DreamBox DM800HD SE (Sat) PVR
€ 449.00
You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear.
If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.

Page 1 of 2 1 2 >
Topic Options
Rate This Topic
#107950 - 14/06/11 02:43 AM [DM7020] Instellen van een DM7020
schapi Offline
Startend lid

Registered: 14/06/11
Loc: berltsum
hallo ben nieuw hier en heb mn db 7020si feilloos draaien, heeft ff geduurd, doch heb nu n 7020i erbij , om te stoeien en deze is compleet anders vanbinnen , ook heb ik geen fastscan , kaart word niet gezien, dus ccam 2.2.1 moet er nog in ook is hij minder gevoelig als de si en natuurlijk is er geen boekje bij , kan de ccam er ook via n usbstick in ?

Edited by piet12 (14/06/11 11:27 AM)
Edit Reason: Verplaatst en eigen topic gemaakt.

#107961 - 14/06/11 11:29 AM Re: [DM7020] Instellen van een DM7020 [Re: schapi]
piet12 Online   confused

P
No life than FreeSat life

Registered: 24/12/04
Loc: verweg
Kan via een usb maar dat is denk ik de moeilijke weg.
Ik zou het via het programma DCC doen.
Maar iets anders wat voor image heb je er eigenlijk op staan.
Veelal kan je CCcam gewoon via de image downloaden.
EN als je OpenPLi erop hebt staan kan je zelfs een zenderlijst (Henksat) via de image downloaden.

Bezoek ook eens de DreamBoxSupport webshop.

Als je er geen verstand van hebt dan wordt het tijd om er aan te beginnen.

You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear.
If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.
#107971 - 14/06/11 05:24 PM Re: [DM7020] Instellen van een DM7020 [Re: piet12]
schapi Offline
Startend lid

heb net eerst ff vlug n 0 modemkabel in elkaar gezet en de dm nog niet aangehad, nu moeten alle dingen van mn lap naar vaste pc dan kan het los. als ik opstart zie ik n aardbol met pli Lolite, geen nummers erbij en in t menu ook nog geeen fastload , maar alles op zn tijd , heb gister eerst de hd gedaan zat een berg rotte clusters in en dan zometeen t vervolg, eigenlijk nooit eerder met linux gewerkt , doch ben dos niet vergeten en mounten en dat soort dingen gaat ook wel, zenders zitten er al in en anders zometeen nog maar n keer. ps bedankt voor het verplaatsen
groet schapi

#107972 - 14/06/11 05:36 PM Re: [DM7020] Instellen van een DM7020 [Re: schapi]
piet12 Online   confused

P

PLI Lolite, dat is nogal een oudje lol
Ik zou hem eens flink onderhanden nemen (valt ook wel mee) en er een recente image opzetten.

Bijvoorbeeld OpenPLi Klik daarvoor hier
Effe unzippen en dan via de webbrowser erop zetten.
Hoe je dat doet staat hier
Dan heb je geen null modem kabel nodig.

Als je eenmaal de image erop hebt staan dan kan je via het menu een kanalenlijst (Henksat) downloaden.

#108076 - 16/06/11 12:05 AM Re: [DM7020] Instellen van een DM7020 [Re: piet12]
schapi Offline
Startend lid

ben nog niet verder ondanks diverse pogingen. moet de 0 modem kabel uit 9 draden bestaan , zonder handshake? als ik inschakel met downknop in gebeurd er niets, hoelang hij ook ingedrukt is. met mn router kom ik er niet in, diverse progs gebruikt en overweeg om de hd eruit te halen en die aan de pc te knopen en t handmatig te doen, het cccam komt er dan teminste op, kam mn router niet anders instellen, maar blijf proberen en heb het gevoel dat ik de ab erbij moet gebruiken! waar zit mn foutje, dat is t leuke van geen boekje.

groet, ik moet dus nog ff tegen Lolite aanzien

#108078 - 16/06/11 03:01 AM Re: [DM7020] Instellen van een DM7020 [Re: schapi]
mebo870 Online   content
FreeSatter

Registered: 28/11/06
Loc: Belgium /OVL
Je haalt hier het een en ander dooreen, als je de schakelaar achteraan de 7020 aanzet terwijl je de up of downtoets indrukt , krijg je na korte tijd een IP adres te zien op het LCD scherm van je DreamBox.
Je mag vanaf dan je vinger van de knop afhalen, de DreamBox staat nu in de "flashmode"
Typ dat ip adres over in een internetbrowser en dan krijg je een internetpagina van dream, klik nu op firmware upgrade en laad de gewnste (image) nfi file voor de 7020 in en klik dan op FLASH.
Onderbreek in geen geval deze procedure, als je op het scherm 100% ziet staan, zit de image in de DreamBox.
Nu de DreamBox via de schakelaar achteraan AF zetten, wacht een paar seconden en terug AAN.
Nu begint de box alles uit pakken, heb dus even geduld.
Nadien dan kom je in de Basis instellingen van de DreamBox en vul alles stap voor stap in.

ps dit moet je wel doen met de DreamBox aangesloten op een router

En ga hier eens een kijkje nemen daar zal je een
stuk wijzer worden daar staan de 3 manieren uitgelegd
>Klik hier<

Edited by mebo870 (16/06/11 03:07 AM)

#108088 - 16/06/11 10:45 AM Re: [DM7020] Instellen van een DM7020 [Re: mebo870]
schapi Offline
Startend lid

Hallo Mebo
Het is n 7020i die al aan n router hangt en geen schakelaar aan de achterkant heeft , de stekker gaat erin , terwijl de downknop ingedrukt is , zelfs na 20 minuten komt er niets in het display en ik overweeg om n backup van de andere dm over te zetten op deze box, ook weet ik niet wat voor soort nulmodem kabel.
mijn dank voor de reply en er word op diverse dm sites al door mij gezocht! zal ook nog ff n schakelaar in de achterkant plaatsen , heb er zat liggen, met een groet van Schapi

#108089 - 16/06/11 11:08 AM Re: [DM7020] Instellen van een DM7020 [Re: schapi]
schapi Offline
Startend lid

Hallo Mebo
het is n 7020s en die site is al volledig uitgeprint n paar dagen terug , ben zelf bang dat mn router 'm blockt door in bridgemode te gaan en deze kan ik niet instellen kan dus ook met geen enkel program erin , dus zal zeker ff n 3com in de pc erbij zetten , dan is er meer kans van slagen, maar het is n leuk studie object. voor sugesties of uitleg over de nulmodemkabel, die ik graag goed wil hebben, wacht ik met smart op antwoord en echt n wachtmode of ipadress komt er echt niet in ook al wacht ik n uur met indrukken van de up of downtoets. hoop dat er nu iets duidelijk is ook al ben ik n niewbee, van de oude stempel.

nogmaals n groet van deze kant

#108096 - 16/06/11 01:01 PM Re: [DM7020] Instellen van een DM7020 [Re: schapi]
piet12 Online   confused

P

Ha schapi, je modem/router moet wel ipadressen uitgeven.
Staat die wel op DHCP?
Anders gaat het niet lukken.
Je kan dan wel met een null modem kabel aan de gang gaan om de box te flashen maar dan heb je nog steeds geen internetaansluiting die werkt.
En dat is toch wel een groot gemis........

En een kabel kan je hier kopen dan weet je zeker dat het een goede is.

Page 1 of 2 1 2 >

Shout Box

DreamBoxSupport
XTrend/Clarke-Tech ET5000
€ 249.00
Top Posters
FreeSat 15814
NSR 10327
Dj Pelleboer 8940
piet12 8583
DutchHornet 5784
edbe 5611
razors 4821
vogelaar 3568
ccdk 3368
minplus 2592
BRUUT-DREAM 2578
Johan1945 1800
dreka 1218
BLACKBIRD 1170
bobelen1 1164
Forum Stats
10996 Members
94 Forums
43703 Topics
135160 Posts
92 Posts past hours

Max Online: 1955 @ 19/03/2009
Who's Online
83 registered (bever, byJEFF, ayoub, boeha, carlosm, BRUUT-DREAM, angilo, atlantic, Bumzel, buzzio, achmed007, bennol, Ashvan, Bunyip, alpha1, en meer...), 752 Guests and 13 Spiders online.
Foto's van je schotel(s)
C/KU band test met zelfgebouwde combifeed
Wave kabels nu ingekort
Wavefield Toroidal T55 met DVB-T
Mijn nieuwe opstelling

XX