#111092 - 23/07/11 03:13 PM
programmeren via webcontrol
|
Startend lid
Registered: 02/07/11
Loc: Olst
|
Hallo, Ik wil mij DreamBox dm8000 via webcontrol programmeren. In mijn DreamBox zitten 4 tuners (2x dvb-s2, en 2x dvb-c). Hoe kan ik opgeven dat ik met een bepaalde tuner wil opnemen. Ik krijg nu bij de channel keuze alleen alle bouguets te zien. Ik werk met Open PLI gr Geert www.hetweerinboskamp.nl
|
|
|
|
#111151 - 24/07/11 12:37 PM
Re: programmeren via webcontrol
[Re: aeng]
|
Echte FreeSatter
Registered: 26/02/11
Loc: Hoogvliet
|
Heb hier ook de 8000 met openpli en 4 tuners 2 sat en dvbT een dvbC via webcontrol zoek ik lastscanned daar staan mijn c en t tuner in en kan ik alles opnemen.Hoop dat je er wat aan hebt.Groet Loek56
|
|
|
|
You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear. If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.
|
#111172 - 24/07/11 07:40 PM
[Re: loek56]
|
FreeSat Freak
Registered: 04/05/09
Loc: limboland
|
de firmware voor de 2 tuners S2 zou moeten werken bij PLI die cabel tuners daar moet je de cabelboer voor hebben ziggo of upc etc die werken niet op PLI
|
|
|
|
|
|
#111221 - 25/07/11 06:18 PM
[Re: angilo]
|
Startend lid
|
de firmware voor de 2 tuners S2 zou moeten werken bij PLI die cabel tuners daar moet je de cabelboer voor hebben ziggo of upc etc die werken niet op PLI Hoe bedoel je? Ik kan via webcontrol toch ook met de dvb-c tuners opnemen?
|
|
|
|
You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear. If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.
|
#111232 - 25/07/11 07:29 PM
[Re: vogelaar]
|
Startend lid
|
Dus als ik het goed begrijp dan wordt mijn eerste opname van een dbv-s2 tuner altijd van Tuner B opgenomen. Programmeer ik daarna nog een programma dan kiest hij automatisch tuner A?
Wat mij onduidelijk is hoe je een tuner selecteerd via webcontrol. Hoe geef ik aan dat ik bv van tuner C wil opnemen. En daarna nog een opname van tuner D.
|
|
|
|
|
#111241 - 25/07/11 09:43 PM
|
FreeSat verslaafd
Registered: 11/04/09
Loc: Het Westland
|
Dus als ik het goed begrijp dan wordt mijn eerste opname van een dbv-s2 tuner altijd van Tuner B opgenomen. Programmeer ik daarna nog een programma dan kiest hij automatisch tuner A?
Nee, hij pakt de tuner waar de minste sats op zitten als eerste als daar het kanaal opzit die jij wil opnemen. In het voorbeeld hierboven zal die dus als je BV RTL4 wil opnemen tuner B pakken, zodat jij op tuner A nog vier sats tot je beschikking hebt. Wil je dan ook nog BV RTL5 opnemen zal die weer tuner B nemen, omdat die op de zelfde transponder zit als RTL4. Wil je dan ook nog gelijktijdig Ned1 opnemen zal die naar tuner A gaan omdat die op een andere transponder zit. Nog een ander voorbeeld, als je een zender wil opnemen van de 13e (hotbird) dan zal die tuner A als eerste nemen, simpelweg omdat die op tuner B niet bestaat. IN webcontrol kan je in de map timers toch kiezen of je van tuner c of d wil opnemen. Hier kan je bij channels scrollen naar bouquets en selecteer je BV de kabel map, kanaal selecteren en opnemen maar. Maar waarom zo moeilijk via de webcontrol, je kan het toch veel simpeler op box zelf selecteren??
Attachments
Description: Webcontrol
|
|
|
|
#111246 - 25/07/11 10:41 PM
[Re: vogelaar]
|
Startend lid
|
Ik heb op tuner A en B dezelfde satellieten (dual LNB). Welke neemt hij dan als eerste? Verder dacht ik dat het programmeren van de DreamBox via webcontrol eenvoudiger was. Daarom gebruik ik deze.
|
|
|
|
|
#111249 - 25/07/11 11:00 PM
|
FreeSat verslaafd
Registered: 11/04/09
Loc: Het Westland
|
Je hebt dus een duo LNB,neem aan de twin uitvoering dus een coax kabel naar tuner A en een coax kabel naar tuner B Maak dan weinig uit of die tuner A of B als eerste pakt, beide tuners zijn immers gelijk.
|
|
|
|
|
| XTrend/Clarke-Tech ET5000 |  | € 249.00 |
|
|
10996 Members
94 Forums
43703 Topics
135160 Posts
92 Posts past hours
Max Online: 1955 @ 19/03/2009
|
|
|
83 registered (bever, byJEFF, ayoub, boeha, carlosm, BRUUT-DREAM, angilo, atlantic, Bumzel, buzzio, achmed007, bennol, Ashvan, Bunyip, alpha1, en meer...),
752
Guests and
13
Spiders online. |
|
|
|
|