#113297 - 21/08/11 12:38 PM
2e dreambox toevoegen aan netwerk
|
Frequente bezoeker
Registered: 09/10/04
|
Ik wil mijn 2e DreamBox een 500s toevoegen aan mijn netwerk krijg het alleen niet voor elkaar want volgens de router geeft hij conflicten met poort 80 dit omdat daar al een andere box op staat namelijk mijn DreamBox 500 HD. Hoe kan ik mijn 2e DreamBox ook toevoegen aan het netwerk zodat ik deze ook kan benaderen? al vast hartelijk dan voor jullie meedenken hier. Groeten Rog
|
|
|
|
|
|
#113298 - 21/08/11 12:54 PM
Re: 2e dreambox toevoegen aan netwerk
[Re: rog]
|
Startend lid
Registered: 29/07/07
Loc: Eindhoven_zuid
|
De naam binnen het netwerk moet je uniek maken. Kies zoiets als DM500s2. Binnen netwerkinstellingen. Groeten JAN
|
|
|
|
|
|
You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear. If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.
|
#113301 - 21/08/11 01:18 PM
[Re: Jan_the_man]
|
P
No life than FreeSat life
Registered: 24/12/04
Loc: verweg
|
Jan heeft gelijk  Je kan ook in /var/etc/hostname de naam van de box zetten mbv DCC. En om het nog mooier te maken in /var/etc/smb.cfg de workgroup en name zetten. Maar dat kan alleen als je samba erop hebt staan.
|
|
|
|
#113312 - 21/08/11 03:31 PM
[Re: piet12]
|
Frequente bezoeker
|
Ik kan de box niet benaderen heb wel de naam binnen het netwerk een unieke naam gegeven, maar kom er niet in. Hij geeft een ip adres aan maar daar kan ik niet op inloggen, hoe kan ik dit verhelpen?
Edited by rog (21/08/11 04:14 PM)
|
|
|
|
|
|
You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear. If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.
|
#113314 - 21/08/11 04:40 PM
|
P
|
Wat bedoel je met "unieke naam binnen netwerk gegeven"? Je moet de box een naam geven in de box zelf. Zit er een paswoord op je box anders dan login: root en paswoord: DreamBox (kleine letters)? Dat zou je zelf moeten weten wat dat is. Of heb je hem zo gekocht?
|
|
|
|
#113315 - 21/08/11 04:51 PM
|
Frequente bezoeker
|
Wat bedoel je met "unieke naam binnen netwerk gegeven"? Je moet de box een naam geven in de box zelf. Zit er een paswoord op je box anders dan login: root en paswoord: DreamBox (kleine letters)? Dat zou je zelf moeten weten wat dat is. Of heb je hem zo gekocht? De box is vroeger al in gebruik geweest maar toen had nog maar 1 box nu gebruik er dus twee en juist dat gaat fout.
|
|
|
|
|
|
|
#113318 - 21/08/11 05:04 PM
|
P
|
Oke. Maar als je niet in de box kan heb je dus geen login en/of paswoord van de box. Daarom zou ik de box opnieuw flashen zodat de login weer "root" en paswoord weer " DreamBox" (kleine letters) wordt. Daarna kan je de box noemen wat je wilt.
|
|
|
|
#113320 - 21/08/11 05:10 PM
|
Frequente bezoeker
|
ik kan hem nu in DCC benaderen en in filezilla maar kan niet inloggen via het ipadres via de webbrowser
|
|
|
|
|
|
|
#113326 - 21/08/11 06:56 PM
|
P
|
Heb je in DCC, Telnet en FTP connected? Want dat begrijp ik van je als je via Telnet en FileZilla kan connecten zoals je zegt. Heb je de webinterface aan staan in het menu (of eerder gezegd, heb je die uitgezet?). Lijkt er wel op zoals je het omschrijft.
|
|
|
|
|
| XTrend/Clarke-Tech ET5000 |  | € 249.00 |
|
|
10996 Members
94 Forums
43703 Topics
135160 Posts
92 Posts past hours
Max Online: 1955 @ 19/03/2009
|
|
|
83 registered (bever, byJEFF, ayoub, boeha, carlosm, BRUUT-DREAM, angilo, atlantic, Bumzel, buzzio, achmed007, bennol, Ashvan, Bunyip, alpha1, en meer...),
752
Guests and
13
Spiders online. |
|
|
|
|