#115724 - 19/09/11 11:24 PM
Geen EPG
|
Startend lid
Registered: 16/08/11
Loc: Holland
|
Hi beste luitjs, bij het uitschakelen van de dreanbox: 500-s, vanwegen de zware onweersbuien in Griekenland,kreeg ik bij het aanzetten van de de stroom, de melding, dat de EPG niet geladen kon worden, wat kan ik doen, om het weer te laten werken !!
Gr Papajanai
|
|
|
|
|
|
#115741 - 20/09/11 10:57 AM
Re: Geen EPG
[Re: Papajani]
|
P
No life than FreeSat life
Registered: 24/12/04
Loc: verweg
|
Wat voor plugin gebruik je voor de epg te laden? Standaard komt ie gewoon met de zender mee.
|
|
|
|
You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear. If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.
|
#115748 - 20/09/11 12:50 PM
[Re: piet12]
|
Startend lid
|
Hi sowieso al fijn m te horen dat je reageer, en inderdaad, wat er onderaan staat is ook zo, ik heb er niet zoveel verstand van.
Maar ik zit in Greece en wat ik al schreef, deed ik de receiver uit, omdat het hier aardig te keer kan gaan en dat was nu ook zo. Ik doe deed de tv uit en daarna de receiver, wat ik altijd doet, bij slecht weer. Nu dus wer en krijg alleen het opstart scherm (groen) met daar in de tekst, (een ogenblik geduld de Rotor draait naar de 19.2. En er zit geen motor op,
Sorry voor de lange uitleg, maar ben te einde raad Gr Papajani
|
|
|
|
|
|
#115749 - 20/09/11 02:03 PM
|
P
|
Kun je nog wel in het menu (druk op menuknop)? Zo ja dan kan je daar je schotel setting nakijken. Anders zal je opnieuw moeten flashen.
|
|
|
|
You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear. If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.
|
#115756 - 20/09/11 03:45 PM
|
Startend lid
|
Ja ik ken wel in het menu komen, ik blijf dan wel die leek, want waar moet ik dan aan denken, zoals de schotel setting nakijken. En waarschijljk bedoel je, dat ik via het internet moeten flashen !!. Alvast bedankt voor je bericht.
Wel stom is, ik neem altijd twee receivers mee, allebij de zjn het zelfde dr 500-s, en daarwaar ik eerder over schreef, dat ik de zaak afsloot, door de bliksem, de andere heb aangesloten, en het zelfde verhaal geeft, geen gegevens over deze service beschikbaar !!!!
|
|
|
|
|
|
#115757 - 20/09/11 03:47 PM
|
P
|
Als je twee decoders hebt met exact hetzelfde probleem zou ik eerder kijken naar je schotel. Wat voor schotel met wat voor LNB's heb je en waar staan die op uitgericht?
|
|
|
|
|
#115758 - 20/09/11 04:13 PM
|
Startend lid
|
Hij de schotel is 90 cm (door/snee) en die staat er al 5 jaar op de zelfde plaats, maar dat zegd niets, denk ik !. De schotel staat op Astra 19.2. afgesteld. Ik moet de vraag voor de LNB ff schuldig blijven, want het is hier noodweer en kan het niet ff lezen, en ik weet het niet uit mijn hoofd, sorry.
|
|
|
|
|
|
#115760 - 20/09/11 05:08 PM
|
P
|
Heb je een reserve LNB? Het zou nl. heel goed kunnen dat je LNB kapot is. De snelste manier om daar achter te komen is om een andere erin te hangen.
|
|
|
|
|
#115773 - 20/09/11 06:25 PM
|
Startend lid
|
Ja, dat heb ik vanmorgen gedaan, en dat bleef het zelfde, daar dacht ik nl ook aan. Er staat op de LNB G sat ST-LST 40b nf 02 db Het probleem, denk ik, dat hij zocht naar de 19.2, is nadat ik hen op één sat: heb veranderd, niet meer aan wezig. Op somige kanalen geeft hij nog aan, dat hij de EPG niet ziet, maar op de Ned: doet hij dat niet, plus dat nu wel de tijd er bij staat. Het schiet iets op, zal ik maar zeggen
|
|
|
|
|
|
#115775 - 20/09/11 07:54 PM
|
P
|
Het is me niet helemaal duidelijk? Je hebt op twee ontvangers hetzelfde probleem zeg je. Je hebt/had een groen scherm en een rotor melding. Verder een epg melding. Maar nu heb je wel beeld, dat is goed om te horen maar gezien voorgaande meldingen  En je hebt nu de schotelsetting op één LNB (astra1) gezet..... en dat was de oplossing??
|
|
|
|
|
#115778 - 20/09/11 09:26 PM
|
Startend lid
|
Nee, sorry dat het dan verkeerd is over gekomen. Inderdaad heb ik op allebij het zelfde probleem, en nog. Ik krijg een scherm met daarin o,a de melding www.pli-images.org.(dat is groen) Als ik dan naar een progr: b.v Ned 1 a (selecteerd), dan kwam er mede in het scherm te staan (dat hij zoekt naar astra 19.2, maar er zit geen motor aan, waarom zoekt hij dan !!. En ik bedoelde, dat hij bij sommige programmas de melding mee geeft "geen gegevens over deze service beschikbaar) (geen EPG) en bij andere kanaal, zie je dat niet, die melding. Al met al geen beeld op beiden dreamboxen, nogmaals sorry voor het ongemak. Ik heb wel bij de instelling gekozen voor één sat: dat wel. Maar bij de signaal meting is die redelijk hoog 76-92, maar zie geen beeld. Ja ik ben duidelijk een beginenling, sorry nogmaals voor het ongemak. Papajani
|
|
|
|
|
|
#115797 - 21/09/11 08:57 AM
|
Out of control
Registered: 29/09/06
Loc: Veluwe
|
Ik snap er geen jota van! Even terug in de tijd, dag X heb je beeld op beide boxen, nadat er onweer was. Wat heb je stap voor stap gedaan/wat is er gebeurd dat je nu op 2 boxen een probleem hebt? Heb je zitten prutsen aan de zender instellingen? Ga naar Menu - instellingen - zenders zoeken - tuner config - Zet die eens op "eenvoudig" en je tuner op modus DiSEqC A, en kies dan daar de gewone "standaard" satelliet van je (is dat 19,2?) Laat 'm dan eens zelf zenders scannen (alle andere weggooien) en kijk dan eens wat ie scant en of je beeld krijgt.
|
|
|
|
|
#115801 - 21/09/11 11:28 AM
|
P
|
Twee boxen met extact hetzelfde probleem. En de problemen traden op nadat je, met onweer, de stekker eruit had gehaald en na het onweer er terug ingestopt. Oke. Je hebt nu bij één van de twee ontvangers de schotelsetting, met één LNB, op astra1 gezet. Als je dan op Ned1 afstemt wat voor signaalwaarden heb je dan? Dus de waarde van SNR, AGC en BER graag even vermelden. Het zou namelijk toch kunnen zijn dat je schotel door het onweer/storm wat verschoven is.........
|
|
|
|
#115804 - 21/09/11 12:31 PM
|
Startend lid
|
Ja, alles klop wat je schreef, als hat gaat om de onweers/buien en de nodige harden wind.
Met dat gegeven en met u gevevens ben ik alles nog eens een keer na gaan lopen. Allse stond steenvast vast, zoals het al jaren zo stond, maar het bleek dat het toch zo gespookt had, dat de schoten 2 cm naar rechts was geschoven.
Ik had daarvoor het één en ander al gedaan, maar schijnbaar niet genoeg. Want ik heb nu beeld. Sowieso bedankt voor het geduld wat u voor me had.
Gr. Papajani
|
|
|
|
|
|
|
#115805 - 21/09/11 01:04 PM
|
P
|
Graag gedaan Papajani  Fijn om te horen dat het opgelost is. 
|
|
|
|
|
| XTrend/Clarke-Tech ET5000 |  | € 249.00 |
|
|
10996 Members
94 Forums
43703 Topics
135160 Posts
92 Posts past hours
Max Online: 1955 @ 19/03/2009
|
|
|
83 registered (bever, byJEFF, ayoub, boeha, carlosm, BRUUT-DREAM, angilo, atlantic, Bumzel, buzzio, achmed007, bennol, Ashvan, Bunyip, alpha1, en meer...),
752
Guests and
13
Spiders online. |
|
|
|
|