"Een
LNB kan namelijk maar 1 deel van de band aanspreken per uitgang."
Dat begrijp ik (dat een tuner 2 aparte frequentiebanden heeft wist ik niet), maar Ned1 en Ned2 zitten op één trp op resp. 11856 MHz en 11739 MHz.
Dat zou dan toch mogelijk moeten zijn om tegelijk op te nemen? Of zie ik iets over het hoofd?
Je ziet inderdaad iets over het hoofd
Een
LNB heeft inderdaad een hoge en een lage band , per band is er nog eens een opdeling in verticaal en horizontale polarisatie.( 4 kwadranten)
Lage frequentie van 10,7 Ghz tot 11,7 Ghz Vertikaal
Lage frequentie van 10,7 Ghz tot 11,7 Ghz horizontaal
Hoge frequentie van 11,7 Ghz tot 12,75 GHz Vertikaal
Hoge frequentie van 11,7 Ghz tot 12,75 GHz Horizontaal
Een universele
LNB is niets meer dan 4
LNB’s in 1 behuizing, elk van die
LNB’s neemt een deel van de band voor zijn rekening.
je kan er helaas maar 1 tegelijk van selecteren, maar in uw geval speelt dit weinig rol, het is wel van groot belang als men gaat doorlussen van tuner A naar B, omdat B mee kijkt naar het kwadrant van A
---------
En Ned 1- 2- 3 zitten niet op één transponder, maar 3 verschillende transponders , zijnde
Ned 1 = 11856 V
Ned 2 = 11739 V
Ned 3 =12129 V
Een transponder is een analoge zender frequentie en daarop wordt een pakket digitale informatie meegestuurd, in dat pakket kunnen 8 Tv stations zitten.
Kijk eens bij de frequenties op deze pagina
http://www.lyngsat.com/packages/canaldigitaal23.htmlDaar zal je zien dat bijvoorbeeld naast ned 1, op dezelfde transponder frequentie nog andere tv stations zitten.
Je kan met een dm 8000 tot 8 opnames tegelijk maken, zelfs gecodeerd.
Tenminste als er aan een paar voorwaarden is voldaan .
° Voorbeeld , we willen ned 1 zien, tuner 1 spreekt de
LNB aan en die kiest voor hoog/verticaal en dan selecteert de decoder frequentie 11856 V, al wat onder die transponder zit kunnen we nu bekijken of opnemen.
Wil je nu gaan opnemen op ned2 , dan word tuner 2 geactiveerd want Ned 2 zit op een andere frequentie.
Ook hier kan men dan alle zenders die in het transponder pakket zitten opnemen.
En dan is het afgelopen, je 2 tuners zijn bezet.
Dat kijken en massaal opnemen hangt dus een beetje af op welke transponders die zich allemaal bevinden.