#118788 - 31/10/11 03:41 PM
Modem kan dreambox nie detecteren
|
Startend lid
Registered: 31/10/11
Loc: utrecht
|
Goeiedag, Hierbij groet ik iedereen. Ik ben nieuw op deze form ik heb al een paar dagen problemen met mijn DreamBox en hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb onlangs een nieuwe modem gekregen van mij provider. Nu detecteerd deze nieuwe modem mijn DreamBox niet waardoor ik geen internetverbinding kan verkrijgen als ik het oude modem weera ansluit doet hij het wel. Oude modem model :zyxel zyxel p-2602hw-d1a Nieuwe modem model p-2812hnu-f1. Wat zou het probleem kunnen zijn wat zijn uw adviezen.
|
|
|
|
|
|
#118789 - 31/10/11 03:45 PM
Re: Modem kan dreambox nie detecteren
[Re: ReCoW]
|
Startend lid
|
Trouwens Dhcp staat aangevinkt hij zou automatisch een ip adres moeten vinden. Aan en uit zetten werkt ook niet. In de modem in ga via 192.168.1.254 staat er in de lijst ook geen DreamBox bij. Dhcp staat enabled in de modem.
|
|
|
|
|
|
You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear. If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.
|
#118792 - 31/10/11 04:22 PM
|
P
No life than FreeSat life
Registered: 24/12/04
Loc: verweg
|
Welkom! Staat de DreamBox ook op dhcp? Misschien heb je die een vast ip adres gegeven en dat dat adres niet in de ip pool van het nieuwe modem zit. Ander idee: Heb je het mac adres van de DreamBox toegevoegd aan het modem? Kan best zijn dat de mac adres beveiliging aanstaat.
|
|
|
|
#118797 - 31/10/11 04:38 PM
[Re: piet12]
|
Startend lid
|
allebei al geprobeerd lukt gewoon niet ook als ik de mac toevoeg wilt hij hem niet zien. Hij detecteer helemaal niks
|
|
|
|
|
|
You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear. If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.
|
#118803 - 31/10/11 05:55 PM
|
P
|
Probeer hem eens in de stopmode te krijgen. Lukt het dan wel om een ipadres te krijgen?
|
|
|
|
#118910 - 01/11/11 11:43 AM
|
Out of control
Registered: 29/09/06
Loc: Veluwe
|
Er zijn meer problemen met dat ding....
Je kan met je oude gewoon internetten? Anders back-up maken van de gegevens en kijken wat ie doet met je nieuwe gegevens van Telfort.
Ik heb gegoogeld maar meer verbindingen narigheid. Telfort helpdienst is zeker zo'n dure 0900 lijn?
|
|
|
|
|
#118930 - 01/11/11 03:46 PM
[Re: BLACKBIRD]
|
Startend lid
|
Telfort zegt contact opnemen met DreamBox zelf. Ik hep alles geprobeerd ik denk dat er geen oplossing voor is.
|
|
|
|
|
|
#118932 - 01/11/11 05:08 PM
|
P
|
Je kan ook de DreamBox een vast (static) adres geven. Hoe je dat doet Klik hier. Als dat niet werken wil kan je het volgende doen: Ik heb zo een DreamBox ook weleens geforceerd naar een vast ipadres (gelijk probleem als jij nu hebt). Instructie klik hier
|
|
|
|
|
#118934 - 01/11/11 05:14 PM
|
Out of control
Registered: 29/09/06
Loc: Veluwe
|
Da's lekker van Telfort, Recow.
Doen je andere apparaten het wel gewoon dan?
Welk image stond er op? Staat je DM wel in DHCP mode dan? Check dat eens door 'm aan en en weer in die mode te zetten, heb dat in mijn DM8000 ook wel eens gehad.
|
|
|
|
|
| Stalen mast (1.5 meter) |  | € 14.95 |
|
|
11005 Members
94 Forums
43742 Topics
135220 Posts
87 Posts past hours
Max Online: 1955 @ 19/03/2009
|
|
|
88 registered (Bunyip, biek, BRUUT-DREAM, atlantic, BLACKBIRD, anbad, Azif, afred, benny, aymenk, Bumzel, big cor, angilo, bonanzaradio, bever, en meer...),
751
Guests and
22
Spiders online. |
|
|
|
|