#120478 - 19/11/11 07:55 PM
Draaiende raderen tijdens afspelen opname
|
Frequente bezoeker
Registered: 17/10/09
Loc: Amstelveen
|
Ik heb mijn DB nu ongeveer 2,5 jaar daarin een hardeschijf van 1 terabyte; draaiend 5400 toeren. Van de 1000 giga is nu 50% bezet! Als ik een opname heb lopen en ik wil tegelijkertijd een andere opname bekijken dan heb ik soms draaiende raderen. Erg irritant uiteraard. Sinds de inbouw heb ik nog nooit de schijf geformatteerd. Ik denk dat het samenrapen van de vele gefragmenteerde brokjes zorgt dat nu de raderen draaien. De afgelopen 2 jaar heb ik dat namelijk nog nooit gehad. Als ik een opname kijk zonder dat er een andere opname loopt heb ik geen enkel probleem. Mijn vraag aan jullie is: Is formatteren handig om te doen? Moet ik bepaalde bestanden, zoals de standaard back-up op bv een USB-stick nu wegschrijven? Is mijn gedachte juist dat alle bestanden na opstarten na formatteren gewoon weer door Enigma2 worden geïnstalleerd?
Edited by Brandje (19/11/11 07:59 PM)
|
|
|
|
#120492 - 20/11/11 01:44 AM
Re: Draaiende raderen tijdens afspelen opname
[Re: Brandje]
|
FreeSatter
Registered: 28/11/06
Loc: Belgium /OVL
|
500 Gig is niet niks natuurlijk, maar heb je niet de mogelijkheid om je opnames over te zetten op een of meerdere pc's of een backup station, dan kan je probleemloos je schijf formatteren, en later kan je alles weer terug zetten. Er zijn maar 2 types bestanden belangrijk, de opnamen zelf met achteraan .ts en dan die met .eit die zijn zelfs niet nodig , maar ze bevatten wel de epg informatie. De rest maakt de DreamBox wel weer aan.
|
|
|
|
You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear. If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.
|
#120505 - 20/11/11 11:09 AM
[Re: mebo870]
|
Hobbyloos
Registered: 07/06/05
Loc: Netherlands
|
dan heb ik soms draaiende raderen. Erg irritant uiteraard Als je die tandwieltjes irritant vind daar kan je ook vannaf hoor!! Je gaat naar online installer onder de blauwe knop,daar kies je voor Show all packages, en daar zoek je: Newnigma2-spinner-Newnigma2-gears. Ok geven voor deïnstalleren, box herstarten en die tandwielen zijn weg
Attachments
Description: screenshot
|
|
|
|
|
|
#120551 - 20/11/11 10:21 PM
[Re: NSR]
|
Frequente bezoeker
|
Nou dat is natuurlijk niet de oplossing voor mijn probleem. Want als ik ze zie draaien en het beeld begint te haperen dan weet ik dat er iets niet goed gaat. Dus hoopte ik hier een gouden tip te krijgen....... Met het verwijderen van de spinner blijf ik soms haperend beeld houden. Daar schiet ik dan natuurlijk niet veel mee op!
|
|
|
|
You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear. If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.
|
#120552 - 20/11/11 10:22 PM
[Re: mebo870]
|
Frequente bezoeker
|
Bedankt voor de tip. Als ik ga formatteren dan houd ik daar rekening mee. Vooral ook omdat ik eenvoudig de bestanden kan wegschrijven via het netwerk naar de PC toe!
|
|
|
|
#120555 - 20/11/11 11:11 PM
|
Frequente bezoeker
|
Ik ben natuurlijk zelf ook in de menu's naar mogelijkheden aan het kijken. Dus heb ik gekozen: menu/instellingen/systeem/hardeschijf/controle bestandssysteem/
dan verschijnt de naam van m'n hardeschijf dan klik ik op oke (afst. bediening) dan komt er de mogelijkheid om op de rode knop (afst. bediening)te drukken voor de keuze "controleer"
Dat heb ik laten doen met de waarschuwing kan enige tijd duren; het duurde ongeveer 20 min. Daarna de DB geheel opnieuw opgestart.
Maar wat gebeurd er nu intern? Tja er wordt gecontroleerd, maar wat?
Wie help mij uit de droom.....
|
|
|
|
|
#120970 - 25/11/11 09:22 PM
|
Frequente bezoeker
|
Ik ben wat verder met m'n onderzoek naar de draaiende raderen tijdens het bekijken van een opname. Het totale beschikbare ram-geheugen van de DB is 148 Als ik de opname start dan loopt het ram-geheugen van 125 op naar 145. Er blijft dus maar 3 over. Hoe kan ik met een toch goed draaiende DB het geheugen lager krijgen. Dus wat is o.a. een zware belasting van het ram-geheugen wat ik zou kunnen deïnstalleren.
Wie o wie heeft een goede tip??
Edited by Brandje (25/11/11 09:23 PM)
|
|
|
|
|
#120972 - 25/11/11 09:40 PM
|
FreeSat verslaafd
Registered: 11/04/09
Loc: Het Westland
|
Waarom flash je de box niet een keer, ben je weer helemaal schoon en binnen 20 min. draai je weer. Is meest een snellere manier om van die tandwielen af te komen. NSR, je was me voor 
Edited by vogelaar (25/11/11 09:42 PM)
|
|
|
|
|
| Stalen mast (1.5 meter) |  | € 14.95 |
|
|
11005 Members
94 Forums
43742 Topics
135220 Posts
87 Posts past hours
Max Online: 1955 @ 19/03/2009
|
|
|
88 registered (Bunyip, biek, BRUUT-DREAM, atlantic, BLACKBIRD, anbad, Azif, afred, benny, aymenk, Bumzel, big cor, angilo, bonanzaradio, bever, en meer...),
751
Guests and
22
Spiders online. |
|
|
|
|