Hallo allen,
Ik heb me net aangemeld en voorgesteld.
Nu nog de vraag om hulp, oftewel een beroep op jullie kennis.
We hebben nu alles van UPC thuis en binnenkort op glasvezel over.
Nu heb ik nog kort de tijd om bijv. TV elders onder te brengen en begin daardoor een enorme interesse te vormen in TV via de satelliet. Vandaar mijn aanmelding.
Ik weet dus nog niet of het 'm gaat worden, maar ik laat me graag door jullie overtuigen dat ik het wel moet doen

.
Situatie:
Ik heb een tuin op het zuiden (vrij!) en kan gewoon een schotel(tje) plaatsen. Niet te groot!
Wat heb ik nodig:
Een abonnement op Canal Digitaal met dus één smartcard voor de mediabox beneden (HD).
Boven hoeft geen HD, maar wel een 2e kastje voor de tv aldaar. Daar wil ik liever geen 2e smartcard voor aanschaffen, maar inhouse cardsharing toepassen.
Voor de toekomst komen er nog 2 tv's bij, maar ik denk niet dat ik daar nu direct al rekening mee moet houden.
Kosten:
Ik wil de kosten zo laag mogelijk houden en hoef niet het duurste van het duurste. 2e hands is ook prima.
Als er een externe harddisk op kan worden aangesloten voor opnemen dan zou dat mooi zijn (intern mag ook natuurlijk, maar dat zal duurder zijn).
Bij mij rijzen er nog een aantal vragen op:
1. Kan ik het beste de schotel e.d. bij het CD abo nemen, of alleen een smartcard met abo en dan zelf de decoder en schotel kopen?
2. Kan ik zo'n smartcard beter overnemen (marktplaats), of op de normale manier, via CD?
3. Wat voor
LNB(s) moet ik hebben?
4. Inhouse cardsharing, beter met een
DreamBox, of kan je bijv. de linux cardsharing software op een Synology NAS draaien?
5. Wat heb je als 2e receiver nodig?
Veel info en vragen, ik weet 't.
Ik probeer mij zo snel als het gaat in te lezen op de materie, maar man man, wat is er veel.
Ik zie letterlijk door de bomen het bos niet, maar volgens mij zit ik nu wel in het mekka der satfreaks

Bij voorbaat dank voor het meedenken!