DreamBox DM800HD SE (Sat) PVR
€ 449.00
You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear.
If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.

Page 1 of 4 1 2 3 4 >
Topic Options
Rate This Topic
#121179 - 27/11/11 10:26 PM Wil (waarschijnlijk) een schotel aan de muur, help.
albino71 Offline
Startend lid

Registered: 27/11/11
Loc: NL
Hallo allen,

Ik heb me net aangemeld en voorgesteld.
Nu nog de vraag om hulp, oftewel een beroep op jullie kennis.

We hebben nu alles van UPC thuis en binnenkort op glasvezel over.

Nu heb ik nog kort de tijd om bijv. TV elders onder te brengen en begin daardoor een enorme interesse te vormen in TV via de satelliet. Vandaar mijn aanmelding.

Ik weet dus nog niet of het 'm gaat worden, maar ik laat me graag door jullie overtuigen dat ik het wel moet doen smile.

Situatie:
Ik heb een tuin op het zuiden (vrij!) en kan gewoon een schotel(tje) plaatsen. Niet te groot!

Wat heb ik nodig:
Een abonnement op Canal Digitaal met dus één smartcard voor de mediabox beneden (HD).
Boven hoeft geen HD, maar wel een 2e kastje voor de tv aldaar. Daar wil ik liever geen 2e smartcard voor aanschaffen, maar inhouse cardsharing toepassen.
Voor de toekomst komen er nog 2 tv's bij, maar ik denk niet dat ik daar nu direct al rekening mee moet houden.

Kosten:
Ik wil de kosten zo laag mogelijk houden en hoef niet het duurste van het duurste. 2e hands is ook prima.
Als er een externe harddisk op kan worden aangesloten voor opnemen dan zou dat mooi zijn (intern mag ook natuurlijk, maar dat zal duurder zijn).

Bij mij rijzen er nog een aantal vragen op:
1. Kan ik het beste de schotel e.d. bij het CD abo nemen, of alleen een smartcard met abo en dan zelf de decoder en schotel kopen?
2. Kan ik zo'n smartcard beter overnemen (marktplaats), of op de normale manier, via CD?
3. Wat voor LNB(s) moet ik hebben?
4. Inhouse cardsharing, beter met een DreamBox, of kan je bijv. de linux cardsharing software op een Synology NAS draaien?
5. Wat heb je als 2e receiver nodig?

Veel info en vragen, ik weet 't.
Ik probeer mij zo snel als het gaat in te lezen op de materie, maar man man, wat is er veel.
Ik zie letterlijk door de bomen het bos niet, maar volgens mij zit ik nu wel in het mekka der satfreaks smile

Bij voorbaat dank voor het meedenken!

Edited by albino71 (27/11/11 10:28 PM)

#121181 - 27/11/11 10:32 PM Re: Wil (waarschijnlijk) een schotel aan de muur, help. [Re: albino71]
vogelaar Online   embarrased

FreeSat verslaafd

Registered: 11/04/09
Loc: Het Westland

Hoeveel satellieten wil je gaan ontvangen, is belangrijk voor de keuze van je schotel.
Ik zou zeker de schotel en decoder zelf kopen, krijg je veel meer mogelijkheden dan bij CD.

Je wilt gelijk 2 tuners op een LNB aansluiten en later nog is 2 ,dan zou ik gelijk voor elke sat. een Quad LNB nemen waarmee je 4 verschillende tuners onafhankelijk van mekaar kan aansluiten en bekijken.

Inhouse cardsharing gaat inderdaad via de DreamBox of andere satontvangers, en gaat niet via een Nas.

Als je nog geen Satontvanger hebt dan zou ik overal een HD ontvanger neerzetten, om de simpele reden dat er steeds meer zenders niet meer in SD worden aangeboden via de sat. waaronder ook al veel nederlandse kanalen
Echostar7000 met chaparral 2.4Mtr C-band

You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear.
If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.
#121184 - 27/11/11 10:40 PM Re: Wil (waarschijnlijk) een schotel aan de muur, help. [Re: vogelaar]
albino71 Offline
Startend lid

Bedankt voor je snelle reactie, wordt gewaardeerd!

Ik quote je maar even voor de duidelijkheid....

Origineel bericht van: vogelaar

Hoeveel satellieten wil je gaan ontvangen, is belangrijk voor de keuze van je schotel.
Ik zou zeker de schotel en decoder zelf kopen, krijg je veel meer mogelijkheden dan bij CD.

Geen idee hoeveel, raad eens iets aan?
Ik hoef geen miljoen zenders in alle talen.

Ik lees in een ander draadje dat een t55 schotel dan een goede oplossing zou kunnen zijn? Wel een bakbeest. Dat gaat mijn vrouw niet mooi vinden. Wat zou een andere oplossing kunnen zijn?

Je wilt gelijk 2 tuners op een LNB aansluiten en later nog is 2 ,dan zou ik gelijk voor elke sat. een Quad LNB nemen waarmee je 4 verschillende tuners onafhankelijk van mekaar kan aansluiten en bekijken.

Ok, dus één quad LNB kun je 4 tuners op aansluiten en voor elke satelliet heb je één LNB nodig.
En een switch zorgt er voor dat 2 LNB uitgangen naar 1 uitgang (coax) voor naar de tuner is? (Sorry voor de wat kromme zin.)

Inhouse cardsharing gaat inderdaad via de DreamBox of andere satontvangers, en gaat niet via een Nas.

Is dan één DreamBox voldoende? De andere tuner(s) mag van een ander (goedkoper) merk zijn?

Als je nog geen Satontvanger hebt dan zou ik overal een HD ontvanger neerzetten, om de simpele reden dat er steeds meer zenders niet meer in SD worden aangeboden via de sat. waaronder ook al veel nederlandse kanalen

Niet meer in SD, betekend dat dat dan ook niet getoond wordt? M.a.w. je raakt zenders kwijt op den duur?

#121187 - 27/11/11 10:49 PM Re: Wil (waarschijnlijk) een schotel aan de muur, help. [Re: albino71]
NSR Online   content

Hobbyloos

Registered: 07/06/05
Loc: Netherlands
Quote:
Ik lees in een ander draadje dat een t55 schotel dan een goede oplossing zou kunnen zijn? Wel een bakbeest. Dat gaat mijn vrouw niet mooi vinden. Wat zou een andere oplossing kunnen zijn?

Is helemaal geen bakbeest!! ik denk dat je vrouw dit mooier vind dan een grijze 78cm triax...is een mooi wit ding liefde

#121189 - 27/11/11 10:53 PM Re: Wil (waarschijnlijk) een schotel aan de muur, help. [Re: NSR]
NSR Online   content

Hobbyloos

Quote:
Is dan één DreamBox voldoende? De andere tuner(s) mag van een ander (goedkoper) merk zijn?

En als ik jou was zou ik toch bij een DreamBox blijven, pak voor mijn part als twde box een 500Hd, doe het dan inneens goed.

#121190 - 27/11/11 10:53 PM Re: Wil (waarschijnlijk) een schotel aan de muur, help. [Re: NSR]
albino71 Offline
Startend lid

Zie je wel, ik weet er niks van smile

#121191 - 27/11/11 10:56 PM Re: Wil (waarschijnlijk) een schotel aan de muur, help. [Re: albino71]
NSR Online   content

Hobbyloos

Jawel, jij weet het best wel wink..maar geef ons ffkes de tijd op wat je ammel wil oke'

Vogelaar heeft je al de meeste tips gegeven.

#121192 - 27/11/11 10:58 PM Re: Wil (waarschijnlijk) een schotel aan de muur, help. [Re: albino71]

FreeSat verslaafd

Origineel bericht van: albino71
Bedankt voor je snelle reactie, wordt gewaardeerd!

Ik quote je maar even voor de duidelijkheid....

Geen idee hoeveel, raad eens iets aan?
Ik hoef geen miljoen zenders in alle talen.

28,2 oost voor de engelse
23,5 en 19,2 oost voor de Ned.
13.0 voor van alles en nog wat.

Maar het blijft toch een persoonlijke keus, kijk anders hier is wat je zelf wil.

Klik

#121196 - 27/11/11 11:04 PM Re: Wil (waarschijnlijk) een schotel aan de muur, help. [Re: vogelaar]
albino71 Offline
Startend lid

Allemachtig, wat veel.

Ik zal er eens naar kijken.

Nog een ander vraagje.
We hebben nu via UPC wat buitenlandse zenders die NL ondertiteld zijn. Bijvoorbeeld Discovery Science. Dat is bij sat niet zo denk ik of wel?

#121197 - 27/11/11 11:05 PM Re: Wil (waarschijnlijk) een schotel aan de muur, help. [Re: albino71]

FreeSat verslaafd

Ik kijk er zelf ook regelmatig naar, maar ik zou niet eens weten of het ondertiteld is. laugh

Word nu gewoon nederlands ondertiteld.

Edited by vogelaar (27/11/11 11:07 PM)

#121198 - 27/11/11 11:07 PM Re: Wil (waarschijnlijk) een schotel aan de muur, help. [Re: vogelaar]
NSR Online   content

Hobbyloos

Jawel de subtitles kan je aanpassen.

#121199 - 27/11/11 11:09 PM Re: Wil (waarschijnlijk) een schotel aan de muur, help. [Re: albino71]
albino71 Offline
Startend lid

Aaah, perfect!

Ik zit trouwens even snel de lijstjes door te spitten op de link die je gaf...

Je hebt wel de meest interessante genoemd denk ik.

Wat houdt het in als ik die vier zou willen ontvangen op nu 2 tuners en later 4?

Edited by albino71 (27/11/11 11:10 PM)

#121200 - 27/11/11 11:13 PM Re: Wil (waarschijnlijk) een schotel aan de muur, help. [Re: albino71]
NSR Online   content

Hobbyloos

Aaah, perfect!

Ik zit trouwens even snel de lijstjes door te spitten op de link die je gaf...

Je hebt wel de meest interessante genoemd denk ik.

Wat houdt het in als ik die vier zou willen ontvangen op nu 2 tuners en later 4?

Dan kan je beter gelijk qwad LNB's aan gaan schaffen dan zit je zeker goed..lnbs met 4 uitgangen

#121201 - 27/11/11 11:16 PM Re: Wil (waarschijnlijk) een schotel aan de muur, help. [Re: NSR]
albino71 Offline
Startend lid

Ohja...stom....zit ik net zelf te snappen in een voorgaande post.

Het wordt te laat merk ik.

Ik ga een dutje doen, morgen vroeg op weg naar den haag en dan laat weer terug.

Bedankt tot zover heren, slaap lekker en tot morgen smile

#121204 - 27/11/11 11:20 PM Re: Wil (waarschijnlijk) een schotel aan de muur, help. [Re: albino71]
NSR Online   content

Hobbyloos

Komt goed.. grin

#121206 - 27/11/11 11:21 PM Re: Wil (waarschijnlijk) een schotel aan de muur, help. [Re: albino71]
albino71 Offline
Startend lid

Nog even dan....

Lijstje is dus nu:
-----------------------------------------------------------------
- Wavefield T55 of Wavefrontier T55 voor aan de muur.
- 2x een quad LNB voor 28,2 oost,23,5 en 19,2 oost en 13.0
- DreamBox 800 HD (inrichten als server voor inhouse cardsharing)
- DreamBox 500 HD voor boven

Wat mis ik hier nog naast wat coax en een CD abonnement?
Ennuh....kan ik met de 800 opnemen en tegelijk iets anders kijken?

Edited by albino71 (27/11/11 11:22 PM)

#121207 - 27/11/11 11:29 PM Re: Wil (waarschijnlijk) een schotel aan de muur, help. [Re: albino71]
NSR Online   content

Hobbyloos

Nog even dan....

Lijstje is dus nu:

mooi lijstje heb je daar, maar niet complete.
Quote:

dan worden het dus 4 quads, en vergeet je DiSEqC switches niet

Quote:
- Dreambox 800 HD (inrichten als server voor inhouse cardsharing)

Dan zou ik voor de 800se gaan, dan heb je een iets betere box die een stuk sneller is.(dus niet de oude 800hd, let ook op met clones hiermee)

Quote:

Nee dat kan niet je zit met een single tuner ontvanger, (heel beperkt zolang je op dezelfde transponder zit) je heb een twin tuner nodig voor zoiets.
kijk dan eens naar 7020HD dan kan dat wel, dat is een goede optie..of je moet voor een 8000 gaan maar dat kost wat meer.

#121299 - 28/11/11 07:47 PM Re: Wil (waarschijnlijk) een schotel aan de muur, help. [Re: NSR]
albino71 Offline
Startend lid

1x LNB voor elke satteliet begrijp ik. Het was echt te laat gister smile

4x een quad LNB voor 28,2 oost,23,5 en 19,2 oost en 13.0
Welke soort LNB, of maakt dat niet zoveel uit?

4x DiSEqC switch
Wat voor, want daar is ook veel keus in.

Twin tuner voor beneden
Ik zie ook cheapass dingetjes staan, zou kunnen dat ik daar toch voor ga. Upgraden kan altijd nog.

#121300 - 28/11/11 07:50 PM Re: Wil (waarschijnlijk) een schotel aan de muur, help. [Re: albino71]
albino71 Offline
Startend lid

Trouwens, heb je voor een twin tuner ook een aparte LNB nodig?
Of sluit je die op dezelfde coax aan?

#121306 - 28/11/11 08:05 PM Re: Wil (waarschijnlijk) een schotel aan de muur, help. [Re: albino71]

FreeSat verslaafd

1x LNB voor elke satteliet begrijp ik. Het was echt te laat gister smile

4x een quad LNB voor 28,2 oost,23,5 en 19,2 oost en 13.0
Welke soort LNB, of maakt dat niet zoveel uit?

Dit is een beste. Klik

En deze is een van de betere Klik

Twin tuner voor beneden
Ik zie ook cheapass dingetjes staan, zou kunnen dat ik daar toch voor ga. Upgraden kan altijd nog.

#121310 - 28/11/11 08:09 PM Re: Wil (waarschijnlijk) een schotel aan de muur, help. [Re: albino71]

FreeSat verslaafd

Trouwens, heb je voor een twin tuner ook een aparte LNB nodig?
Of sluit je die op dezelfde coax aan?

Ik zou er wel een aparte LNB op aansluiten al is het alleen al om met de ene tuner te kunnen kijken, en de andere te kunnen opnemen.

#121311 - 28/11/11 08:12 PM Re: Wil (waarschijnlijk) een schotel aan de muur, help. [Re: vogelaar]
razors Online   content
Erelid
FreeSat verslaafd

Registered: 17/05/05
Loc: thuis, op het werk en in de kr...
quad LNB's passen goed op de t55

Maar wordt wel flink hobbyen om het allemaal netjes te krijgen ivm de ruimte

Tis te doen

grtz

razors

DM8000sstc 500GB HD, 4GB CF, DVD burner Newnigma2 3.3.2
DM500HDs 1TB esata Newnigma2 3.3.2
DM7000s 250GB + 256mb ( nu ff PLI-JADE )
A.C.Ryan Playon!HD2 mini in combinatie met DS211
2x wave t55 dual nlb's 13-19.2-23.5-28.2

#121316 - 28/11/11 08:20 PM Re: Wil (waarschijnlijk) een schotel aan de muur, help. [Re: vogelaar]
BRUUT-DREAM Online   happy

Erelid
FreeSat verslaafd

Registered: 05/11/04
Loc: Dordrecht
Quote:

Niet elke ontvanger kan als Server dienen / daarmee doorsharen .

Op je MainBox zou ik niet bezuinigen, ook ff in de gaten houden : DreamMultiMedia zal binnen Enige tijd op andere software overgaan ... andere merk Boxen zullen niet meer werken met de toekomstige Software die officieel voor DreamBox bedoeld is.

Kan je mischien denken.. ik gebruik toch alternative software ? idd , doen wij allemaal , wel is het zo dat Alternative software aangepaste software van DreamMultiMedia.

Vragen die op het Forum kunnen worden per Pm niet beantwoord..( sorry ) .

Bezoek ook eens : www.dreamboxsupport.nl

PS3 MW3 & Black Ops
www.bruut.com
.

#121496 - 30/11/11 02:23 PM Re: Wil (waarschijnlijk) een schotel aan de muur, help. [Re: BRUUT-DREAM]
albino71 Offline
Startend lid

Man, wat een hulp....dank allen!

Ik ben wat aan het struinen en man man...je kunt het zo duur maken als je zelf wil.

Ik heb inmiddels voor mezelf het besluit genomen om mijn kabel + digi abonnement gewoon het aankomende jaar binnen te laten komen.
Kost me 5,95 per maand (1e jaar korting, daardoor zo goedkoop).
Dat geeft me de tijd om rustig te kijken naar schotel, want ik vind het wel interessant en ik denk dat het er wel van gaat komen.

Ik zat naar een Multytenne te kijken, maar dan zit met ontvangstproblemen (zeker bij slecht weer). HD zal dan wellicht ook lastig worden. Wel makkelijk om in te stappen.

Ideaal:
Volgens mij moet het een WF T55 voor aan de muur worden met 4 quad LNB's. 2x een HD tuner, waarvan in er één kan sharen.
Veel afgeschermde kwaliteitscoax en waterdichte F-connectors (klem).

De switches ben ik nog niet uit, wat zou ik daarvoor moeten hebben?

Edited by albino71 (30/11/11 02:23 PM)

#121502 - 30/11/11 02:45 PM Re: Wil (waarschijnlijk) een schotel aan de muur, help. [Re: albino71]
razors Online   content
Erelid
FreeSat verslaafd

Registered: 17/05/05
Loc: thuis, op het werk en in de kr...
emp switch

ideaal voor de dreamboxen

grtz

razors

DM8000sstc 500GB HD, 4GB CF, DVD burner Newnigma2 3.3.2
DM500HDs 1TB esata Newnigma2 3.3.2
DM7000s 250GB + 256mb ( nu ff PLI-JADE )
A.C.Ryan Playon!HD2 mini in combinatie met DS211
2x wave t55 dual nlb's 13-19.2-23.5-28.2

#121503 - 30/11/11 02:52 PM Re: Wil (waarschijnlijk) een schotel aan de muur, help. [Re: albino71]

FreeSat verslaafd

De switches ben ik nog niet uit, wat zou ik daarvoor moeten hebben?

Als je het verlopig bij die 2 ontvangers houd heb je aan 2 Emp DiSEqC switchen 4 in 1 genoeg. Klik

Je zou nog kunnen overwegen om een tuner met een SatConn 10 in 1 DiSEqC-Switch uit te rusten, zodat je nog een paar single LNB's op je schotel kan bij plaatsen voor de hobby. grin

#121590 - 30/11/11 11:26 PM Re: Wil (waarschijnlijk) een schotel aan de muur, help. [Re: vogelaar]
albino71 Offline
Startend lid

Gelukkig, de goedkoopste, thx smile

ennuh...vogelaar...beetje rustig met mij....
ik heb nu nog niets aan de muur hè, dus ik heb nog geen hobby smile

Volgens mij zijn hier alleen DreamBox fans of niet?
Wat is er mis met een kloon om in te stappen?

Ik zie bijvoorbeeld zo'n Openbox S9 of S10. Heeft iemand daar ervaring mee? Lijkt mij wel geinig om mee te starten.

Edited by albino71 (30/11/11 11:27 PM)

#121603 - 01/12/11 12:40 AM Re: Wil (waarschijnlijk) een schotel aan de muur, help. [Re: albino71]
BRUUT-DREAM Online   happy

Erelid
FreeSat verslaafd

Registered: 05/11/04
Loc: Dordrecht

1 : is het Rotzooi
2 : haalt het de Brood uit de mond bij officieele Dealers zoals www.dreamboxsupport.nl
3 : kan het einde betekenen van de origineele product fabrikant omdat zijn product gecopieerd / gejat is !

Vragen die op het Forum kunnen worden per Pm niet beantwoord..( sorry ) .

Bezoek ook eens : www.dreamboxsupport.nl

PS3 MW3 & Black Ops
www.bruut.com
.

#121817 - 02/12/11 08:51 PM Re: Wil (waarschijnlijk) een schotel aan de muur, help. [Re: BRUUT-DREAM]
albino71 Offline
Startend lid

Origineel bericht van: BRUUT-DREAM

1 : is het Rotzooi
2 : haalt het de Brood uit de mond bij officieele Dealers zoals www.dreamboxsupport.nl
3 : kan het einde betekenen van de origineele product fabrikant omdat zijn product gecopieerd / gejat is !

Aah, is het gekopieerd? Zo'n openbox is dat een kopie? Of is dat gewoon een goedkope tuner?

Als jouw punt 1 waar is, dan zijn punt 2 en 3 toch helemaal niet aan de orde? Degene die in punt 1 trappen, gaan vanzelf het echte spul willen dan. Lijkt mij helemaal geen probleem. Sterker nog, je moet het toejuichen want dat worden te zijner tijd de allerbeste DM reclame makers.

Is punt 1 niet waar, dan is er wel een probleem smile

Edited by albino71 (02/12/11 08:52 PM)

#121823 - 02/12/11 09:56 PM Re: Wil (waarschijnlijk) een schotel aan de muur, help. [Re: albino71]

FreeSat verslaafd

Een openbox is eigenlijk een clone van zich zelf. Hij is goedkoop maar dat kan ook niet anders als je de box van binnen bekijkt. Goedkopere onderdelen bestaan niet.

Wat ook een probleem met die box en een CD kaartje is, is dat her(activatie) van de kaart niet tot heel slecht doorkomt, zodat je altijd nog een andere ontvanger nodig hebt om je kaart weer te activeren.

#121864 - 03/12/11 09:43 AM Re: Wil (waarschijnlijk) een schotel aan de muur, help. [Re: albino71]
edbe Online   content
No life than FreeSat life

Registered: 29/07/07
Loc: limburg
Nog even dan....

Lijstje is dus nu:

is het hetzelfde schotel alleen andere naam....

Page 1 of 4 1 2 3 4 >

Moderator:  BRUUT-DREAM, piet12, vogelaar 
Shout Box

DreamBoxSupport
2.5 inch S-ATA Harddisk 500Gb
€ 67.50
Top Posters
FreeSat 15814
NSR 10329
Dj Pelleboer 8941
piet12 8586
DutchHornet 5784
edbe 5614
razors 4821
vogelaar 3574
ccdk 3368
minplus 2592
BRUUT-DREAM 2580
Johan1945 1803
dreka 1218
BLACKBIRD 1171
bobelen1 1164
Forum Stats
11005 Members
94 Forums
43743 Topics
135224 Posts
88 Posts past hours

Max Online: 1955 @ 19/03/2009
Who's Online
87 registered (BRUUT-DREAM, Bunyip, byJEFF, biek, atlantic, BLACKBIRD, anbad, Azif, afred, benny, aymenk, Bumzel, big cor, angilo, bonanzaradio, en meer...), 751 Guests and 21 Spiders online.
Foto's van je schotel(s)
C/KU band test met zelfgebouwde combifeed
Wave kabels nu ingekort
Wavefield Toroidal T55 met DVB-T
Mijn nieuwe opstelling

XX