#121963 - 04/12/11 08:45 AM
volledige systeem backup
|
Frequente bezoeker
Registered: 24/11/11
Loc: Boerenhol zeeuws vlaanderen
|
Goede morgen, mijn DB-800-SE draait uitstekend. Ik wil nu eerst een volledige systeem backup uitvoeren, voordat ik verder ga hobbiën. Het proggie Enigma2- DreamBox-backup (IPK-bestand) heb ik gedownload, alsook NFI-Backup file die verschillende file's bevat. In mijn handleiding staat: nodig is de installatie van de plugin 'nfi-backup'. Dit doe je via Menu ---> Applicaties ---> Downloaden plugins ---> System plugins ---> scroll naar 'nfibackup' en klik op OK om te downloaden en automatisch installeren: Mijn DB 800se hangt aan de computer, dan druk ik op menu en krijg channels en meer niet. Hoe moet ik bovenstaande plugin invoeren ?? Pierre
|
|
|
|
|
|
#122184 - 06/12/11 06:38 PM
Re: volledige systeem backup
[Re: pierre3902]
|
Frequente bezoeker
|
Moet ik mijn DB hier ook eerst aan de schotel hangen, zoals met webcontrol het geval is, waar ik met schade en schande achter ben gekomen?? ??? Moeten de pluginn's dan van de computer geladen worden? Volgens mij wel, maar dan moet zowel de ethternet kabel als schotel kabel aangesloten zijn, .... is dat juist ???. Pierre
|
|
|
|
|
|
You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear. If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.
|
#122185 - 06/12/11 06:46 PM
|
Rhodos fan
No life than FreeSat life
Registered: 14/12/04
Loc: woerden
|
De ipk file in de map tmp zetten en dan handmatig op je DreamBox instaleren , lukt dat dan staat ie onder plugins/applicaties
|
|
|
|
|
|
#122191 - 06/12/11 07:20 PM
[Re: Dj Pelleboer]
|
Frequente bezoeker
|
Ho-ho-HO waar vind ik de map tmp??? en vooral hoe doe ik dat, ik heb al op het forum gezocht en daar staat wel WAT je moet doen, maar niet HOE je het moet doen. Wil je mij dat uitleggen??
|
|
|
|
|
|
You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear. If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.
|
#122192 - 06/12/11 07:26 PM
|
FreeSat verslaafd
Registered: 11/04/09
Loc: Het Westland
|
Moet ik mijn DB hier ook eerst aan de schotel hangen, zoals met webcontrol het geval is, waar ik met schade en schande achter ben gekomen?? ??? Moeten de pluginn's dan van de computer geladen worden? Volgens mij wel, maar dan moet zowel de ethternet kabel als schotel kabel aangesloten zijn, .... is dat juist ???. Pierre Je laat inderdaad beide kabels gewoon op je box aangesloten. Bij Newnigma2 kan je gewoon via het menu de meeste plugins downloaden. Druk maar op Menu/Applicaties Dan groene knop:Downloaden/Online installer/add/Remove Plugins en ziedaar. Of Blauwe toets/Newnigma2 services/System Tools
Attachments
Description: 1
|
|
|
|
#122194 - 06/12/11 07:40 PM
|
FreeSat verslaafd
|
Ho-ho-HO waar vind ik de map tmp??? en vooral hoe doe ik dat, ik heb al op het forum gezocht en daar staat wel WAT je moet doen, maar niet HOE je het moet doen. Wil je mij dat uitleggen?? De handmatige manier doe je met BV. het proggie DCC Je selecteer in het DCC de tab FTP, dan zie je in de linker kolom de map TMP staan, aan de rechter kant kan je de IPK file selecteren, en die kopieer je naar de TMP map. Dan pak je de AB en druk op Menu/Applicaties/ Groene Knop;Downloaden/Offline installer/Internal Flash, hier zie je de IPK file staan, en kan je nu installeren.
|
|
|
|
|
#122195 - 06/12/11 07:43 PM
[Re: vogelaar]
|
Hobbyloos
Registered: 07/06/05
Loc: Netherlands
|
Wat vogelaar hier uitlegd is heel mooi, maar jij praat over de plugin Enigma2- DreamBox-backup, en dat heeft nix te maken met Newnigma2. Welk image draai je eigenlijk? namelijk mocht het toch Newnigma2 image zijn, dan zit standaard al in het image ingebakken de optie configurationsaver, onder blauwe knop system tools
|
|
|
|
|
|
#122196 - 06/12/11 07:49 PM
[Re: NSR]
|
FreeSat verslaafd
|
Hij gaf in een andere post aan dat die Newnigma2 draait Bruut, ik heb er "newnigma2-release-dm800se-v3,3,1 opgezet en alles loopt gesmeerd, hij is nu zenders aan het zoeken, ik laat nog van mij horen. Prettige avond verder, Pierre
|
|
|
|
|
|
| 2.5 inch S-ATA Harddisk 500Gb |  | € 67.50 |
|
|
11005 Members
94 Forums
43743 Topics
135224 Posts
88 Posts past hours
Max Online: 1955 @ 19/03/2009
|
|
|
87 registered (BRUUT-DREAM, Bunyip, byJEFF, biek, atlantic, BLACKBIRD, anbad, Azif, afred, benny, aymenk, Bumzel, big cor, angilo, bonanzaradio, en meer...),
751
Guests and
21
Spiders online. |
|
|
|
|