Invacom ADF-120 Feedhorn (Prime focus)
€ 25.00
You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear.
If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.

Topic Options
Rate This Topic
#1236 - 11/04/04 04:35 AM Coderingen [Re: ]
Anonymous
Unregistered

Hoi,

Ben nieuw en heb wat vraagjes over de droomdoos, die ik ook wil aanschaffen.

Wat is er nou werkelijk allemaal aan coderingen gekraakt voor de droomdoos?

Kan ik bijvoorbeeld PowerVU, Nagravision en Viaccess bekijken. En Seca, Cryptoworks en Conax dan. Ik weet dat er veel te doen is over SecaII en dat die nu gedeeltelijk voor Spanje en Italie gekraakt is, maar hoe zit het dan met al die andere coderingen. FTA en NL'se zenders bijvoorbeeld, daar heb je normaal ook minimaal een C+ kaart voor nodig d8 ik (zonder extra abbo).

Nergens iets van te vinden, dus als iemand iets heeft aan info of links daaromtrent hou ik me aanbevolen. Als ik bij KingofSat al die coderingen zie dan zijn er dat nogal wat. Wat ik begrepen heb is Irdeto 2, Viaaccess2 en Nagravision 2 nog heel ver weg, klopt dit.

Een andere vraag is vergelijkbaar, waar is de huidige stand van zaken omtrent de DreamBox nou eigenlijk mee te vergelijken aan cams + kaart. Is, als je alles wat er beschikbaar is aan keys, deze doos nou eigenlijk hetzelfde als een X-cam + fun 6-1 op een andere goeie receiver?

Alvast bedankt voor de moeite om deze newbie te informeren.

Groetjes

Michael

#1237 - 11/04/04 04:44 AM Re: Coderingen [Re: ]
Anonymous
Unregistered

ik zelf heb geen DreamBox.
maar ik kan je wel vertellen dat je alle coderingen die je net op noemt kunt ontvangen.
en natuurlijk ook de nederlandse zenders,enkel c+is nog niet open.
maar zodra dat er is ,is dat met de DreamBox ook te krijgen.
dit is echt een tover doos,hij is beter dan de humax nu.
grtz freak.

You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear.
If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.
#1238 - 11/04/04 05:34 AM Merci [Re: ]
Anonymous
Unregistered

Dankje voor het snelle antwoord. Dat is inderdaad wonderlijk. Maar weet je het echt zeker?

Als in principe alles gekraakt is behalve Nagra2 (aladdin?), Irdeto2, Via-Access2 en SecaII voor bepaalde gebieden zoals Nederland (C+) dan bespaar je enorm veel centen aan cam's, smartkaarten en programmers als beginneling.

Toch maar zeker de droomdoos nemen dan.

#1239 - 11/04/04 10:24 AM Re: Coderingen [Re: ]
FreeSat Offline

Beheerder
Hobbyloos

Registered: 16/05/03
Loc: zichtloos leven
Hallo Michael, als eerste welkom natuurlijk...

De DroomDoos is een perfect apparaat. Hij krijgt namelijk alles open. D.w.z. dat hij ook Nargra2, Irdeto2, SecaII en alle andere opgenomende coderingen open. Inderdaad zoals Freak al zegt, C+ (Canaal digitaal) nog niet. Dus je kunt alle Taquilla zenders op Astra + Hispasat kijken, Kiosk op Thor, tv1000's op Sirius, Multivisions op Hotbird en ga zo maar door. Het enige wat we nog missen is de duitse Premiere zenders en C+/Nickelodeon/NGC/Animal Planet/Cartoon Network/X-Zone
Deze zitten nog achter SecaII die in NL gebruikt wordt. Maar ik kan je zeggen dat dat nooit heel lang meer gaat duren.

Mocht je nog meer vragen hebben hoor ik het wel.

FreeSat

#1240 - 11/04/04 10:39 AM Cool [Re: ]
Anonymous
Unregistered

Dankje alweer voor de info. Maar ik dacht dat Premiere Nagra 2 (of Nagra A zoals dat meen ik heet) hanteert. Je zegt dus dat die ook al openligt, behalve voor Premiere. Zijn er dan nog andere zenders waar je Live Formule 1 kan zien met de droomdoos?

En klopt het dat je ook al via feeds of trucs C+ wedstrijden kan kijken uit onze Micky Mouse competitie, met name Ajax, PSV en Feyenoord natuurlijk?

Wat betreft NGC, Animal Planet en Cartoon Network : die vind ik wel cool, vooral die laatste, ik neem aan dat die toch ook wel op andere coderingen of satelieten wel vrij te ontvangen en zien zijn?

Als ik dingen vraag die niet mogen, haal maar weg, en mail me maar please.

Groet,

Michael

#1241 - 11/04/04 10:59 AM Re: Coderingen [Re: ]
FreeSat Offline

Beheerder
Hobbyloos

Die premiere kan nog niet open, de F1 kanalen zitten op SecaII (Italië) en die kun je wel kijken met de emu SCAM. De nederlandse C+ kanalen kun je niet kijken. Deze is niet open te krijgen zonder originele C+ kaart.
Ik zou zo even niet weten welke codering Premiere gebruikt, maar die is samen met Canal+ "nog" niet open te krijgen. Dit alles mag trouwens alleen voor test doeleinden zijn O:)
De cartoon is in verschillende talen nog wel te kijken...
Zo ook vele C+ kanalen zoals frans, spaans en italiaans.
Ik geloof zelfs ook nog wat koude landen talen (Skandinavië)

FreeSat

#1242 - 12/04/04 11:18 AM Re: Coderingen [Re: ]
Anonymous
Unregistered

Okay, hardstikke bedankt.

Dacht trouwens dat die Cartoon ook vaak een tweede geluidskanaal met meestal engels derbij heeft, ook al is de orginele taal scandinavisch of zuid europees. Die maar kiezen dan.

Maar ik ga dus maar eens op jacht naar een Doos, om eens wat meer zenders in huis te halen dan 30 crappy kabelkanalen. Reed pas nog langs het technologisch "HQ" van UPC. Daar staan tig schotels waar je U tegen zegt van tientallen meters. Je zou zeggen : als je zoveel kunt ontvangen, geef eens wat meer door via die kabel. Maar niks he. Nu gaan ze mij op termijn als klant verliezen... :roll:

Uiteraard alleen om te testen allemaal. lol

#1243 - 12/04/04 01:23 PM Re: Coderingen [Re: ]
FreeSat Offline

Beheerder
Hobbyloos

:P Hahaha
Ja, ik ben ook opgestapt. Uiteraard zijn ze nog steeds vergeten de stekker eruit te trekken, soms wel makkelijk bij sneeuwstormen enzo, gelukkig hebben we die hier niet zo vaak. Maar UPC heeft zo'n megaschotels staan, en wij hebben die klote kwaliteit. Ik vraag me af wat ze ermee doen, de kabels door een stoorgenerator laten lopen ofzo.. Wat een bagger kwaliteit zeg als je dan weer ff terug kijkt. Ik heb toch wel een beetje een middelvinger relatie met die jongens van UPC. Tenminste daar in Helmond wel, als ik er langs kom moet ik even mijn middelvinger laten zien. Gewoon alleen al om het feit dat ze me al die tijd dat ik ooit een via de kabel internette dubbel betaald heb en ik daar niks van wist totdat ik keek wat er nou uiteindelijk van mijn rekening werd afgeschreven en wist wat het kostte. Ik heb het ook nooit terug gehad. 2 jaar lang dubbel betaald... Pfff. Dan ook nog eens problemen met de telefoon die ik via hen had lopen, dan ook nog eens kabel tv waar ze me veel te veel voor rekenden. Nee, ik ben blij dat ik daar vanaf ben.

FreeSat

Shout Box

DreamBoxSupport
HDMI kabel verguld 2.5mtr
€ 8.95
Top Posters
FreeSat 15814
NSR 10330
Dj Pelleboer 8941
piet12 8586
DutchHornet 5784
edbe 5614
razors 4821
vogelaar 3574
ccdk 3368
minplus 2592
BRUUT-DREAM 2581
Johan1945 1803
dreka 1218
BLACKBIRD 1171
bobelen1 1164
Forum Stats
11005 Members
94 Forums
43744 Topics
135227 Posts
86 Posts past hours

Max Online: 1955 @ 19/03/2009
Who's Online
89 registered (BRUUT-DREAM, Bunyip, byJEFF, biek, atlantic, BLACKBIRD, anbad, Azif, afred, benny, aymenk, Bumzel, big cor, angilo, bonanzaradio, en meer...), 751 Guests and 23 Spiders online.
Foto's van je schotel(s)
C/KU band test met zelfgebouwde combifeed
Wave kabels nu ingekort
Wavefield Toroidal T55 met DVB-T
Mijn nieuwe opstelling

XX