DreamBox DM500HD (Sat) e-PVR
€ 329.95
You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear.
If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.

Topic Options
Rate This Topic
#125405 - 10/01/12 11:46 PM Dreambox uitzendingen opname bestandsformaat
uyguristan Offline
Startend lid

Registered: 01/11/11
Loc: netherlands
Hallo allemaal. Ik heb een DreamBox waarmee ik uitzendingen opneem m.b.v. de timer functie. Alle opgenomen videos hebben een .ts bestandsformaat. Is het mogelijk om met een DreamBox, video opnames te maken, welke worden opgeslagen in een .mpg of .avi bestandsformaat? Zoniet, zijn er andere goede satelliet ontvangers welke de opnames met de .mpg, .avi of andere formaat opslaan, zodat deze videos met de bekende video editing softwares kunnen worden bewerkt?

Edited by uyguristan (10/01/12 11:52 PM)

#125426 - 11/01/12 07:36 AM Re: Dreambox uitzendingen opname bestandsformaat [Re: uyguristan]
piet12 Online   confused

P
No life than FreeSat life

Registered: 24/12/04
Loc: verweg
Het .ts bestand is een redelijk gebruikelijk formaat.
Ik weet niet wat voor editor je gebruikt?
Maar weet je zeker dat het daar niet mee kan?

Bezoek ook eens de DreamBoxSupport webshop.

Als je er geen verstand van hebt dan wordt het tijd om er aan te beginnen.

You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear.
If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.
#125429 - 11/01/12 08:38 AM Re: Dreambox uitzendingen opname bestandsformaat [Re: uyguristan]
BLACKBIRD Offline
Out of control

Registered: 29/09/06
Loc: Veluwe
Zijn zowel voor de Apple als voor Windows zeer mooie gratis tools voor.
Ik zoek meestal op Google, dan is dit een goede site voor video bewerking: Videohelp

Die HDTVtoMPEG2 is gratis en werkt zonder netframework (wat dat ook moge zijn lol)

Misschien een tip: Zo doe je dat smile

Dan kom je hier: Oplossing

#125485 - 11/01/12 10:30 PM Re: Dreambox uitzendingen opname bestandsformaat [Re: piet12]
uyguristan Offline
Startend lid

Registered: 01/11/11
Loc: netherlands
Ik gebruik de Powerdirector als editor, en het werkt niet goed met .ts bestanden. Wanneer ik met formatfactory een .ts bestand had geconverteerd, had Powerdirector er geen problemen mee(minpunt is dat converteren met formatfactory te lang duurt). Bestaat er geen ontvanger(alternatief voor DreamBox) welke .mpg bestanden opslaat?

-De HDTVtoMPEG2 heb ik nu uitgeprobeerd, het is best wel snel, maar de videolengte van de geconverteerde video wordt laten zien als 20 minuten, terwijl je wel verder dan 20 minuten kan bekijken, als je doorkijkt. Hoe kan dit opgelost worden?
-En er staat dat de geconverteerde video een movie clip is, terwijl met formatfactory wordt vermeld dat de geconverteerde video een mpeg video file is. Is een movie clip extensie gelijk aan mpeg-2?
-Wat is de officiele website waar de laatste versie van de HDTVtoMPEG2 programma te downloaden is?
-Ik had gelezen dat je met de HDTVtoMPEG2 programma ook ongewenste delen(reclames, etc.) van videos kan verwijderen, hoe kan ik dit doen? Met de Powerdirector programma, als de video opname verstoort was, kwamen verwijderde delen van de video weer terug na de conversie.
-Bestaat er een programma die een simpele text-logo(watermark text) in de complete video kan plaatsen, en de conversie/rendering zeer snel kan doen(de bestandsgrootte moet ook niet te groot worden)?

Ik heb op http://www.freesat.nl/forum/ubbthreads.php/topics/32716/VideoReDo_incl_crack een bericht van je gelezen over de VideoReDo programma.

-Ik wil dat de audio+video combinatie van een geconverteerde video niet out of synch is(samen met een snelle conversie), en dat de converter geen problemen heeft met delen van een video waar de opname verstoort is(onweer, regen, etc.). Kan dit allemaal met de HDTVtoMPEG2 programma? En kan je uit ervaring vertellen dat dit de beste programma is?

Edited by uyguristan (11/01/12 10:39 PM)

#131577 - 10/03/12 01:05 PM Re: Dreambox uitzendingen opname bestandsformaat [Re: uyguristan]
Pedrilo Offline
Startend lid

Registered: 10/03/12
Loc: Bergen op Zoom
Heb een probeerversie van Videoredo geprobeerd, werkt prima om een uitsnede te vertalen naar mpeg2/mpg.
nadeel is dat dit maar een paar dagen te gebruiken is.

#131579 - 10/03/12 01:26 PM Re: Dreambox uitzendingen opname bestandsformaat [Re: Pedrilo]
piet12 Online   confused

P
No life than FreeSat life

Registered: 24/12/04
Loc: verweg
had je de link in de post boven die van jouw geprobeerd Pedrilo?
Dat was een crack of die nog werkt weet ik niet. geenidee

Bezoek ook eens de DreamBoxSupport webshop.

Als je er geen verstand van hebt dan wordt het tijd om er aan te beginnen.

Shout Box

DreamBoxSupport
Visiosat SMC 100cm [ENKEL AFHALEN]
€ 135.00
Top Posters
FreeSat 15819
NSR 10331
Dj Pelleboer 8950
piet12 8600
DutchHornet 5784
edbe 5615
razors 4821
vogelaar 3580
ccdk 3368
minplus 2593
BRUUT-DREAM 2588
Johan1945 1803
dreka 1218
BLACKBIRD 1171
bobelen1 1164
Forum Stats
11008 Members
94 Forums
43764 Topics
135294 Posts
128 Posts past hours

Max Online: 1955 @ 19/03/2009
Who's Online
73 registered (BRUUT-DREAM, cAZtricum, ayoub, byJEFF, chak57, DutchHornet, Dj Pelleboer, dym, Azif, afred, atlantic, Bumzel, bobelen1, angilo, Bunyip, en meer...), 755 Guests and 36 Spiders online.
Foto's van je schotel(s)
C/KU band test met zelfgebouwde combifeed
Wave kabels nu ingekort
Wavefield Toroidal T55 met DVB-T
Mijn nieuwe opstelling

XX