DreamBox DM800HD SE (Sat) PVR
€ 449.00
You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear.
If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.

Page 1 of 2 1 2 >
Topic Options
Rate This Topic
#127042 - 28/01/12 01:01 PM 2 ontvangers
blokweer Offline
Startend lid

Registered: 04/05/09
Loc: Papendrecht
Mijn vraag:Is het mogelijk om vanaf mijn ontvanger in huiskamer, een andere ontvanger in andere kamer te plaatsen?Ik bedoel hoe de aansluiting te maken?Bijvoorbaat hartelijk dank voor eventuele oplossingen !

#127043 - 28/01/12 01:24 PM Re: 2 ontvangers [Re: blokweer]
piet12 Online   confused

P
No life than FreeSat life

Registered: 24/12/04
Loc: verweg
Je moet me een beetje helpen lol
Heb je twee Dreamboxen of heb je andere ontvangers en welke heb je?
Wil je kijken met één kaart in de woonkamer box en doorsharen naar de slaapkamer?
Heb je op beide ontvangers een satelliet aansluitng?
Of bedoel je helemaal wat anders? smile

Bezoek ook eens de DreamBoxSupport webshop.

Als je er geen verstand van hebt dan wordt het tijd om er aan te beginnen.

You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear.
If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.
#127059 - 28/01/12 05:35 PM Re: 2 ontvangers [Re: blokweer]
Lexzie Online   content
FreeSatter

Registered: 05/12/06
Loc: ZHZ
Zorg dat je een twin-LNB op je schotel hebt (dus met twee uitgangen) en leg een kabel van elke uitgang naar de ontvangers.
Als je dan van de ene ontvanger de kaart wil sharen naar de ander komt er nog meer bij kijken, maar geef inderdaad maar eerst eens aan wat voor apparatuur je hebt.

#127060 - 28/01/12 05:39 PM Re: 2 ontvangers [Re: blokweer]
NSR Online   content

Hobbyloos

Registered: 07/06/05
Loc: Netherlands
Bedoel je soms het satsignaal? kan namelijk ook nog, Als het om het signaal zou gaan van buiten om door te lussen naar een 2de onvanger?, dan moet je eens op de achterkant van je onvanger kijken of er ook LNB out opzit, via die manier gaat dat volgensmij wel.

Maar is wel een beetje achterhaald vanwege beperkingen, dan moet je de eerste box steeds uitzetten, het beste is met twin LNB's gaan werken zodat elke box zn eigen signaal heeft.....ik weet ook helemaal niet of dit voldoet aan je vraag geenidee.

#127063 - 28/01/12 06:32 PM Re: 2 ontvangers [Re: NSR]
blokweer Offline
Startend lid

Ok ik was niet volledig met mijn vraag! Sorry.Ik ben in het bezit van een Rebox 4200 Hd en van een Hd Sat 801 M7.Deze laatste staat in de huiskamer.Nu wil ik op een andere kamer de Rebox gebruiken als de Sat 801 niet aan staat.Hoop dat het mogelijk is om via een aansluiting de Rebox te laten werken.Met de zelfde smartcard van digitaal.Bedoel de card uit de Sat 801 en in de Rebox.Sorry ik heb van een en ander geen kaas gegeten.Hoop dat iemand voor mij de oplossing heeft.Bijvoorbaat dank hiervoor!!!

#127064 - 28/01/12 06:36 PM Re: 2 ontvangers [Re: blokweer]
piet12 Online   confused

P

De Hd Sat 801 is een goedgekeurde CD/TVV ontvanger.
Doorsharen van één kaart gaat daarmee niet.
Wil je met één kaart werken zal je in dit geval iedere keer de kaart mee moeten nemen naar de andere ontvanger.

Wil je de ontvangers doorlussen via de LNB out dat kan wel.
Moet je wel zorgen dat één van beide uit staat.

#127073 - 28/01/12 07:35 PM Re: 2 ontvangers [Re: blokweer]
NSR Online   content

Hobbyloos

Google eens op SmartWi anders, whistle en dan met twin LNB's dan ben jij de man...lijkt me een mooie oplossing.

#127075 - 28/01/12 08:39 PM Re: 2 ontvangers [Re: blokweer]
Lexzie Online   content
FreeSatter

Registered: 05/12/06
Loc: ZHZ
Origineel bericht van: blokweer
Ok ik was niet volledig met mijn vraag! Sorry.Ik ben in het bezit van een Rebox 4200 Hd en van een Hd Sat 801 M7.Deze laatste staat in de huiskamer.Nu wil ik op een andere kamer de Rebox gebruiken als de Sat 801 niet aan staat.Hoop dat het mogelijk is om via een aansluiting de Rebox te laten werken.Met de zelfde smartcard van digitaal.Bedoel de card uit de Sat 801 en in de Rebox.Sorry ik heb van een en ander geen kaas gegeten.Hoop dat iemand voor mij de oplossing heeft.Bijvoorbaat dank hiervoor!!!
Als je het doet zoals je hier omschrijft, dus de smartcard in de te gebruiken ontvanger doen en (als er een SAT-OUT op zit) doorlussen van de ene ontvanger naar de ander kan prima als je maar één ontvanger tegelijk gebruikt.
Het gebruik van een twin-LNB zoals ik omschreef (en eventueel twee smartcards) geeft je wel de vrijheid op beide ontvangers tegelijk te kijken.

#127076 - 28/01/12 08:46 PM Re: 2 ontvangers [Re: Lexzie]
japio1212 Online   content
Echte FreeSatter

Registered: 11/01/11
Loc: N.W.overijssel
hier is de Smartwi idd DE oplossing... thumbs
die dingen werken trouwens prima mits je niet meer dan 4 ontvangers tegelijk gebruikt(met dank aan CD) slap
voorheen kon je tot zelfs 11 ontvangers tegelijk gebruiken zonder een centje pijn,zogauw nr12 werd aangesloten was alles ineens op zwart... grin

intel inside...idiot outside...
DM7020Si
3maal DM 500s
PLAYON!HD

#127100 - 29/01/12 08:47 AM Re: 2 ontvangers [Re: japio1212]
blokweer Offline
Startend lid

Ok ik wil doorlussen van de Sat 801 naar de Rebox.Ik begrijp dat ik dus van de Sat 801 im huiskamer via LNB OUT naar andere kamer de Rebox LNB IN .De kaart van de een of andere ontvanger voor mij geen probleem.Waar ik de kaart verwijder moet dan de ontvanger helemaal uit staan of is het geen probleem in de standby stand?Een en ander klinkt mischien een beetje dom maar hoop dat jullie dat van een man van 71 year niet zooooo kwalijk zullen nemen.Hartelijk dank voor elk antwoord!!

#127101 - 29/01/12 09:36 AM Re: 2 ontvangers [Re: blokweer]
NSR Online   content

Hobbyloos

Volgensmij voldoet de standby stand, zodra hij wel aan blijft staan dan zit je heel beperkt in het schakelen naar andere zenders. gewoon ff uitproberen zou ik zeggen..

Quote:
en ander klinkt mischien een beetje dom maar hoop dat jullie dat van een man van 71 year niet zooooo kwalijk zullen nemen.Hartelijk dank voor elk antwoord!!

Nee hoor! klinkt niet dom we hebben het allemaal moeten leren, dus vraag maar raak zoveel als je wil. smile

#127111 - 29/01/12 10:53 AM Re: 2 ontvangers [Re: NSR]
blokweer Offline
Startend lid

Bedankt voor je antwoord! Ik ga het proberen zo gauw ik terug kom van vakantie 7 maart as .Laat het je weten of het een en ander werkt!
Nogmaals bedankt!!

#127136 - 29/01/12 12:45 PM Re: 2 ontvangers [Re: blokweer]
piet12 Online   confused

P

Fijne vakantie blokweer. thumbs
We horen het wel hoe het gelopen is. smile

#127251 - 30/01/12 12:30 PM Re: 2 ontvangers [Re: piet12]
blokweer Offline
Startend lid

Deze morgen toch nog even uit geprobeerd of een ander werkte.De Sat kan niet standbye blijven staan omdat de rebox dan niet allen zenders weer geeft.Echter als de stroom van de Sat uit is heb ik een perfect beeld op de Rebox van alle zenders!!Een en ander geen probleem voor mij!Allen hartelijk dank voor het geven van sugesties!!!Nu vanavond vertrek ik voor 6 weken naar Cambodja vakantie en hoef dus niet er over in te zitten of een en ander met de ontvangers werkt! Nogmaal dank!!!!

#127257 - 30/01/12 01:19 PM Re: 2 ontvangers [Re: blokweer]
piet12 Online   confused

P

Cambodja...... wauw!
Hele fijne vakantie thumbs

Page 1 of 2 1 2 >

Moderator:  BRUUT-DREAM, piet12, vogelaar 
Shout Box

DreamBoxSupport
HDMI-DVI adapter Goldplated
€ 5.95
Top Posters
FreeSat 15819
NSR 10331
Dj Pelleboer 8950
piet12 8601
DutchHornet 5784
edbe 5615
razors 4821
vogelaar 3582
ccdk 3368
minplus 2594
BRUUT-DREAM 2592
Johan1945 1803
dreka 1218
BLACKBIRD 1171
bobelen1 1164
Forum Stats
11008 Members
94 Forums
43769 Topics
135312 Posts
142 Posts past hours

Max Online: 1955 @ 19/03/2009
Who's Online
73 registered (bajo, BRUUT-DREAM, DutchHornet, atlantic, cAZtricum, ayoub, byJEFF, chak57, Dj Pelleboer, Azif, afred, Bumzel, bobelen1, angilo, Bunyip, en meer...), 740 Guests and 37 Spiders online.
Foto's van je schotel(s)
C/KU band test met zelfgebouwde combifeed
Wave kabels nu ingekort
Wavefield Toroidal T55 met DVB-T
Mijn nieuwe opstelling

XX