Bedankt Vogelaar,
Ik heb als eerste meerdere Genuine
DreamBox plugin varianten opnieuw weten te installeren, echter zonder succes.
Bedankt Piet12,
Zelf flashen van een image heb ik nog niet eerder gedaan. Aangezien ik met een probleem geval zit opgezadeld, leek me dit niet de tijd om hiermee dit voor het eerst te gaan proberen, echter met je advies hadden een aantal dingen kunnen worden uitgesloten.
Bedankt master64,
Hoe naief kon ik zijn, na wat google-werk stuit ik op twee links. Eén met hetzelfde probleem als ik:
http://www.sat4all.com/forums/topic/279862-dm800hd-dm-800-ventilator-herrie/En één, een freak die kloons in detail heeft getest.
http://www.duckfiles.org/board/archive/index.php/t-38732.htmlExcuses ieder, ik begon zelf de afgelopen dagen ook conclusies te trekken en heb in eerste instantie het probleem "Security service is not running" bij de experts neergelegd, oftewel Dream Multimedia zelf. Na wat heen en weer e-mailen met de Duitse supportdesk, komt de conclusie: Ook al staat er keurig een S/N en MAC nummer op de box, de mijne is een kloon!
Eeveneens tot verassing van de verkoper. Het schijnt dat de eerdere DM800's misschien koelingproblemen had, vooral icm een HDD, zodoende zijn er door mensen ooit koelingsfannetjes ingebouwd. Dit komt dus voor, maar dit kan alleen achteraf zijn gebeurd, bijvoorbeeld als je een tweedehands koopt. Echter
DreamBox heeft zelf nooit DM800's geleverd met koelingsventilatorretjes. Excuses, ik ben geen expert en als je mijn doos en DM800 ziet met zo het lijkt originele labels, dan zou je zweren dat hij echt is. Eveneens de meegeleverde items en handleiding zijn exact.
Ik heb met de satellietwinkel afgesproken zaterdag langs te gaan. Hij lijkt het te willen oplossen en was zelf ook verbaasd. Hij heeft geen vervangend apparaat in de tussentijd, en hij kon me vertellen dat de DM800 HD PVR niet meer geleverd wordt. Echter ik laat me niet meer voor de gek houden. Klopt het dat de DM800 HD PVR niet meer leverbaar is, en welk type DM is vergelijkbaar dat ik zou kunnen eisen?
P.S. Omega1, als ik deze kloon meer dan 30 sec zonder stroom zet, start hij hetzelfde op met als eerste het Dream logo.