#127992 - 04/02/12 08:30 PM
Dreambox 800 hd via coax
|
Startend lid
Registered: 04/02/12
Loc: thuis
|
Wie-o-wie kan mij helpen met de volgende uitdaging: Ik heb mede dankzij dit forum succesvol mijn multytenne schotel op mijn DreamBox 800 hd aangesloten, welke ik via een hdmi kabel met mijn samsung UE40C6700 tv heb aangesloten. Schematisch ziet dit er als volgt uit: Huidige situatieMulytenne --> via coax kabel --> DreamBox --> via hdmi kabel --> tv Ik zou echter graag mijn DreamBox via een coax kabel met mijn tv willen koppelen, omdat deze netjes in de muur is weggewerkt. Het is helaas niet mogelijk om andere kabels weg te werken. In een schema zou ik dit willen bereiken: Nieuwe situatieMulytenne --> via coax kabel --> DreamBox --> via coax kabel --> tv Als ik dit echter probeer, dan herkent mijn tv de coaxkabel/ input niet als een externe bron (zoals bijv hdmi), waardoor ik geen beeld krijg. Met de ingebouwde DVB-S tuner in mijn tv, heb ik het wel voor elkaar gekregen om de satellietzenders te ontvangen. Ik krijg daarbij alleen de FTA-zenders daadwerkelijk te zien. Bij de betaalzenders krijg ik de melding ‘gecodeerd signaal’. Als ik de DreamBox via hdmi met mijn tv aansluit, zijn alle kanalen zichtbaar. Iemand een oplossing? Alvast duizendmaal dank!
Edited by grootlicht (04/02/12 08:31 PM)
|
|
|
|
|
|
#127996 - 04/02/12 08:36 PM
Re: Dreambox 800 hd via coax
[Re: grootlicht]
|
P
No life than FreeSat life
Registered: 24/12/04
Loc: verweg
|
Steek je dan ook je abonnement kaartje in je tv slot?
|
|
|
|
You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear. If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.
|
#128009 - 04/02/12 09:03 PM
[Re: piet12]
|
Startend lid
|
Nee, die zit in de DreamBox. Mijn tv is met een muurbeugel aan de muur bevestigd, waardoor ik niet gemakkelijk achter mijn tv kan. Bovendien gebruik ik de DreamBox afwisselend voor verschillende tv's (soms beneden via coax dus en soms boven via hdmi). Het is daarom wenselijk om de kaart in de DreamBox te laten.
|
|
|
|
|
|
#128012 - 04/02/12 09:16 PM
|
P
No life than FreeSat life
Registered: 24/12/04
Loc: verweg
|
ja dat begrijp ik maar als je de zenders op je tv wilt zien via de coax (doorlussen) dan moet de decodering op de TV plaats vinden. Met andere woorden het kaartje moet in de TV.
|
|
|
|
You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear. If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.
|
#128016 - 04/02/12 09:51 PM
[Re: piet12]
|
Startend lid
|
Bestaat er geen mogelijkheid om alleen het beeld door te lussen. Dus dat de decoding op de DreamBox gebeurt en dat er daarna wordt doorgelust, zodat de tv dat niet hoeft te doen. Dan hoef ik niet steeds met mijn kaartje in de weer...
|
|
|
|
|
|
#128063 - 05/02/12 10:41 AM
|
FreeSatter
Registered: 28/11/06
Loc: Belgium /OVL
|
Oplossing 1: Als je tv de smartcard kan uitlezen, kan het waarschijnlijk met smartwi opgelost worden , dat is een systeem waarbij je smartcard verdeeld wordt over een aantal satelliet ontvangers. Voorwaarde is dat de ontvanger overweg kan met smartwi ontvangst kaartjes in het geval van de tv rijst de vraag of die dat aankan, soms moet er andere software geïnstalleerd worden om smartwi werkend te krijgen. Oplossing 2: Een HDMI splitter 1IN 4 UIT (verdeler) gebruiken op de DM 800, waarbij het niet gegarandeerd is dat het overal zal werken, HDMI is digitaal en van digitale signalen over kabel weten we dat die niet zo ver dragen.
Edited by mebo870 (05/02/12 11:14 AM)
|
|
|
|
|
#128092 - 05/02/12 01:22 PM
|
FreeSat Freak
Registered: 10/04/06
Loc: Eindhoven e.o.
|
Kan je de coax kabel die nu loopt naar je TV (waarschijnlijk in een PVC buis) ook vervangen voor 2x UTP kabels? Dan is dit misschien wel een oplossing voor je probleem: klik hierDan heb je toch een HDMI verbinding tussen de DreamBox en je TV. Een vergelijkbaar type is voor 44,50 hier te koop. Grts.
Dreambox DM8000 HD PVR met 2x DVB-S2 + DVB-C + DVB-T, 1Tb HDD Xtrend ET 5000 HD, 320Gb USB HDD, PCTV Nano DVB-T USB-Stick Solo 73e SE Triax 110cm, Draaibaar + A1,A2,A3 & HB en een Visiosat Bi Satellite, A1,2,3 & HB Philips 46PFL9705H12 Full HD (3D) LED TV en een Philips 9000 series Blu-ray Disc-player
|
|
|
|
|
|
|
|
| F-Socket naar CAI female |  | € 0.95 |
|
|
11008 Members
94 Forums
43769 Topics
135324 Posts
117 Posts past hours
Max Online: 1955 @ 19/03/2009
|
|
|
71 registered (Bunyip, BRUUT-DREAM, Dj Pelleboer, angilo, bajo, DutchHornet, atlantic, cAZtricum, ayoub, byJEFF, chak57, Azif, afred, Bumzel, bobelen1, en meer...),
745
Guests and
38
Spiders online. |
|
|
|
|