DreamBox DM800HD SE (Sat) PVR
€ 449.00
You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear.
If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.

Topic Options
Rate This Topic
#1283 - 17/04/04 10:18 PM Diverse vragen... HELLUP!!! [Re: ]
Anonymous
Unregistered

Hieronder even de status van mijn <a href="http://nl.wikipedia.org/wiki/DreamBox" target="_blank">DreamBox</a> project:

Ik heb gisteren mijn rotor geïnstalleerd, en terwijl de rotor op de nul positie stond de sirius satelliet gezocht en daarop uitgeregeld. Hierna heb ik de Ronaldd image geïnstalleerd en de Joske satelliet settings geïnstalleerd. Hierna had ik gewoon beeld op de sirius. Tevens heb ik via de install software keuze diverse stukken software geïnstalleerd via Internet.

Nu de vragen:

- De rotor draait niet

Zoals hierboven beschreven heb ik mijn rotor geïnstalleerd en vanaf de nu positie afgeregeld op de Sirius. Hier had ik beeld. Als ik nu naar een andere zender op een andere satelliet ga draait de rotor NIET (zichtbaar). Ik krijg dus ook de melding dat de service niet gevonden kan worden.

Ik heb me op diverse forums rotgezocht naar een eventuele oplossing, maar niemand die me iets wijzer kan maken.

Het volgende heb ik ingesteld:

Motor output power: 70

GotoXX = Aan

Lengte en breedtegraad volgens instellingen Den Haag 4,300 en 52,083

Als ik in het volgende scherm DRAAI NAAR SATELLIET kies en ik selecteer bijvoorbeeld Hotbird hou ik hetzelfde resultaat als hierboven.

Ik heb nu de fout gemaakt op op mijn rotor een knopje in te drukken waarmee de satelliet ging draaien en nu kan ik de sirius niet meer vinden.

Heb je enig ide hoe ik het draaien werkend kan krijgen?

- Transponderscan

Als ik een transponderscan doe krijg ik na de transponderscan of als ik de scan afbreek de volgende foutmelding:

COULDN?T OPEN SERVICE FILE ? CREATE /VAR/TUXBOX/CONFIG/ENIGMA!

Enig idee wat dit kan zijn?

Ik zelf heb het idee dat de flash vol is of dat ik geen rechten heb (CHMOD commando lees ik ook veel over en heb ik geprobeerd)

- Restart DreamBox bij toevoegen aan bouquette

Zodra ik een zender probeer toe te voegen aan een bouquette zet de DreamBox zichzelf UIT. Is dit normaal?

- Na opstarten <a href="http://nl.wikipedia.org/wiki/DreamBox" target="_blank">DreamBox</a> niet de laatsts gekeken zender

Wanneer ik de DreamBox opnieuw opstart is de zender waar ik op sta NIET de laatst gekeken zender. Is dit normaal?

- Rotor settings worden niet opgeslagen

Als de aanpassingen doe aan de rotor (zoals mijn lengte en breedtegraad of de outputpower) zijn deze settings WEG na het shutdownen van de <a href="http://nl.wikipedia.org/wiki/DreamBox" target="_blank">DreamBox</a>. Kan dit te maken hebben met rechten of het volzijn van de flash??? Of heb je andere ideeen!

- EMU?s

Ik heb via PLUGIN/INSTALL SOFTWARE diverse zaken gedwonload. Bijvoorbeeld:

VAR_GBOX11.OPREL1, VAR_SCAM 21-03A, VAR_KEYS 23-03 enzovoorts

Wat zijn deze dingen, welke heb ik nodig en wat doen ze?

- Key updates

Als ik via PLUGIN/EMU een key update doe zie ik dat e.e.a. uitgevoerd word, maar zie ik ook de volgende foutmelding:

NO SPACE LEFT ON DEVICE /VAR/KEYS/SECA

NO SPACE LEFT ON DEVICE /VAR/KEYS/VIA

Etc.

Is er daadwerkelijk een ruimte gebrek?

Zo ja: hoe kan ik ruimte vrijmaken?

Kan ik e.e.a. structureel op de HDD kwijt? Zo ja: hoe?

Moet ik iets (of altijd iets) met het CHMOD commando doen?

#1284 - 18/04/04 12:46 PM Re: Diverse vragen... HELLUP!!! [Re: ]
FreeSat Online   content

Beheerder
Hobbyloos

Registered: 16/05/03
Loc: zichtloos leven
<!--quoteo--><div class='quotetop'>QUOTE</div><div class='quotemain'><!--quotec-->- De rotor draait niet
Motor output power: 70<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Zet deze zowieso even op 40, dat gaat al wat beter, dan ziet hij wanneer de motor klaar is met draaien, maar als je ipv draai naar satelliet kiest voor 1 stap oost of 1 stap west en je doet dat een paar keer.. Is de motor dan wel gedraaid?

<!--quoteo--><div class='quotetop'>QUOTE</div><div class='quotemain'><!--quotec-->- Transponderscan
COULDN?T OPEN SERVICE FILE ? CREATE /VAR/TUXBOX/CONFIG/ENIGMA!
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Bestaat de directory wel op de DB? Indien dat wel zo is denk ik i.d.d. dat je teveel plugins hebt gedownload. Gooi even de plugins die je niet nodig hebt weg en dat moet het wel gaan lukken denk ik...

<!--quoteo--><div class='quotetop'>QUOTE</div><div class='quotemain'><!--quotec-->- Restart DreamBox bij toevoegen aan bouquette<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Dit is niet normaal, naja, niet normaal. De receiver reset zichzelf wel regelmatig omdat het niet echt super degelijk is. d.w.z. dat de software die op de DB draait niet echt altijd super stabiel is. Ik denk dat je gewoon een keer opnieuw moet beginnen met installeren, dus een Flash Erase, dan even de hoogst nodig plugins moet installeren en de zenderlijst erin zetten. Dan is hij een stuk stabieler. Het flash geheugen is niet echt groot. Echt hele foute constructie natuurlijk... Daar gaat veel in mis als het geheugen te klein is.

<!--quoteo--><div class='quotetop'>QUOTE</div><div class='quotemain'><!--quotec-->- Na opstarten <a href="http://nl.wikipedia.org/wiki/DreamBox" target="_blank">DreamBox</a> niet de laatsts gekeken zender<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Dat doet hij alleen als op de laatst gekeken zender geen beeld was. Als je naar RTL 5 kijkt en je hebt gewoon beeld, dan gaat hij na een reset of stand-by gewoon weer naar RTL 5 terug. Anders draait hij naar een bekende positie in de zenderlijst terug....

<!--quoteo--><div class='quotetop'>QUOTE</div><div class='quotemain'><!--quotec-->- Rotor settings worden niet opgeslagen<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Ook inderdaad weer een kwestie van een volle flash...

<!--quoteo--><div class='quotetop'>QUOTE</div><div class='quotemain'><!--quotec-->- EMU?s<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
VAR_GBOX11.OPREL1
Dit is de GBOX1 emu, benodigd om vele zender te kunnen decoderen

VAR_SCAM 21-03A
SCAM emu, deze gebruikte we om Seca II te decoderen op Sky, maar nu helaas ook al niet meer..

VAR_KEYS 23-03
Keys, niet nodig....

<!--quoteo--><div class='quotetop'>QUOTE</div><div class='quotemain'><!--quotec-->- k*y updates<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Free space...

<!--quoteo--><div class='quotetop'>QUOTE</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Kan ik e.e.a. structureel op de HDD kwijt? Zo ja: hoe?<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Via de 'ln' commando kun je een static-link maken naar een plek op je harddisk. Voor je DreamBox is het dan een lokatie op je flash-geheugen terwijl e.e.a. daadwerkelijk op je harddisk staat...

Werkwijze :
-1- maak de directory aan op je harddisk (/hdd/var/bin)
-2- copieer EERST de huidige directory naar je harddisk-plek (van /var/bin naar /hdd/var/bin) (Met het CP commando bijvoorbeeld op met FTP)
-3- gooi eventueel die directory leeg (/var/bin)
-3- maak een static link aan voor die 'omleiding'
(ln -s /var/bin /hdd/var/bin)

Ook hier geldt... alles op eigen risico...

Succes Hairball....

You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear.
If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.
#1285 - 18/04/04 01:15 PM Status update [Re: ]
Anonymous
Unregistered

Op de eerste plaats wil ik Freesat even bedanken voor de tijd en moeite die hij steekt in het helpen van zielige satelliet individuen zoals ik!!! Klasse!!!

Status update:
Nieuwe RUDream image geïnstalleerd via FTP methode (root.cramfs) en direct na eerste reboot FLASH ERASE ingedrukt.
Vervolgens de netwerksettings aangepast en de Joske draaibaar settings geupload. Controle leert dat deze er nu goed op staan.

Vervolgens heb ik random wat zender getest en de rotor draait!!!! Maar..... aangezien ik gisteren met het rommelen de rotor gedraaid had naar de Hotbird (is nu NUL graden satelliet op de rotor) moet ik eerst weer uitlijnen op de sirius. Wanneer dit gebeurt is EN het draaien werkt EN ik zie werkende kanalen op diverse satellieten ga ik me bezig houden met de EMU's.

Na de installatie van de nieuwe image heb ik ook geen ruimte problemen en/of foutmeldingen meer.

Als het vanmiddag stopt met regenen (Grmbgrmbl grml) ga ik nog even het balkon (hahaha geen dak!!!) op om de sirius te zoeken.

Ik houd jullie op de hoogte. pffff. wat kan een mens veel leren in drie dagen!!!

#1286 - 18/04/04 01:40 PM Re: Status update [Re: ]
FreeSat Online   content

Beheerder
Hobbyloos

Registered: 16/05/03
Loc: zichtloos leven
<!--quoteo--><div class='quotetop'>QUOTE</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Op de eerste plaats wil ik Freesat even bedanken voor de tijd en moeite die hij steekt in het helpen van zielige satelliet individuen zoals ik!!! Klasse!!!<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Heel erg graag gedaan hoor, daar zijn we voor smile

<!--quoteo--><div class='quotetop'>QUOTE</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Als het vanmiddag stopt met regenen (Grmbgrmbl grml) ga ik nog even het balkon (hahaha geen dak!!!) op om de sirius te zoeken.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Hahaha, dat is perfect ja, sommige hebben hem totaal, maar dan ook echt totaal onbereikbaar staan voor een levend organisme zonder vleugels zoals de mens. Dit maakt het dus vaak onmogelijk om e.e.a. goed af te stellen en uit te richten, op de manier waarop jij het hebt gaat dat super. Lekker makkelijk :batman:

Groetjes,
FreeSat

Shout Box

DreamBoxSupport
Ebode IR Link P
€ 27.50
Top Posters
FreeSat 15819
NSR 10335
Dj Pelleboer 8951
piet12 8605
DutchHornet 5784
edbe 5615
razors 4821
vogelaar 3582
ccdk 3368
minplus 2594
BRUUT-DREAM 2592
Johan1945 1807
dreka 1218
BLACKBIRD 1171
bobelen1 1164
Forum Stats
11008 Members
94 Forums
43769 Topics
135326 Posts
118 Posts past hours

Max Online: 1955 @ 19/03/2009
Who's Online
74 registered (devennen, Bunyip, BRUUT-DREAM, Dj Pelleboer, angilo, bajo, atlantic, cAZtricum, ayoub, byJEFF, chak57, Azif, afred, Bumzel, bobelen1, en meer...), 742 Guests and 39 Spiders online.
Foto's van je schotel(s)
C/KU band test met zelfgebouwde combifeed
Wave kabels nu ingekort
Wavefield Toroidal T55 met DVB-T
Mijn nieuwe opstelling

XX