DreamBox DM600 (Sat) PVR Ready
€ 169.00
You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear.
If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.

Topic Options
Rate This Topic
#1384 - 29/04/04 03:21 PM newbie vraagie [Re: ]
Anonymous
Unregistered

ik zit te denken om sat tv te nemen en heb eens geken naar verschillende receivers en de DreamBox vond ik wel geslaagd
maar he nog hellemaal geen kenis van sat tv maar linux kan ik dan weeer wel (ict opleiding) maar ik zat met noch een vraag hoe zit het met het ontvangst van sat tv ik hoorde dat als het slecht weer is het ontvangst veel minder is hoe zit dat in het echt

grzz kierop

#1385 - 29/04/04 06:10 PM Re: newbie vraagie [Re: ]
FreeSat Online   content

Beheerder
Hobbyloos

Registered: 16/05/03
Loc: zichtloos leven
De DreamBox is wel een goede machine, maar ik moet je er wel bij vertellen dat het een hobby doos is, dus niet een ontvanger die je effe aansluit en kijken maar. Ook na enkele weken gekeken te hebben laat hij je niet met rust, dan gebeurd er altijd wel weer iets wat je zou moeten doen, emu's wisselen, nieuw image downloaden en installeren, gaat soms mis, flash erase of met de JTAG aan de gang. Dus onderschat de DreamBox niet. Als je echt alleen maar wil kijken en verder niks, dan raad ik je een xtreme aan (te vinden op onze webshop pagina: <a href="http://www.freesatshop.nl" target="_blank">http://www.freesatshop.nl</a> )
De ontvangst is hier altijd goed, maar ik heb een grotere schotel, dus als je een grotere schotel neemt (bijvoorbeeld voor astra en hotbird) 88Cm bijvoorbeeld dan heb je altijd goed beeld, neem je een 64 of ergens in de 70, dan is dat wat moeilijker. Dus de gevoeligheid wordt groter.
Maar ik heb hier 1 meter en ik heb nooit uitval, alleen als het heeeeeeel erg hard waait, want dan vangt ie teveel wind en gaat hij wiemelen dus krijg ik MPEG strepen, maar voor de rest... Super.

FreeSat

You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear.
If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.
#1386 - 01/05/04 09:49 AM Re: newbie vraagie [Re: ]
Anonymous
Unregistered

bedangkt voor je reply maar ik denk dat ik toch voor de DreamBox gaa wat als ik mezelf ken word het ook wel een betje een hobby voor mij net als de computer ik ben er altijd mee bezig dus dat zal wel goed komen
maar dan is er nog een vraag bij mij op gekomen:
ik weet wat een image is maar wat zit er dan in een DreamBox image en waarom zijn er dan zo veel wat is de beste

grzz

kierop

#1387 - 01/05/04 10:50 AM Re: newbie vraagie [Re: ]
FreeSat Online   content

Beheerder
Hobbyloos

Registered: 16/05/03
Loc: zichtloos leven
Ik ben zelf heel fanatiek Ronaldd image gebruiker, maar ook RU-Dream en SF zijn erg goed. In dit DreamBox forum staan diverse images, allemaal zijn ze getest, dus je kunt alles een keer proberen. Het uploaden van images en het flashen moet je wel vantevoren even doorlezen (Dus met FTP) en de rest want dat is heel belangrijk voor de levensduur van je DreamBox

Succes,
FreeSat

Shout Box

DreamBoxSupport
Ebode IR Link P
€ 27.50
Top Posters
FreeSat 15819
NSR 10335
Dj Pelleboer 8951
piet12 8605
DutchHornet 5784
edbe 5615
razors 4821
vogelaar 3582
ccdk 3368
minplus 2594
BRUUT-DREAM 2592
Johan1945 1807
dreka 1218
BLACKBIRD 1171
bobelen1 1164
Forum Stats
11008 Members
94 Forums
43769 Topics
135326 Posts
118 Posts past hours

Max Online: 1955 @ 19/03/2009
Who's Online
74 registered (devennen, Bunyip, BRUUT-DREAM, Dj Pelleboer, angilo, bajo, atlantic, cAZtricum, ayoub, byJEFF, chak57, Azif, afred, Bumzel, bobelen1, en meer...), 742 Guests and 39 Spiders online.
Foto's van je schotel(s)
C/KU band test met zelfgebouwde combifeed
Wave kabels nu ingekort
Wavefield Toroidal T55 met DVB-T
Mijn nieuwe opstelling

XX