DreamBox DM500HD (Sat) e-PVR
€ 329.95
You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear.
If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.

Topic Options
Rate This Topic
#1485 - 10/05/04 04:33 PM Newbie vragen [Re: ]
Anonymous
Unregistered

Ik ben van plan eind van de maand (vakantiegeld lol ) een DreamBox te kopen.
Het gaat bij mijn voornamelijk om vervanging van kabelaansluiting en natuurlijk om de mogelijkheden en kwaliteit van de DreamBox.

Vooralsnog ben ik van plan een 80cm schotel, DreamBox, dus geen motor/rotot of meerdere ontvangers en een canal digitaal registratie (dus gratis pakkt) te nemen. Dit laatste om de eerste dagen/weken/maanden iig gewoon te kunnen kijken, zonder de softeware al te vervangen

Nu weet ik al dat het na een tijdje gaat kriebelen en dat ik dan de echte mogelijkheden ga verkennen. Emu's installeren dus. Dit moet op zich geen probleem zijn, aangezien ik een behoorlijke kennis van unix/linux heb.

Zijn er echter nog andere dingen die ik 'vergeet' of rekening mee moet houden. Kan je straffeloos een emu erop zetten of gaat dan bv je canal digitaal card kapot (en moet je die eruit halen)

Misschien een stomme vraag, maar ik heb dus geen idee waar ik rekening mee moet houden. Dus als iemand een kleine cursus newbie DreamBox kan geven...dan is mijn dank enorm groot!

Wessel

#1486 - 10/05/04 07:18 PM Re: Newbie vragen [Re: ]
FreeSat Online   content

Beheerder
Hobbyloos

Registered: 16/05/03
Loc: zichtloos leven
Hallo W,

allereerst welkom hier, ik heb zojuist een nieuw newbie topic aangemaakt waarin je kunt lezen hoe alles in zijn werk gaat. Betreffende EMU's en images.
Je canal+ kaart kan eigenlijk nooit stuyk gaan, de images en emu's komen niet aan je kaart...

Lees even het topic en laat even weten wat er nog onduidelijk is. p.s. voor de DB hoef je op zich niet zo heel veel kennis van Linux te hebben, maar i.d.d. soms is dat wel een pre smile

FreeSat

You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear.
If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.

Shout Box

DreamBoxSupport
Alps Single LNB BSTE8-751B
€ 8.50
Top Posters
FreeSat 15819
NSR 10335
Dj Pelleboer 8951
piet12 8605
DutchHornet 5784
edbe 5615
razors 4821
vogelaar 3582
ccdk 3368
minplus 2594
BRUUT-DREAM 2592
Johan1945 1807
dreka 1218
BLACKBIRD 1171
bobelen1 1164
Forum Stats
11008 Members
94 Forums
43769 Topics
135326 Posts
114 Posts past hours

Max Online: 1955 @ 19/03/2009
Who's Online
75 registered (danielw, devennen, Bunyip, BRUUT-DREAM, angilo, bajo, atlantic, cAZtricum, ayoub, byJEFF, chak57, Azif, afred, Bumzel, bobelen1, en meer...), 740 Guests and 37 Spiders online.
Foto's van je schotel(s)
C/KU band test met zelfgebouwde combifeed
Wave kabels nu ingekort
Wavefield Toroidal T55 met DVB-T
Mijn nieuwe opstelling

XX