DreamBox DM8000HDTV (Sat) PVR WiFi
€ 875.00
You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear.
If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.

Topic Options
Rate This Topic
#18860 - 13/11/06 03:14 PM Re: Kan Iemand Mij Helpen? [Re: ]
Pagd Offline
Startend lid

Registered: 17/08/06
Loc: Spanje
Kan iemand mij helpen?
Nadat mij DB 7025 gecrashed is werkt het weer maar kan de zender van mijn CDkaart niet bekijken.
Heeft iemand het idee hoe ik dit kan verhelpen?

PS: zijn er ook file met alle boquetten?

Ik ben maar een leek.

#18861 - 13/11/06 11:07 PM Re: Kan Iemand Mij Helpen? [Re: ]
FreeSat Offline

Beheerder
Hobbyloos

Registered: 16/05/03
Loc: zichtloos leven
Gebruik CCcam 1.3.1 om de origele kaart te gebruiken, onderste kaartlezer met de chip naar beneden.

FreeSat

You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear.
If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.
#18862 - 17/11/06 05:44 PM Re: Kan Iemand Mij Helpen? [Re: ]
Pagd Offline
Startend lid

Quote:

Gebruik CCcam 1.3.1 om de origele kaart te gebruiken, onderste kaartlezer met de chip naar beneden.

FreeSat

Bedankt voor de info.
Heb het geprobeerd te installeren op de volgende manier maar krijgt het niet voor elkaar, kun je mij vertellen wat ik hier fout doe?

Maak een verbinding met de DreamBox met gebruikvan DCC vervolgens zet ik de bestanden die in de map CCcam 1.3.1 dmv FTP naar de map var/tmp. Als ik vervolgens via de blue panel bij de addons gekeken zie ik alleen de map FTP en daar in de map IN maar niet de geplaatste bestanden.

Heb vernomen dat ik dan de DreamBox moet rebooten (is dit het uit en aan zetten?).
Maar als ik dat doe dan krijgt ik in de DCC de melding "child died" en alle bestanden zijn dan ook weg.
Heb hetzelfde geprobeerd met de "Herstarten" en "Enigma herstarten" via de blue panel onder systeem maar biedt ook geen uitkomst.

Hoop dat iemand mijn hier bij kan helpen.

Pagd

#18863 - 18/11/06 02:08 AM Re: Kan Iemand Mij Helpen? [Re: ]
MacMike Offline

MacMummy Mike
Echte FreeSatter

Registered: 01/05/06
Loc: Valkenswaard - Nederland
Plaats de CCcam file in var/bin
En de CCcam.cfg in var/etc dan kan je bij blue panel >> softcam instellingen CCcam als client selecteren..

--------------------------------------------------------------------------------

Als je een tar.gz bestand hebt upload die dan via ftp naar var/tmp ga dan naar softwarebeheer > manual install en daar je cccam en dan kan je hem net als hierboven selecteren bij softcam instellingen

#18864 - 18/11/06 06:56 PM Re: Kan Iemand Mij Helpen? [Re: ]
DutchHornet Online   content

Global Moderator
No life than FreeSat life

Registered: 02/06/04
Loc: nouenof
Blue Panel > AddOns > download and install en daar vind je een hoofdstuk cand's en ook configs . en daar kan je het downloaden en wordt het direkt geinstalleerd.

Bezoek ook eens de DreamBoxSupport webshop.

#18865 - 20/11/06 04:52 PM Re: Kan Iemand Mij Helpen? [Re: ]
Pagd Offline
Startend lid

Quote:

Blue Panel > AddOns > download and install en daar vind je een hoofdstuk cand's en ook configs . en daar kan je het downloaden en wordt het direkt geinstalleerd.

Ik zal wel een echte leek zijn maar kun je het mij in alle stappen uitleggen want ik krijg het maar niet voor elkaar.

In de map CCcam 1.3.1 die ik heb gedownload van het internet staan verschillende bestanden.
Ik weet dus ook niet met zekerheid welke de juiste is.

In de mappen zitten de volgende bestanden:

map 1:
- Capmtserver.ppc
- CCcam.cfg
- CCcam.mipsel
- CCcam.ppc
- CCcam_1.3.1
- Changelog
- info.txt

map 2:
- Capmtserver.ppc
- Capmtserver.x86
- Capmtserver.x86_64
- CCcam.cfg
- CCcam.mipsel
- CCcam.ppc
- CCcam.x86
- CCcam.x86_64
- CCcam_1.3.1
- Changelog

Ik hoop de jullie me kunnen helpen.

#18866 - 20/11/06 07:49 PM Re: Kan Iemand Mij Helpen? [Re: ]

Global Moderator

Ik neem aan dat je Gemini 1.9 erop hebt staan.
Ga via de blauwe toets (blue panel) naar addons en kies dan download & install, hier vind je canmds en camds config, hier neem je bij de ene CCCam 1.3.1 en bij de andere CCCam config. Deze worden dan vanzelf geinstalleerd.
Hierna kies je in het bleu panel Cccam 1.3.1 en daarna kies je restart cam, hierna zal je cam lopen en je kaart werken.

#18867 - 21/11/06 01:32 PM Re: Kan Iemand Mij Helpen? [Re: ]
Pagd Offline
Startend lid

Quote:

Ik neem aan dat je Gemini 1.9 erop hebt staan.
Ga via de blauwe toets (blue panel) naar addons en kies dan download & install, hier vind je canmds en camds config, hier neem je bij de ene CCCam 1.3.1 en bij de andere CCCam config. Deze worden dan vanzelf geinstalleerd.
Hierna kies je in het bleu panel Cccam 1.3.1 en daarna kies je restart cam, hierna zal je cam lopen en je kaart werken.

Ik ben in het bezit van [gemini2-180-dm7025-200608251220.nfi], ik neem aan dat dit weer een andere versie is?

Heb een klein foutje gemaakt in mijn vorig bericht en de is dat in map 2 het volgende bestand CCcam_1.3.1 niet voorkomt. Kun je ook vertellen welke moet ik het beste kan gebruiken en wat ik met die andere bestanden moet doen (zowel in mp 1 als map 2)?
En moet de DreamBox ten tijde van de installatie ook een verbinding hebben met het internet?
Als dat zo is, is er dan ook een andere oplossing omdat ik nog niet over een vaste internetverbinding beschik.

#18868 - 21/11/06 07:00 PM Re: Kan Iemand Mij Helpen? [Re: ]

Global Moderator

Das jammer, anders had je de box gelijk kunnen updaten naar Gemini 1.9 met de laatse addons en daar staat Cccam 1.3.1 bij, voor 1.8 weet ik dat niet

Bestand uit <a href="http://www.satfree.nl//index.php?showtopic=4706" target="_blank">dit</a> topic downloaden voor Gemini en plaatsen in tmp/ftp/in en daarna via bluepanel manual installen

Edited by (21/11/06 07:03 PM)

Shout Box

DreamBoxSupport
Apple Airport Express Basisstation
€ 89.00
Top Posters
FreeSat 15819
NSR 10335
Dj Pelleboer 8951
piet12 8605
DutchHornet 5784
edbe 5616
razors 4821
vogelaar 3582
ccdk 3368
minplus 2595
BRUUT-DREAM 2592
Johan1945 1807
dreka 1218
BLACKBIRD 1171
bobelen1 1164
Forum Stats
11009 Members
94 Forums
43788 Topics
135347 Posts
131 Posts past hours

Max Online: 1955 @ 19/03/2009
Who's Online
81 registered (angilo, bever, byJEFF, bobelen1, Bumzel, danielw, Bunyip, BRUUT-DREAM, bajo, atlantic, cAZtricum, ayoub, chak57, Azif, afred, en meer...), 746 Guests and 34 Spiders online.
Foto's van je schotel(s)
C/KU band test met zelfgebouwde combifeed
Wave kabels nu ingekort
Wavefield Toroidal T55 met DVB-T
Mijn nieuwe opstelling

XX