DreamBox DM8000HDTV (Sat) PVR WiFi
€ 875.00
You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear.
If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.

Topic Options
Rate This Topic
#19362 - 22/12/06 06:59 PM Re: Geen Beeld Met Orginele Software Op 7025 [Re: ]
Anonymous
Unregistered

Hallo,

Ik ben helemaal nieuw met de <a href="http://nl.wikipedia.org/wiki/DreamBox" target="_blank">DreamBox</a> en heb vanmiddag een 7025 gehaald bij satfree in Valkenswaard. Erg aardige hulp daar! Maar goed ik ben dus helemaal new en ervaar dat de <a href="http://nl.wikipedia.org/wiki/DreamBox" target="_blank">DreamBox</a> welliswaar het meest bejubelde aparaat is, maar qua handleiding ook het slechtst beschreven aparaat. Ik heb een aantal concrete vragen:

Ik heb de installwizzard gevolgd en kanalen geinstalleerd. Na insteken van mijn Canaldigital smartcard krijg ik niet de NL zenders (heb kaart in beide lezers en ondersteboven geprobeerd, zonder gevolg)

Iedereen praat over de Gemini software. Ik zie nu Enigma in de li onderhoek staan. Is Gemini beter, of wellicht wel in staat de NL zenders te ontvangen? Kan iemand mij vertellen hoe ik de Gemini software aan de praat krijg op mijn ontvanger?

Duitse zenders werken wel. Ook heb ik het aparaat aan mijn thuisnetwerk gehangen.

Wie kan mij op weg helpen?

Met vriendelijke groet
Egbert Stellinga

Edited by (22/12/06 09:05 PM)

#19363 - 22/12/06 09:03 PM Re: Geen Beeld Met Orginele Software Op 7025 [Re: ]
DutchHornet Online   content

Global Moderator
No life than FreeSat life

Registered: 02/06/04
Loc: nouenof
Lees onderstaand topic eens door, je kan nu Gemini 2.0 gebruiken met Cccam icm je Canaal digitaal smartcard

<a href="http://www.satfree.nl//index.php?showtopic=4840" target="_blank">http://www.satfree.nl//index.php?showtopic=4840</a>

Heb je nog vragen dan horen we het wel, graag wel je topic titel in het vervolg wat concreter maken.

Bezoek ook eens de DreamBoxSupport webshop.

You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear.
If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.
#19364 - 22/12/06 11:35 PM Re: Geen Beeld Met Orginele Software Op 7025 [Re: ]
FreeSat Offline

Beheerder
Hobbyloos

Registered: 16/05/03
Loc: zichtloos leven
Belangrijk is om te weten:
Installatie van je image:
Zet je droomdoos uit op de achterzijde, houdt de onderste knop ingedrukt en zet hem nu achter weer aan (met de knop ingedrukt) en wacht tot er een IP adres op het display verschijnt. ALs dat gebeurd is start je op je PC een browserwindow en typt in de URL balk het ip adres wat je display aangeeft.
Je krijgt nu aan pagina te zien waar je je nieuwe image kunt uploaden. Het image Gemini 2.00 is het meest interessante wat er te vinden is momenteel vind ik zelf persoonlijk.
Als de upload klaar is en de balk op 100% staat zet je je droomdoos weer opnieuw uit op de achterzijde en weer opnieuw aan, Gemini start nu op en dat was dat....

FreeSat

#19365 - 23/12/06 10:37 AM Re: Geen Beeld Met Orginele Software Op 7025 [Re: ]
Anonymous
Unregistered

Hallo,

Bedankt voor jullie hulp. Ik ben al een stuk verder en heb de droomdoos nu werkend. Eigenlijk is het heel simpel, maar je moet het net maar even weten. Als ik de komende week nog even tijd heb zal ik wat ik geleerd heb nog even op een rijtje zetten en posten.

Ik ben op dit moment aan het stoeien met het werkend krijgen van mijn netwerk verbinding. De DreamBox kan wel het internet op en daar alles downloaden (heb intussen Gemini 2.0 software), maar op mijn computer zie ik de <a href="http://nl.wikipedia.org/wiki/DreamBox" target="_blank">DreamBox</a> niet meer. Gisteren lukte dat wel, maar ik heb hem opnieuw moeten flashen en nu lukt het niet meer.

Daarna wil ik mijn harde schijf in mijn computer mounten, Ik heb gisteren al lang zitten zoeken en proberen op I have a DreamBox, maar kon geen goede oplossing die werkt vinden, kan iemand mij vertellen hoe dat het beste kan of een hint geven

Groet,
Egbert

#19366 - 23/12/06 11:19 PM Re: Geen Beeld Met Orginele Software Op 7025 [Re: ]
FreeSat Offline

Beheerder
Hobbyloos

Registered: 16/05/03
Loc: zichtloos leven
Allereerst, kun je wel pingen naar de box?

#19367 - 24/12/06 01:40 PM Re: Geen Beeld Met Orginele Software Op 7025 [Re: ]
Anonymous
Unregistered

Hallo Satfree

Ja pingen lukt wel. Ondertussen heb ik ook mijn netwerk verbinding draaiende. Ik heb een heleboel aangezet en gedownload met de box. o.a. samba server en samba plugin, nfs, en nu heb ik ook de automounts netwerklocaties gedefinieerd. Dat werkt nu perfect. Wel even de rechten op mijn PC goed gezet en een nieuwe account genaamd dream toegevoegd. Ik ben er achter gekomen dat de droombox geen spaties in dir's accepteerd dus ook op mijn PC het een en ander aangepast.

Wat nog niet werkt is de picture viewer. Die klapt er elke keer uit (blauw scherm en opnieuw opstarten) zodra ik een bestand probeer te benaderen. Ik heb al gemerkt dat de DreamBox niet goed om kan gaan met erg veel bestanden in 1 directory. Daarom al de grootte van dir's aangepast op mijn pc, maar dat blijkt in ieder geval voor de picture viewer (plugin) geen goed oplossing te zijn. Ik kan gewoon naar de juiste dir, maar zodra ik op ok druk klapt hij eruit. Ik ben hier nog niet mee verder gegaan want dit heeft voor mij geen prioriteit.

Het laatste directe issue wat ik nu nog heb is het draaiend krijgen van mijn harde schijf in mijn PC, zodat ik ook kan opnemen en met timeshift kan werken. Na veel zoeken op I have a DreamBox (duitse site) en andere locaties ben ik een heleboel informatie tegen gekomen, maar nog nergens een goede beschrijving van wat ik nu moet doen. Ook in de menu's van gemini vindt ik niet een optie om een andere HDD dan die binnen in het aparaat zou moeten zitten te definieeren. Wie helpt mij op weg?

Groetjes,
Egbert

#19368 - 26/12/06 03:28 PM Re: Geen Beeld Met Orginele Software Op 7025 [Re: ]
Anonymous
Unregistered

Hallo,

Na vele uurtjes puzzelen heb ik het uitgevonden. Je moet in je automounts een nieuwe mount maken genaamd HDD (met grote letters). Die mount maak je bv naar &#092;<a href="http://nl.wikipedia.org/wiki/DreamBox" target="_blank">DreamBox</a> (op je pc). zorg dat er in de dir DreamBox een subdir movie is. gebruik cifs en geef rw options (read write). verder IP adres van je pc invoeren en gebruikersnaam en password.

Dan gebruik je dcc (DreamBox control center) om de link naar de harde schijf te wijzigen. Dcc download je van de database in I-have-a-DreamBox.com. Hieronder staat beschreven wat je moet doen

Klik op de knop ftp (let op echt op de knop ftp drukken) je ziet nu de root van de db

dan open je /etc/fstab, hier zet je een # voor "#/dev/ide/host0/bus0/target0/lun0/part1 /media/hdd auto defaults 0 0" zoals hier afgebeeld. feitelijk haal je dan deze regel, waarin een interne hdd gedefinieerd wordt weg.

Dan open je de directory media en gooi de directory hdd weg (rechtermuis)

Dan maak je in de directory media een symlink met doel /automount/HDD en de naam hdd (met kleine letters)

Als alles goed is moet het dan werken!

P.S. zorg dat alle rechten op de PC goed staan! Ook schrijfrechten geven

Groetjes Eggie

#19369 - 26/12/06 08:04 PM Re: Geen Beeld Met Orginele Software Op 7025 [Re: ]
DutchHornet Online   content

Global Moderator
No life than FreeSat life

Registered: 02/06/04
Loc: nouenof
Dat is mooi uitgezocht , bedankt voor het terugmelden.

Bezoek ook eens de DreamBoxSupport webshop.

Shout Box

DreamBoxSupport
Triax DuoBlock 6 graden RAL 7016
€ 7.50
Top Posters
FreeSat 15819
NSR 10335
Dj Pelleboer 8951
piet12 8605
DutchHornet 5784
edbe 5619
razors 4821
vogelaar 3582
ccdk 3368
minplus 2595
BRUUT-DREAM 2592
Johan1945 1807
dreka 1218
BLACKBIRD 1171
bobelen1 1164
Forum Stats
11009 Members
94 Forums
43790 Topics
135350 Posts
131 Posts past hours

Max Online: 1955 @ 19/03/2009
Who's Online
82 registered (afred, angilo, bever, byJEFF, bobelen1, Bumzel, danielw, Bunyip, BRUUT-DREAM, bajo, atlantic, cAZtricum, ayoub, chak57, Azif, en meer...), 752 Guests and 33 Spiders online.
Foto's van je schotel(s)
C/KU band test met zelfgebouwde combifeed
Wave kabels nu ingekort
Wavefield Toroidal T55 met DVB-T
Mijn nieuwe opstelling

XX