DreamBox DM8000HDTV (Sat) PVR WiFi
€ 875.00
You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear.
If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.

Topic Options
Rate This Topic
#2242 - 04/07/04 09:33 PM geen teletext met hydra56xx_atlantis op de DB5620 [Re: ]
Anonymous
Unregistered

Hoi,

Heb gisteren het nieuwe Hydra-image (hydra56xx_atlantis_106_0307.img) geïnstalleerd. Alles werkt, echter ik heb geen teletext.
Het staat er wel als plugin (blauwe toets, Plugins, Teletext - Software Decoder). Als ik dan op OK klik is het menu ff weg en komt dan terug.
Krijg verder geen melding dat 'ie gestart is o.i.d.

Weet iemand wat er aan de hand kan zijn of hoe ik kan checken of er misschien iets ontbreekt of zo ?

Heb hiervoor een Tiger-image gehad en hier deed de Tuxtext het prima...

Alvast bedankt.

PS. weet er mischien ook iemand of ronaldd binnenkort nog met een nieuw image voor de 5620 komt ?

#2243 - 04/07/04 10:32 PM Re: geen teletext met hydra56xx_atlantis op de DB5620 [Re: ]
FreeSat Offline

Beheerder
Hobbyloos

Registered: 16/05/03
Loc: zichtloos leven
Ik weet hier zelf niet zo veel van, maar het klinkt als een softwareprobleempje, ik weet ook niet of er nog anderen zijn die ditzelfde probleem hebben. Maar ik verwacht dat ronaldd binnen niet al te lange tijd ook weer een nieuwe 56x0 image gaat maken. Laten we het hopen, want over het algemaan ben ik daar zeer over te spreken in mijn 7000S.
En ronaldd wil vaak niet achterblijven op de rest smile

FreeSat

You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear.
If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.
#2244 - 01/08/04 09:56 PM Re: geen teletext met hydra56xx_atlantis op de DB5620 [Re: ]
Anonymous
Unregistered

Mochten er meer mensen zijn die de Hydra Atlantis 1.06 (image voor de 5620) gebruiken en de teletekst niet werkend hebben; hier is de oplossing (met dank aan Erik -een bevriende mede-dreamboxer- voor de tip).

Het lijkt er op dat de /lib/tuxbox/plugins/tuxtxt.so uit het Hydra Atlantis 1.06 image niet goed is.
Als je deze vervangt door de tuxtxt.so uit het 'originele' 1.06 image (van de Dream-company zelf), dan wil de Tuxtext opeens wel tot leven komen lol

Nadeel is alleen dat de /lib een read-only filesystem is en je dus het image met een geschikte editor (op je PC) moet aanpassen alvorens je het image kunt installeren.
Het is dus niet mogelijk om de tuxtxt.so te vervangen als het image al is geïnstalleerd frown

Op zich een kleine ingreep lijkt me. Mocht iemand er niet uitkomen, dan wil ik eventueel het aangepaste image wel uploaden (vooropgesteld dat dat mag van de sysop en van the hydra smile )

#2245 - 01/08/04 10:45 PM Re: geen teletext met hydra56xx_atlantis op de DB5620 [Re: ]
FreeSat Offline

Beheerder
Hobbyloos

Registered: 16/05/03
Loc: zichtloos leven
Natuurlijk heb je toestemming van mij, geen enkel probleem. Als Hydra het nou ook nog goed vind zien we hem graag verschijnen. En als het hier niet lukt (qua formaat) kun je me eventueel mailen en zorg ik dat hij erop komt te staan.

Bedankt voor de uitleg enzo...

Freesat

Shout Box

DreamBoxSupport
Stalen muurbeugel 55cm
€ 21.50
Top Posters
FreeSat 15819
NSR 10335
Dj Pelleboer 8951
piet12 8605
DutchHornet 5784
edbe 5620
razors 4821
vogelaar 3582
ccdk 3368
minplus 2595
BRUUT-DREAM 2592
Johan1945 1810
dreka 1218
BLACKBIRD 1171
bobelen1 1164
Forum Stats
11009 Members
94 Forums
43796 Topics
135359 Posts
139 Posts past hours

Max Online: 1955 @ 19/03/2009
Who's Online
81 registered (afred, angilo, bever, byJEFF, bobelen1, Bumzel, danielw, Bunyip, BRUUT-DREAM, bajo, atlantic, cAZtricum, ayoub, chak57, Azif, en meer...), 748 Guests and 33 Spiders online.
Foto's van je schotel(s)
C/KU band test met zelfgebouwde combifeed
Wave kabels nu ingekort
Wavefield Toroidal T55 met DVB-T
Mijn nieuwe opstelling

XX