Invacom ADF-120 Feedhorn (Prime focus)
€ 25.00
You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear.
If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.

Page 1 of 2 1 2 >
Topic Options
Rate This Topic
#3852 - 13/10/04 11:10 AM Re: User Review Pli-7000-3009 [Re: ]
Anonymous
Unregistered

Na het afvallen van de Ronaldd images ging ik op zoek naar een goeie vervanger. Na hier en daar rondgevraagd te hebben bleken vooral de Pli en de Hydra populair. Om iedereen een beetje te helpen die nog niet goed weet welke image te kiezen heb ik mijn ervaringen met de Pli maar even hier neergezet. Dit is vooral bedoeld voor degene die van de Ronaldd images af komen, aangezien ik veel vergelijkingen ermee maak.

(Deze review is even uit het hoofd gedaan, zodra ik weer bij de DreamBox ben zal ik het e.e.a. even toevoegen/corrigeren.)

*** REVIEW pli-7000-3009 ***

Na het installeren via de manual update manier (root.cramfs methode) en een flash erase werd ik verwelkomd door een mooi uitziend bootlogo.
Na de erase even tv format (pal/ntsc), taal en natuurlijk de satelliet setup kiezen. Tot zover alles zoals ik gewend was bij de Ronaldd images. Iets meer problemen had ik met de transponder scans. Bij de Ronaldd was ik gewend de scan af te breken, omdat ik later zelf de user bouquets laad. Afbreken lijkt bij de Pli niet mogelijk. Na een aantal herstart en uiteindelijk dan toch een volledige scan werkt de DreamBox weer.

De vormgeving van het menu is even wennen. Alle bekende menu iconen zijn vervangen door kleinere icoontjes waar ook nog overal een afbeelding van Tux (unix pinguin) is ingepropt. Onduidelijk en even wennen dus.

In de setup mogelijkheden is verder weinig/niets gewijzigd.
Sinds lange tijd (sinds het installeren van de Pli image dus) werkt de controleren van mijn harddisk ook weer!

Onder de blauwe knop zit het Pli-menu. Het is zo identiek aan het Ronaldd menu, dat ik zelfs even twijfelde of de update naar Pli wel gelukt was.

Het selecteren van een Emu gaat als vanouds. Bij het updaten van k#ys zit een extra update mogelijkheid. Geen idee wat deze precies doet, dus maar gewoon ook gebruiken.

Bij de extra's zit nu naast de sleeptimer een timer voor harddisk spindown! Erg handig!

Services to run is uitgebreid met de de Ronaldd cardserver

Bij software (-plugins) staan wat minder mogelijkheden als in de Ronaldd, maar eigenlijk is er niets verdwenen wat je gaan missen (tenzij je echt al die games geinstalleerd had). Erg handige software vind ik de RSS reader en de MV.
De eerste haalt headlinies van diverse nieuwsbronnen op (eindelijk iets nuttigs te doen tijdens de reclame's), de tweede is program guide. Deze guide heeft 9 verschillende layouts/mogelijkheden. Zelf vind ik er maar 2 echt handig (maar dan ook wel echt handig!)

Waar je met de Ronaldd image de plugins moest activeren via de blauwe knop -> plugins zitten in de Pli Image de plugins gewoon waar ze horen. In het plugin menu!
Naast de zelf geinstalleerde plugins (RSS/MV), staat hier standaard WiFi support (geen ervaring meer, welke kaarten passen allemaal in de DreamBox?) en De Teletekst plugin. De teletekst is overigens ook gewoon beriekbaar via de 'tekst'knop om de afstandbediening.

Conclusie:

De Pli image lijkt voor (voormalig) Ronaldd gebruikers op een nieuwe, luxere Ronaldd image. Enige minpuntje... nog niet alles is vertaald, zo kan het gebeuren dat je af en toe je Duits even moet ophalen ;-)

#3853 - 13/10/04 11:55 AM Re: User Review Pli-7000-3009 [Re: ]
DutchHornet Online   content

Global Moderator
No life than FreeSat life

Registered: 02/06/04
Loc: nouenof
Wat je misschien even over het hoofd ziet is de nog steeds niet werkende DHCP.
Verder vind ook dat ik in deze image alles op zijn plaats zit en heb dan ook eigenlijk geen behoefte meer om terug te gaan naar de nieuwe Ronaldd image.
Teletekst daar waar het hoort en de plugins ook op zijn plek, alle interessante plugins zijn vanuit het softwaremenu te installeren en je kan je "var"eenvoudig verplaatsn naar usb of harddisk, image loopt ook zeer stabiel.

Edited by (13/10/04 11:56 AM)

Bezoek ook eens de DreamBoxSupport webshop.

You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear.
If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.
#3854 - 13/10/04 12:29 PM Re: User Review Pli-7000-3009 [Re: ]
Anonymous
Unregistered

Anders moet je eens de screwed stone skin downloaden via de installer, dan zul je zien dat hij er weer hetzelfde uitziet als een standaard ronaldd image smile

#3855 - 13/10/04 02:02 PM Re: User Review Pli-7000-3009 [Re: ]
Anonymous
Unregistered

Ik heb hem eerst op DHCP gezet om alle settings (gateway/dns servers etc) op te halen, dit werkte gewoon. Daarna heb ik hem wel weer op manual gezet omdat ik een ander ip adres wilde gebruiken.

Wat aan de DHCP werkt er niet?

#3856 - 13/10/04 03:01 PM Re: User Review Pli-7000-3009 [Re: ]

Global Moderator

Heeft hij waarschijnlijk oude gegevens gehad, als je het serieel doet en een erase image is de box echt schoon. Hij connect niet goed met de router om een nummertje op te halen, bij Ronaldd staat dat standaard aan en heb je direkt internet verbinding.

#3857 - 13/10/04 03:07 PM Re: User Review Pli-7000-3009 [Re: ]
Anonymous
Unregistered

Heb hem inderdaad niet serieel gedaan, maar de settings waren er toch echt uit (stonden namelijk hele andere gegevens voor ik de dhcp verbinding maakte).
Misschien ligt het eraan dat de dhcp bij mij door een unix server wordt uitgegeven ipv een router.

#3858 - 13/10/04 04:15 PM Re: User Review Pli-7000-3009 [Re: ]

Global Moderator

Zou best kunnen maar daar heb ik geen verstand van, ik weet wel dat het bij Ronaldd wel goed werkt.

#3859 - 20/10/04 05:48 PM Re: User Review Pli-7000-3009 [Re: ]
Anonymous
Unregistered

Hallo

Ik heb pli in de dreambox7000 willen zetten Heb het met dreamup gedaan na het installeren heb ik flash erase gedaan.
klaar met flash erase schakelt mijn DreamBox uit heb hem aangezet met de afstand bediening komt niet verder de DreamBox word weer vanzelf uitgeschakelt.

groet johan

#3860 - 20/10/04 06:21 PM Re: User Review Pli-7000-3009 [Re: ]

Global Moderator

Even serieel flashen en een erase image erin zetten en daarna de PLi 3009 erin.
Zal het dan best wel doen.

Flash erase is niet volledig bij PLI de instelgegevens worden bewaard, als je van een ander image dan PLi afkomt geeft dat problemen.
Kom je vanaf een PLI image hoef je weer weinig in testellen, in een nieuwe release wordt dit verholpen.

Page 1 of 2 1 2 >

Shout Box

DreamBoxSupport
Alps Quattro LNB BSTE9-101B
€ 28.50
Top Posters
FreeSat 15819
NSR 10337
Dj Pelleboer 8958
piet12 8612
DutchHornet 5784
edbe 5625
razors 4821
vogelaar 3588
ccdk 3376
minplus 2600
BRUUT-DREAM 2595
Johan1945 1810
dreka 1218
BLACKBIRD 1173
bobelen1 1164
Forum Stats
11012 Members
94 Forums
43844 Topics
135457 Posts
197 Posts past hours

Max Online: 1955 @ 19/03/2009
Who's Online
80 registered (ccdk, byJEFF, angilo, BRUUT-DREAM, Bumzel, BLACKBIRD, afred, ayoub, brugsewitte, bobelen1, Bunyip, atlantic, azul, bever, danielw, en meer...), 707 Guests and 23 Spiders online.
Foto's van je schotel(s)
C/KU band test met zelfgebouwde combifeed
Wave kabels nu ingekort
Wavefield Toroidal T55 met DVB-T
Mijn nieuwe opstelling

XX