DreamBox DM8000HDTV (Sat) PVR WiFi
€ 875.00
You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear.
If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.

Page 1 of 2 1 2 >
Topic Options
Rate This Topic
#3955 - 18/10/04 03:12 PM Re: Zenderlijst [Re: ]
Anonymous
Unregistered

Hallo,

Ik heb vanmorgen even de laatste Image van Hydra in de "droomdoos" geladen en nu pakt hij alleen nog maar de FTA zenders...de rest blijft op zwart..hoe los ik dit nu weer op...???

En ik krijg de netwerkverbinding met DreamUp ook niet voor elkaar, heb de goede IP-nummers ingevoerd maar als ik op connect klik gebeurt er niks.

Met DreamEdit lukt het wel...

b.v.d.

Rokit

#3956 - 18/10/04 07:28 PM Re: Zenderlijst [Re: ]
FreeSat Offline

Beheerder
Hobbyloos

Registered: 16/05/03
Loc: zichtloos leven
Dit zijn eigelijk een hoop vragen....

Maargoed, komt ie:

Wel de juiste EMU geselecteerd en de keys geupdate?

Met dreamup stel je alleen je ip adres lokaal in van je pc dus en de andere maakt niet uit wat het is, dus pc 192.168.0.1 en DreamBox ip 192.168.0.2 ofzo, dan klik je op connect en je reset dan je DreamBox, let op dat je wel gebruik maakt van een nulmodem kabel!

Succes,
FreeSat

You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear.
If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.
#3957 - 18/10/04 08:22 PM Re: Zenderlijst [Re: ]
Anonymous
Unregistered

Hoi Rokit,

Nog een paar aanvullingen.

Hydra zet standaard DHCP aan. Het is het handigst om het vinkje bij DHCP uit te zetten en handmatig een eigen IP toe te kennen. Als je meerdere computers in je netwerk hebt moet je wel even opletten met toekennen van het ip nummer.

Vervolgens kun je in plaats van dreumup, ook dreamuplan gebruiken. Dan hoef je ook geen nulmodem kabel te plaatsen. Uiteraard kun je ook op de meest veilige manier een nieuw image plaatsen, nl:

Wijzig de naam van de image die je wil plaatsen in "root.cramfs" (zonder aanhalingstekens).

Open internet explorer en typ in <a href="ftp://root:DreamBox@192.168.3.1/" target="_blank">ftp://root:DreamBox@192.168.3.1/</a>
Het ip nummer moet je hierbij aanpassen naar het nummer van de droomdoos.

Klik op de map "var" en dan op "tmp". Kopier het bestand root.cramfs in deze map. Vervolgens via de afstandbediening in het instellingenmenu expert setup voor software update en dan manual update kiezen. Als laatste nog een flash erase en dan opnieuw instellen.

Succes
Markwell

#3958 - 18/10/04 08:44 PM Re: Zenderlijst [Re: ]
FreeSat Offline

Beheerder
Hobbyloos

Kort maar krachtige uitleg thumbs

Hier moet het wel mee lukken denk ik.

Ik moet zeggen, de laatste optie om hem er via FTP in te zetten is de veiligste anders kun je binnenkort je box op de schroot gooien omdat de flash niet zo goed bestand is tegen veelvuldig flashen via dreamup en dreamuplan.

Succes,
FreeSat

#3959 - 19/10/04 01:08 AM Re: Zenderlijst [Re: ]
Anonymous
Unregistered

Bedankt voor de tips, thumbs ga er morgen even mee aan de gang ( zit nu op m'n werk..)

Als ik het via de "root cramfs" methode doe, moet dat dan met de nulmodem kabel?

Rokit

Edited by (19/10/04 06:36 AM)

#3960 - 19/10/04 07:54 AM Re: Zenderlijst [Re: ]
FreeSat Offline

Beheerder
Hobbyloos

root.cramfs kun je alleen via je netwerk erop zetten.

FreeSat

#3961 - 20/10/04 02:51 PM Re: Zenderlijst [Re: ]
Anonymous
Unregistered

Heb het via de "root.cramfs"methode gedaan, dat ging prima. Ik heb er de laatste Pli image opgezet, maar hij start nu op en komt tot het mooie logo en sluit dan weer af.
Hoe lossen we dit op???

Rokit

#3962 - 20/10/04 04:38 PM Re: Zenderlijst [Re: ]
FreeSat Offline

Beheerder
Hobbyloos

Even een flash erase doen door de box te resetten (dmv de 3 knoppen indrukken) dan de bovenste knop ingedrukt houden terwijl dat logo er staat en wachten op een flash erase, gaat dit nog steeds niet goed probeer het nog eens opnieuw te flashen maar dan via het nulmodem kabel icm dreamup.exe

We horen graag hoe het afloopt.

FreeSat

#3963 - 21/10/04 12:14 AM Re: Zenderlijst [Re: ]
Anonymous
Unregistered

Flash erase had ik wel uitgevoerd, ik heb er via de nulmodemkabel de Hydra image weer opgezet...deze werkt wel...maar ik zal de Pli nog een keer proberen zo jij aangegeven hebt...
Maar kun je me ook even vertellen hoe je een alleen een zenderlijst in je DreamBox zet.

Rokit

Page 1 of 2 1 2 >

Shout Box

DreamBoxSupport
Sony Optiarc AD-7690H Slimline S-ATA DVD-Recorder
€ 57.50
Top Posters
FreeSat 15819
NSR 10337
Dj Pelleboer 8958
piet12 8612
DutchHornet 5784
edbe 5625
razors 4821
vogelaar 3588
ccdk 3376
minplus 2600
BRUUT-DREAM 2595
Johan1945 1810
dreka 1218
BLACKBIRD 1173
bobelen1 1164
Forum Stats
11012 Members
94 Forums
43844 Topics
135457 Posts
193 Posts past hours

Max Online: 1955 @ 19/03/2009
Who's Online
81 registered (ccdk, byJEFF, angilo, BRUUT-DREAM, Bumzel, BLACKBIRD, afred, ayoub, brugsewitte, bobelen1, Bunyip, atlantic, azul, bever, danielw, en meer...), 709 Guests and 23 Spiders online.
Foto's van je schotel(s)
C/KU band test met zelfgebouwde combifeed
Wave kabels nu ingekort
Wavefield Toroidal T55 met DVB-T
Mijn nieuwe opstelling

XX