#43314 - 13/09/09 10:43 AM
Lage NCR
|
Startend lid
Registered: 13/09/09
Loc: ndal
|
Hallo Allemaal, Ik heb een probleem waar ik niets van snap. Ik heb al ruim 2 jr de DreamBox en alles werkt naar volle tevredenheid. Nu echter, de laatste week kijk ik bijv naar RTL4,5 Ned 1,2 en 3 Helemaal niets aan de hand, perfect beeld. Schakel ik naar SBS6 en eredivisie1 dan krijg ik geen beeld (ja allemaal met storing) Opvallend is dat dat de NCR naar 82 daalt en het aantal foutmeldingen stijgt voor de twee zenders. Alle overige zitten allemaal op NC96 en fouten 0. Alles zenders zitten op dezelfde sat, en de rotor draait niet. Wat kan er aan de hand zijn, waar moet ik zoeken?
|
|
|
|
|
|
#43315 - 13/09/09 10:48 AM
Re: Lage NCR
[Re: Gottie]
|
Beheerder
Hobbyloos
Registered: 16/05/03
Loc: zichtloos leven
|
Heb je het niet met RTL7, RTL8, Discovery, Eurosport en Hallmark? Als het alle de bovenstaande zijn is een deel van de LNB stuk waarschijnlijk. (Horizontaal Hoog) FreeSat
|
|
|
|
|
|
You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear. If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.
|
#43318 - 13/09/09 10:51 AM
[Re: FreeSat]
|
Startend lid
|
Dank je voor je reactie... Nee helaas (of gelukkig) niet. deze zenders kan ik wel bekijken, ook eredvisie2 (23,4E) is gewoon te bekijken. Slechts 2 of 3 zenders die ermee kampen
|
|
|
|
|
|
#43322 - 13/09/09 11:05 AM
|
Startend lid
|
Het vreemste is dat ik overal lees dat een lage snr geen problemen oplevert, maar dat BER (foutcodes) het doen. Hoe krijg ik dan opeens foutcodes voor deze zenders? is daar wat tegen te doen?
|
|
|
|
|
|
You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear. If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.
|
#43324 - 13/09/09 12:12 PM
|
P
No life than FreeSat life
Registered: 24/12/04
Loc: verweg
|
Hoelang staat je image al op je DreamBox? Kan zijn dat door plugins te installeren en uninstallen je doos wat vervuild is. Probeer anders eerst je zenderlijst eens opnieuw erop te zetten. En als dat niet werkt een nieuwe image. Voor buiten: Kijk effe naar je aansluitingen van je buiteninstallatie. Desnoods coax afknippen en connectors er opnieuw aanzetten.
|
|
|
|
#43330 - 13/09/09 01:24 PM
[Re: piet12]
|
Startend lid
|
Image ? Ik h eb nog nooit wat aan de DreamBox gedaan (dus de image staat vanaf 2007) heb je een tip of weet je een handleiding te staan hoe ik de image kan updaten
|
|
|
|
|
|
|
#43350 - 13/09/09 05:31 PM
[Re: piet12]
|
Startend lid
|
Oke, lijkt me een hele klus worden. Zal eens kijken wat een newbe kan met deze taal. Thanks
|
|
|
|
|
|
|
|
| Afsluitweerstand 75 Ohm |  | € 0.95 |
|
|
11012 Members
94 Forums
43844 Topics
135458 Posts
193 Posts past hours
Max Online: 1955 @ 19/03/2009
|
|
|
82 registered (ccdk, byJEFF, angilo, BRUUT-DREAM, Bumzel, BLACKBIRD, afred, ayoub, brugsewitte, bobelen1, Bunyip, atlantic, azul, bever, danielw, en meer...),
705
Guests and
23
Spiders online. |
|
|
|
|