#40806 - 31/07/09 03:20 AM
Re: Pinouts voeding 7025 & 7025+
[Re: FreeSat]
|
Startend lid
Registered: 27/07/09
Loc: Caribbean
|
No one in my area uses DreamBox, i'm using DM for more than five years now and never met or here of anyone that use DM in my area. I live in the caribbean, with no connections in the Netherlands. Maybe i'll try the 8000 when i find a reasonable one. Thanks for your offer though, i'm glad i find this forum.
|
|
|
|
|
|
You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear. If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.
|
#41397 - 11/08/09 04:56 PM
[Re: kevin01]
|
Startend lid
Registered: 11/08/09
Loc: Netherlands
|
The brown en blue cables are for the on off switch.
Why don't you let somebody repair the old Power Supply?
It's very easy todo.
|
|
|
|
|
|
#43458 - 16/09/09 08:16 PM
|
Startend lid
Registered: 16/09/09
Loc: nederland
|
Hallo Ik heb een 7025 voeding die is spontaan overleden, en heb dus een 7025+ voeding gekocht omdat die beter zijn. Heb volgens tekening de draden op de voeding aangepast, zodat alle spanningen weer hetzelfde zijn als de "oude" 7025 voeding (zonder +). De DreamBox zelf niets gewijzigd, want de voeding is nu toch eender?). Ingebouwd en helaas geen display en ook geen spanningen, DreamBox blijft uit, net als Kevin01. Voeding aan laten staan en de connector van het moederbord gehaald. Connector er weer op (voeding nog steeds onder spanning) en DreamBox start keurig op. Wanneer ik de netspanning erafhaal en er weer opzet, geen opstart. Connector eraf en er weer op, normale boot. Heeft iemand hier ervaring mee en dus een oplossing? Alvast bedankt, Jan.
|
|
|
|
|
|
You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear. If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.
|
#43516 - 17/09/09 10:08 PM
|
Startend lid
Registered: 16/09/09
Loc: nederland
|
Hello freesat, Na een dagje puzzelen toch nog een oplossing gevonden. De spanning op pen 2 (power on) signaal is na aanzetten 0 Volt. Bij connector los-vast (en dus starten) was deze ca. 2,88 Volt. Heb nu twee draadjes onder op de voeding aangebracht op pen 2(power on) en 7(gnd) en deze naar buiten de behuizing gebracht. Alles in elkaar gezet (en achterzijde voor de 220 aansluiting aangepast) en weer in de kast bij de tv geplaatst. DreamBox aangezet en inderdaad zo dood als een pier. NU met een 1,5 Volt batterijtje een pulsje gemaakt tussen power-on en gnd, en jawel HIJ START NORMAAL OP !!. Hierna de draadjes gewoon los laten hangen. Hoop dat als er meer mensen een voeding moeten vervangen dit een handige tip is. Groet Jan.
|
|
|
|
|
|
|
#45079 - 05/10/09 10:48 PM
|
Tiepertje
Registered: 01/01/09
Loc: Brenzone, Italie
|
Ik heb de volgende dagen (te) weinig tijd, maar wil, als je geen ander slachtoffer kunt vinden best een meten en je de gegevens doorgeven, ik heb ergens een beschrijving gevonden hoe je een 7025+ display in een 7025 kunt zetten en hoe je de voeding moet aanpassen, heb ik op een NDAS schijf gezet, die heb ik (heel even maar) aan m'n db aangesloten d.m.v. een usb kabel, vanaf dat moment kan ik niet meer bij m'n gegevens.....ik heb de hoop echter niet opgegeven. De file heb ik van een ander forum afgehaald maar die moet in principe makkelijk te vinden zijn, gooogelen misschien, probeer eens op 7025+ display te zoeken, suk6! O ja, de beschrijving was in het duits.
|
|
|
|
|
|
|
#51496 - 05/12/09 03:31 PM
[Re: MvdM]
|
Startend lid
Registered: 05/12/09
Loc: Nijlen Belgiƫ
|
@ MvdM: Waar bestel je een 7025+ voeding MET nieuwe achterkant?
|
|
|
|
|
|
|
| Afsluitweerstand 75 Ohm |  | € 0.95 |
|
|
11012 Members
94 Forums
43844 Topics
135458 Posts
193 Posts past hours
Max Online: 1955 @ 19/03/2009
|
|
|
82 registered (ccdk, byJEFF, angilo, BRUUT-DREAM, Bumzel, BLACKBIRD, afred, ayoub, brugsewitte, bobelen1, Bunyip, atlantic, azul, bever, danielw, en meer...),
705
Guests and
23
Spiders online. |
|
|
|
|