#23285 - 26/11/07 09:22 PM
Re: Voeding Kapot
[Re: ]
|
Startend lid
Registered: 26/11/07
Loc: Gelderland
|
Hallo ik ben nieuw op dit forum, en heb een antwoord en en vraag. Na een restart van mijn 5620 bleek hij even onleesbare tekens te geven op het display en viel daarna gelijk helemaal weg, voeding dus. Ik heb 14jaar met mijn kop in tv/video/audio gezeten zodat velen weer beeld en geluid hadden, dus de fout was snel gevonden waarom en hoe. Als je de voeding bekijkt zie een grote spoel( gele trafo achtig ding ) met daarbij een grote elco van 470uf daarnaast zit een klein model van 100uf/25 volt dit is de boosdoener die is door de warmte uitgedroogt zodat de capaciteit nagenoeg 0uf is geworden, de geschakeldevoeding maakt dus geen snelheid meer en zal niet meer starten, vervang het ding let wel op de +&- aansluiting. Maar nu mijn vraag ik kom na reparatie niet verder meer als boot 5620 wat ik doe met erase image of wat er ook te vinden is op het forum het ding wil niet meer wat ik wil. Weet iemand of je ook kan checken of het flash geheugen nog leeft :blink: ?
Groet, George
|
|
|
|
|
|
You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear. If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.
|
#28823 - 07/01/09 02:16 PM
[Re: FreeSat]
|
Startend lid
Registered: 12/01/05
Loc: reiderland
|
Dit is inderdaad een euvel van de 5620, ik heb bewuste 25V100uF elco vervangen door een 63V100uF/105c exemplaar.
Uiterlijk was er niets te zien, aan deze elco, maar hij tikte/zoemde.
Flashen met nulmodemkabel was voldoende om weer nieuw leven in te blazen.
Gewoon dreamflash all versions gebruikt. zonder netwerk lekker langzaam.
Jtaggen was bij mij dus niet nodig. De flash gaat namelijk niet "op zijn bek" bij te weinig spanning. Die zit nl op een eprom en die kan een hele tijd zonder spanning
Edited by reiderlander (07/01/09 02:20 PM)
|
|
|
|
|
|
You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear. If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.
|
#28847 - 07/01/09 07:26 PM
|
Startend lid
Registered: 12/01/05
Loc: reiderland
|
Van de week gedaan, en inmiddels alle elco's besteld om deze ook maar preventief te vervangen. En natuurlijk allemaal een hoger voltage. Het is allemaal wat krap gekozen en wordt nogal warm. De orginele elco's zijn wel van het 105c type. Dus ze hadden wel door dat het heet zou worden. Een nieuwe voeding kost 45 euro...
Edited by reiderlander (07/01/09 07:30 PM)
|
|
|
|
|
|
|
#44402 - 30/09/09 05:42 PM
[Re: reiderlander]
|
Startend lid
Registered: 30/09/09
Loc: hilversum
|
hallo waar haal je de nieuwe voeding???? voor 45 euro ik heb net de elco vervangen maar helaas blijft hij piepen ik hoor het groet rinus
|
|
|
|
|
|
|
#45181 - 07/10/09 06:38 AM
|
Startend lid
Registered: 15/04/09
Loc: de Westreen
|
Iemand ook een compleet nieuwe voeding liggen ? die van mij is helemaal doorgebrand, en nergens een nieuwe te krijgen ..
|
|
|
|
|
|
|
| F-Connector 7,5mm |  | € 0.55 |
|
|
11012 Members
94 Forums
43848 Topics
135463 Posts
170 Posts past hours
Max Online: 1955 @ 19/03/2009
|
|
|
83 registered (ccdk, byJEFF, angilo, BRUUT-DREAM, Bumzel, BLACKBIRD, afred, ayoub, brugsewitte, bobelen1, Bunyip, atlantic, azul, bever, danielw, en meer...),
679
Guests and
26
Spiders online. |
|
|
|
|