Invacom ADF-120 Feedhorn (Prime focus)
€ 25.00
You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear.
If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.

Page 3 of 4 < 1 2 3 4 >
Topic Options
Rate This Topic
#46648 - 19/10/09 06:34 PM Re: ALLE DB instellingen COMPLEET veiligstellen [Re: Rob58]
FreeSat Offline

Beheerder
Hobbyloos

Registered: 16/05/03
Loc: zichtloos leven
Is wel redelijk belangrijk. In het menu kun je de versie van je secondstage bootloader vinden, bij de DM600 weet ik niet welke versie dat is.
Je moet dat namelijk aanpassen in het bestand: /etc/build-nfi-image.sh met behulp van DCC of onder telnet met vi

FreeSat

#46651 - 19/10/09 06:38 PM Re: ALLE DB instellingen COMPLEET veiligstellen [Re: FreeSat]
FreeSat Offline

Beheerder
Hobbyloos

Ik denk dat de DM600 versie 54 gebruikt....

You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear.
If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.
#46656 - 19/10/09 07:01 PM Re: ALLE DB instellingen COMPLEET veiligstellen [Re: FreeSat]
FreeSat Offline

Beheerder
Hobbyloos

Update van mijn backup script:

Attachments
backupE2.tar.gz (35 downloads)
Description: Backup Enigma2

#46660 - 19/10/09 07:15 PM Re: ALLE DB instellingen COMPLEET veiligstellen [Re: FreeSat]
piet12 Online   confused

P
No life than FreeSat life

Registered: 24/12/04
Loc: verweg
Klaar terwijl u wacht thumbs

Bezoek ook eens de DreamBoxSupport webshop.

Als je er geen verstand van hebt dan wordt het tijd om er aan te beginnen.

#46664 - 19/10/09 07:27 PM Re: ALLE DB instellingen COMPLEET veiligstellen [Re: piet12]
FreeSat Offline

Beheerder
Hobbyloos

Zo gaat dat hier smile

#46668 - 19/10/09 08:06 PM Re: ALLE DB instellingen COMPLEET veiligstellen [Re: FreeSat]
Dj Pelleboer Online   content

Rhodos fan
No life than FreeSat life

Registered: 14/12/04
Loc: woerden
Hoe draai je dat script op ru dan ...???
Kan het ff nie volgen nie en snappen ook al nie grin

" 't Kan vriezen 't Kan dooien"

DM8000HD
DM800HD
DM500HD
DM7020

#46677 - 19/10/09 09:32 PM Re: ALLE DB instellingen COMPLEET veiligstellen [Re: FreeSat]
Rob58 Offline
Startend lid

Registered: 19/10/09
Loc: Nijmegen
Origineel bericht van: FreeSat
Is wel redelijk belangrijk. In het menu kun je de versie van je secondstage bootloader vinden, bij de DM600 weet ik niet welke versie dat is.
Je moet dat namelijk aanpassen in het bestand: /etc/build-nfi-image.sh met behulp van DCC of onder telnet met vi

FreeSat

Ho, ho, mensen, ik ben enorm dankbaar voor alle hulp, maar nu ben ik het spoor echt bijster. Ik ben maar een simpele newbe. Ik weet nu niet meer waar het over gaat.

Maar begrijp ik het goed dat je het backup-script-bestandje al hebt aangepast? Is bovenstaande dan nog voor mij belangrijk op dit moment?

Ik kon het nog volgen tot mijn reactie op je opmerking over de HD en je vraag aan mij over mijn PC:

Origineel bericht van: FreeSat
Een HDD is wel vereist, heb je misschien een computer waar je de harde schijf kunt delen en vervolgens door je DreamBox laten verbinden?

Origineel bericht van: Rob58
Ik heb inderdaad een PC die met het netwerk is verbonden. Daarop kan ik de DB vinden en dan kom ik in de Enigma Web interface terecht.

Kan ik via die interface mijn HD op PC gebruiken?

Betekent dit overigens dat mijn huidige image "Enigma" is - en is dat dan Enigma1 of Enigma2.

Daarna kan ik het niet helemaal meer volgen. Sorry. Als ik te lastig ben moet me je het gewoon zeggen.

#46685 - 20/10/09 12:25 AM Re: ALLE DB instellingen COMPLEET veiligstellen [Re: Rob58]
FreeSat Offline

Beheerder
Hobbyloos

Nee hoor, helemaal niet lastig... Daar is het forum voor voor deze vragen.

Het aanpassen van het script is niet meer nodig voor Enigma2 boxen, de DM600 is een Enigma1 box, hiervoor zal ik morgen even een aangepast scriptje schrijven/posten.
De HDD mounten is even een heel ander verhaal. Waar je voor moet zorgen is dat je een deel van je harddisk op je computer deelt (Samba share heet dat) Vervolgens kun je in het menu van de DreamBox, instellingen, netwerk ofzoiets kiezen voor verbindingsbeheer ofzo, daar kies je even de juiste instellingen, zoals activeren, naam: hdd, vervang interne hdd, samba, loginnaam en wachtwoord en servershare locatie (Dat is de gedeelde map van de computer) en even het ip adres van de computer opgeven (Let op, volgorde is anders)
Als je dit gedaan hebt en opgeslagen zou er spontaan een map 'movie' aangemaakt moeten zijn door de DreamBox waarin opgenomen bestanden geplaatst zouden gaan worden.
Dan kun je met dat scriptje aan de gang.
Kijk even of het allemaal werkt zo en dan zorg ik dat morgen dat script hier geplaatst is.

Rob

#46699 - 20/10/09 12:22 PM Re: ALLE DB instellingen COMPLEET veiligstellen [Re: FreeSat]
FreeSat Offline

Beheerder
Hobbyloos

@DJ,

Even de tar.gz file naar je box copieren (/tmp)
Type dan:
cd /
tar zxvf /tmp/backupE2.tar.gz
dan als dat gebeurd is type je:
cd /etc
./build-nfi-image.sh /hdd
Let op, er moet wel een HDD in zitten of een mount naar /hdd
Na enkele minuten start je box opnieuw op (Dus niet doen tijdens goede tijden slechte tijden als de vrouw zit te kijken smile ) Dat duurt best lang (5 minuten ofzo) en dan staat op je hdd een NFI bestand wat de backup van je huidige image is.

Rob

Page 3 of 4 < 1 2 3 4 >

Shout Box

DreamBoxSupport
SF SatFinder Travelsat
€ 9.95
Top Posters
FreeSat 15819
NSR 10337
Dj Pelleboer 8958
piet12 8612
DutchHornet 5784
edbe 5625
razors 4821
vogelaar 3588
ccdk 3376
minplus 2600
BRUUT-DREAM 2595
Johan1945 1817
dreka 1218
BLACKBIRD 1173
bobelen1 1164
Forum Stats
11012 Members
94 Forums
43848 Topics
135469 Posts
164 Posts past hours

Max Online: 1955 @ 19/03/2009
Who's Online
82 registered (ccdk, byJEFF, angilo, BRUUT-DREAM, Bumzel, BLACKBIRD, afred, ayoub, brugsewitte, bobelen1, Bunyip, atlantic, azul, bever, danielw, en meer...), 678 Guests and 27 Spiders online.
Foto's van je schotel(s)
C/KU band test met zelfgebouwde combifeed
Wave kabels nu ingekort
Wavefield Toroidal T55 met DVB-T
Mijn nieuwe opstelling

XX