DreamBox DM8000HDTV (Sat) PVR WiFi
€ 875.00
You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear.
If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.

Topic Options
Rate This Topic
#52763 - 21/12/09 11:07 PM Perongeluk gebricked ****
dikkedoelie Offline
Startend lid

Registered: 21/12/09
Loc: amsterdam
Ik heb zojuist een bestandje via de ftp van mn DreamBox veranderd weet even de naam niet meer maar hij was belangrijk wink (iets in de trant van bootup.sh). 1 regeltje toegevoegd zodat mijn netwerk hardeschijf (NAS) voortaan zou worden auto gemount bij het starten van de DreamBox.

Nu heb ik dus een groot(??) probleem, de box start namelijk niet verder. Ik krijg het logo van het opstart scherm te zien en dan schiet het 1ste lichtje aan de voorkant op rood en de 2de blijft groen. Hij is nu ook niet te benaderen via het netwerk...

Als ik de DreamBox zonder linux boot (stroom eraf, knop ingedrukt, stroom erop) dan krijg ik wel een ip adres alleen zit ik nu in de default bootloader. Via telnet krijg ik ook netjes een aantal opties van de default bootloader.

Is er een manier om het bestandje aan te passen zonder
te hoeven flashen? En als ik MOET flashen, welke image is dan de beste? smile

#52765 - 21/12/09 11:41 PM Re: Perongeluk gebricked [Re: dikkedoelie]
FreeSat Offline

Beheerder
Hobbyloos

Registered: 16/05/03
Loc: zichtloos leven
Oei, je bent nu in stop modus gekomen, dat wil zeggen dat de /boot/* directory is leeggegooid. De enige mogelijkheid is nu alleen nog opnieuw flashen. Aanrader voor de DM600 is het Jade3 image van PLi. Dat is best wel een uitgebreid image met veel downloads. En bovendien nederlandse zenderlijsten die je kunt downloaden...

FreeSat

You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear.
If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.
#52771 - 22/12/09 11:17 AM Re: Perongeluk gebricked [Re: FreeSat]
dikkedoelie Offline
Startend lid

Bedankt voor je reactie smile

Ik kom in de stop modus omdat ik dat zelf forceer dmv de knop aan de voorkant en stroom eraf en er weer op te doen. Als ik hem zelf laat booten blijft de box hangen op zo'n mooi bootlogo en kan ik hem ook niet benaderen via het netwerk(utp).

Het enige wat ik moet doen is dat ene bestandje aanpassen, maar ik heb geen flauw idee hoe dat nu nog kan ??? frown

#52774 - 22/12/09 11:30 AM Re: Perongeluk gebricked [Re: dikkedoelie]
FreeSat Offline

Beheerder
Hobbyloos

Nee, dat zal niet meer gaan. Als hij eenmaal in de ***STOP*** modus staat dan komt ie daar niet meer uit omdat de bestanden uit de /boot directory verwijderd zijn...

FreeSat

#52781 - 22/12/09 12:23 PM Re: Perongeluk gebricked [Re: FreeSat]
dikkedoelie Offline
Startend lid

Okay, that sucks smile

Zit er nog een verschil in een Enigma 1 of een Enigma 2 image? Anders geef ik die Jade3 een poging wink

#52783 - 22/12/09 01:20 PM Re: Perongeluk gebricked [Re: dikkedoelie]
piet12 Online   confused

P
No life than FreeSat life

Registered: 24/12/04
Loc: verweg
De DM600 is Enigma1
Zo zijn er van PLi Enigma1 en Enigma2 versies

De Laatste PLi Jade3 voor de DM600 vind je hier Klikklik

Bezoek ook eens de DreamBoxSupport webshop.

Als je er geen verstand van hebt dan wordt het tijd om er aan te beginnen.

#52790 - 22/12/09 03:25 PM Re: Perongeluk gebricked [Re: piet12]
dikkedoelie Offline
Startend lid

Super net geflashed alles werkt weer smile

#52793 - 22/12/09 03:44 PM Re: Perongeluk gebricked [Re: dikkedoelie]
FreeSat Offline

Beheerder
Hobbyloos

Kijk, dat is goed nieuws. Zo is je box weer eens lekker vers geinstalleerd zonder ophopende bugs en vollopende var directory smile

Goed gedaan dikkedoelie...

Shout Box

DreamBoxSupport
[Superaanbieding] Rebox RE-9000HD PVR
€ 345.00
Top Posters
FreeSat 15819
NSR 10337
Dj Pelleboer 8963
piet12 8615
DutchHornet 5784
edbe 5632
razors 4821
vogelaar 3588
ccdk 3376
minplus 2600
BRUUT-DREAM 2595
Johan1945 1817
dreka 1218
BLACKBIRD 1173
bobelen1 1164
Forum Stats
11012 Members
94 Forums
43850 Topics
135484 Posts
171 Posts past hours

Max Online: 1955 @ 19/03/2009
Who's Online
79 registered (byJEFF, Bunyip, astrasat, BRUUT-DREAM, ccdk, angilo, Bumzel, BLACKBIRD, afred, ayoub, brugsewitte, bobelen1, atlantic, azul, bever, en meer...), 672 Guests and 28 Spiders online.
Foto's van je schotel(s)
C/KU band test met zelfgebouwde combifeed
Wave kabels nu ingekort
Wavefield Toroidal T55 met DVB-T
Mijn nieuwe opstelling

XX