DreamBox DM800HD SE (Sat) PVR
€ 449.00
You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear.
If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.

Page 3 of 3 < 1 2 3
Topic Options
Rate This Topic
#76714 - 30/08/10 09:17 AM Re: VLC plugin [Re: NSR]
NSR Online   content

No life than FreeSat life

Registered: 07/06/05
Loc: Netherlands
Quote:
d) ontbreken van ondertiteling (als ik een .srt bestand met dezelfde bestandsnaam in dezelfde map zet als waar het videobestand ook staat

Zet Subtitle overlay eens op JA,
2x draaibaar Powertech dg380 - schotels Fibo (Gregorian)

#76785 - 30/08/10 07:23 PM Re: VLC plugin [Re: NSR]
NSR Online   content

Ik heb in bv mijn documenten de map grabbit downloads staan waar mn films binnenkomen , met versie 1.0.5 zie ik alle mappen weer prima.

Attachments
screenshot2.jpg

Description: PLAATJE

screenshot4.jpg

Description: PLAATJE

You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear.
If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.
#76820 - 30/08/10 09:00 PM Re: VLC plugin [Re: NSR]
NSR Online   content

Op een ander forum gevonden om VLC versie 1.1.4 goed te laten werken.

Quote:
Ik had dit probleem ook, de directory waarin VLC zich standaard installeert hier heeft Win 7 een probleem mee. Ik heb de setup opnieuw uitgevoerd en de installatie bestanden in een aparte map in "mijn documenten" laten installeren, toen werkte alles wel, vervolgens heb ik een snelkoppeling VLC.exe in de opstart folder gekopieerd en vervolgens "--extraintf=http" achter VLC.exe te plaatsen, dit kun je in de snel koppeling doen.

Nu werkt alles zeer goed.

#76826 - 30/08/10 10:12 PM Re: VLC plugin [Re: NSR]
hermanenmonja Offline
Tiepertje

Registered: 07/08/10
Loc: Delft
Doet het een stuk beter...nog effe testen. Had ook het zelfde probleem. Kijk, dat is mooi!

#76831 - 31/08/10 01:02 AM Re: VLC plugin [Re: Lexzie]
Lexzie Offline
FreeSatter

Registered: 05/12/06
Loc: ZHZ
Origineel bericht van: Lexzie
a) het niet kunnen browsen naar sommige mappen, andere mappen gaan wel goed.

Even ter aanvulling: Ik krijg dan op de PC een melding:
Code:
Afspelen mislukt:
DVDRead kon schijf  "Y:/films/VIDEO_TS" niet openen.
Uw invoer kon niet geopend worden:
VLC kon de MRL 'dvdsimple://Y:/films/VIDEO_TS' niet openen. Controlleer het logboek voor details.
In die map zit ook helemaal geen submap of bestand dat 'VIDEO_TS' heet.

Origineel bericht van: NSR
a) het niet kunnen browsen naar sommige mappen, andere mappen gaan wel goed.
Ik ben er achter dat vannaf VLC versie 1.1.0 het browsen door de mappen en het afspelen van sommige formaten niet goed werkt.

gebruik versie 1.0.5 maar eens, dat werkt een stuk beter.

>>DOWNLOAD<<
Daarom had ik dus al gedowngrade naar 0.9.8a, zojuist 1.0.5 geprobeerd. Dat gaat al beter maar nog niet alle mappen kunnen geopend worden...
O.a. een netwerkverbinding naar de harde eSATA-schijf van de DreamBox.

d) ontbreken van ondertiteling (als ik een .srt bestand met dezelfde bestandsnaam in dezelfde map zet als waar het videobestand ook staat
Zet Subtitle overlay eens op JA,
Dat heb ik getest met een .mkv bestand. Bij die mkv zitten al Engelse en Duitse ondertiteling en los daarbij heb ik de Nederlandse ondertiteling gezet (in de vorm van een .idx en .sub bestand) en Subtitle overlay op ja gezet, nu worden alle ondertitels door elkaar weergegeven (zie bijlage). Enige oplossing daarop die ik kan bedenken is eerst die Engelse en Duitse ondertiteling eruit te slopen.

Eventueel kan je de video Norm naar eigen keuze aanpassen, maar dat heeft niks te maken met de verbinding, het zou gewoon moeten werken..
Waar heeft die Video Norm wel mee te maken dan? Want ik merkte wel een kwaliteitsverschil tussen VLC en Mediaspeler van de box zelf...
Ik heb gemerkt dat je die video Norm moet aanpassen aan het formaat van het af te spelen bestand dan komt het met de videokwaliteit ook goed. Standaard staat de norm op de laagste kwaliteit, dus speel je dan een HD-bestand af dan blijft er niet veel over van dat HD...
Op een ander forum gevonden om VLC versie 1.1.4 goed te laten werken.

Quote:
Ik had dit probleem ook, de directory waarin VLC zich standaard installeert hier heeft Win 7 een probleem mee. Ik heb de setup opnieuw uitgevoerd en de installatie bestanden in een aparte map in "mijn documenten" laten installeren, toen werkte alles wel, vervolgens heb ik een snelkoppeling VLC.exe in de opstart folder gekopieerd en vervolgens "--extraintf=http" achter VLC.exe te plaatsen, dit kun je in de snel koppeling doen.

Nu werkt alles zeer goed.

Dat maakte bij mij dus niks uit, ik krijg nu op de PC de melding:
Code:
Afspelen mislukt:
DVDRead kon schijf  "Y:/films/VIDEO_TS+:sout=" niet openen.
Uw invoer kon niet geopend worden:
VLC kon de MRL 'dvdsimple://Y:/films/VIDEO_TS+:sout=#transcode{acodec=mp2a,ab=128,channels=2,samplerate=44100}:std{access=http,mux=ts{pid-video=68,pid-audio=69},dst=/dream1883513098.ts}+:sout-all+:sout-keep' niet openen. Controleer het logboek voor details.

Attachments
screenshot.jpg

Description: Ondertitels

Page 3 of 3 < 1 2 3

Shout Box

DreamBoxSupport
Johansson 9640 KIT Stacker De-Stacker
€ 129.00
Top Posters
FreeSat 15771
NSR 9670
Dj Pelleboer 8566
piet12 7899
DutchHornet 5775
edbe 5205
razors 4560
Admin 3820
ccdk 3287
vogelaar 2977
minplus 2446
BRUUT-DREAM 2397
Johan1945 1432
dreka 1192
bobelen1 1146
Forum Stats
10308 Members
95 Forums
39733 Topics
126701 Posts
221 Posts past hours

Max Online: 1813 @ 19/03/2009
Who's Online
114 registered (boekie, baaaaas, BLACKBIRD, angilo, atlantic, 1234567890, blowagie, berty, addaoui, Brandje, arjan3107, Alexander Boer, bajo, bennol, bobelen1, en meer...), 997 Guests and 23 Spiders online.
Foto's van je schotel(s)
Mijn nieuwe opstelling
wavefield T90 in de winter
Mijn 3 wokkies
voorlopig eindresultaat

XX