Sinds kort in het bezit van een DM 500 HD.
Echt mooi beeld! En zaptijden zijn vergelijkbaar met de normale 500 (ook voor HD kanalen).
Echter 2 vragen:
1. Het bedrijf waar ik hem gekocht heb heeft er een PLI image opgezet van 17 maart. Wat me opvalt is dat de afstandsbediening (AB) niet soepel lijkt te reageren. Als je naar boven/onder drukt in de zenderlijst of de menu (instellingen) dan reageert de AB soms niet en soms reageert ie 2x. Als je in de zenderlijst boven of onder ingedrukt houd gaat ie ook niet met een constante snelheid door de zenderlijst. Soms snel, dan weer blijft ie even hangen etc. Ofwel de controls zijn echt bagger. Iemand enig idee waar dit mee te maken heeft? Misschien de PLI image? Ik kon er niets over vinden.
2. Met mijn oude 500 had kon ik opnemen en afspelen van een gemounte harde schijf (PC of netwerkschijf). Dit ging zonder problemen. Het mounten lukt ook bij de 500 HD. Echter het afspelen is een probleem. Waarmee speel ik opgenomen bestanden af? Op de oude 500 had je een verkenner die dit probleemloos kon. De verkenner op de 500 HD pakt de bestanden niet (1x in het begin wel, nu niet meer). De media center (plugin) die op de 500 HD zit lijkt hiervoor prima geschikt. Ik kan zelfs DIVX, XVID en MKV streamen vanaf mijn netwerk schijf. Echter, als ik de film wil stoppen en terug naar TV dan is dit niet mogelijk. Er is maar 1 knop die teruggaat naar de TV en dat is de TV knop. Dan loopt ie ook meteen vast. Blijft een tandwiel in beeld lopen. Iemand een oplossing?
Bedankt!