#6344 - 09/02/05 06:26 PM
Re: Production Verification Fout !!!! (boot)
[Re: ]
|
FreeSatter
Registered: 09/02/05
Loc: Almelo
|
Het volgende probleem doet zich voor, als ik mijn nieuwe DreamBox aanzet zie ik op het display van de drambox 5600 en boot langskomen. Daarna komt deze op tv in een menu Porduction Verification waar een menu is opgebouwd uit CI Slot 1, CI slot 2, Frontpanel UP, Frontpanel Down, Frontpanel Power en Frontend Tuner + Demodulator (welke groen is ingekleurd) En dan is het einde ik kan drukken op de afstand bediening wat ik wil maar de ontvanger blijft hanegn in dit menu. Weet iemand wat er aan de hand is ? deze ontvanger komt nieuw uit de doos dus ik ben niet gelukkig met zo'n start ? :huh:
|
|
|
|
You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear. If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.
|
#6346 - 09/02/05 07:23 PM
|
FreeSatter
|
<!--QuoteBegin-FreeSat+Feb 9 2005, 06:51 PM--><div class='quotetop'>QUOTE(FreeSat @ Feb 9 2005, 06:51 PM)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--> Dan zit deze nog in het testmenu, daarvoor moet je eerst een module in CI 1 stoppen, daarna CI 2 en dan op alle knoppen 1 x op de DB zelf. Dan doorloopt hij het menu, anders moet je hem eerst met een nullmodem programmeren dan ben je er ook vanaf...
FreeSat <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd--> Bedankt voor de snelle reactie,
Tja een module heb ik niet alleen de orginele canal+ kaart ik had inderdaad als ik op die knoppen drukte alwel dat hij dan de andere menu's ook groen maakt alleen de 2 ci's bleven ongekleurd.
Dus dan maar met een nulmodem kabel , maar moet ik dan eerst met dreamup aan het werk ... mede omdat men juist waarschuwd dat dit programma niet zo veilig mee te werken is en het netwerk kan ik nu nog niks mee omdat ik niet in de ontvanger kom.
En welke Firmware raad u me aan ik neem aan als ik de orginele met dreamup flash dat ik de zelfde ellende weer krijg ?
b.v.d. Ron
|
|
|
|
You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear. If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.
|
#6348 - 09/02/05 09:42 PM
|
FreeSatter
|
<!--QuoteBegin-BRUUT-DREAM+Feb 9 2005, 08:22 PM--><div class='quotetop'>QUOTE(BRUUT-DREAM @ Feb 9 2005, 08:22 PM)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--> DreamUp is veilig , het is Orgineele DMM Software.
DreamUp Lann is niet veilig, deze SoftWare is niet van DMM, gebruik deze dan ook niet.
Let wel op dat je de juiste DreamUp gebruikt , voor de 5620 serie is dat : Dreamup 5620. En weet zeker dat je een Null Modem Kabel heb, deze heb je al voor 5,-- Euro kan je bestellen bij de Freesat shop, weet je zeker dat je de goede heb.
Ik zou de Gemini image erin zetten , goed en stabiel,veel mogelijkheden.
<a href="http://freesatshop.nl" target="_blank">http://freesatshop.nl</a>
Gr. Anoniem <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd--> Oke bruut Dream,
Bedankt dat je me even uit de droom helpt met die info dan heb ik dat verkeerd begrepen van dat dreamup programma en dan zal ik zo eens gaan zoeken naar die Gemini Image en nog even wat extra info.
Nulmodem kabel heb ik dus dat is geen probleem.
Grtx Ron
|
|
|
|
#6349 - 10/02/05 07:47 PM
|
FreeSatter
|
Wilde even laten weten dat het gelukt is door de info die ik kreeg over mijn vraag ik heb gemini erin gezet en dit werkt goed. (FTA) Volgende wat ik doen moet is nu eens zien hoe ik een kanaal lijst van joske erin zet en hoe ik mijn canal+ kaart aan het werk krijg maar het begin is er . dus dat word weer lezen en zoeken Tnks Ron
|
|
|
|
|
|
#6353 - 11/02/05 04:53 PM
|
FreeSatter
|
<!--QuoteBegin-BRUUT-DREAM+Feb 11 2005, 12:59 AM--><div class='quotetop'>QUOTE(BRUUT-DREAM @ Feb 11 2005, 12:59 AM)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Gebruik als EMU CamX, die leest automatisch de Kaart, en word automatisch geupdated . Je kan ook Camd3 In gemini Gebruiken, alleen dan wel ff de settings handmatig goed zetten. Voor Gemini is er ook een camd3 Manager,( een Programma) speciaal voor de Camd3. Daar kan je je Camd3 mee aanpassen , dingen toevoegen etc. Anoniem.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd--> Prima al deze info en ik neem dat in elk geval mee, alleen voor mij is het hele DreamBox gebeuren zo nieuw dat ik stap voor stap er mee moet beginnen het werken met dreamup is nu goed gegaan en een nieuwe image is geplaats. Dus nu verder met een zenderlijst en daarna zien of dat EMU ook wil lukken ik moet me ook met de directery structuur verdiepen want ik heb nog geen idee in welke directory ik b.v. CAMX zou moeten FTP'n Ik heb voor een aantal jaren wel eens wat met linux gedaan maar dat is heel sumier geweest. Ik heb het programma <a href="http://nl.wikipedia.org/wiki/ DreamBox" target="_blank"> DreamBox</a> edit opgehaald dus nu maar eens kijken of ik daar wat mee kan en anders eerst even een compleet geconfigureerde Image erin en dan langzaam zelf dingen proberen aan te passen. Tnks Ron
|
|
|
|
|
#6354 - 11/02/05 06:39 PM
|
Anonymous
Unregistered
|
Hoi, Als je een internetverbinding hebt in je netwerk waar je DreamBox op aangesloten is, gebruik dan in de Gemini image de blauwe knop van je AB en kies voor add-ons. Dan kun je de verschillende CAM's downloaden en installeren ! gr en suc-6 
|
|
|
|
|
|
#6355 - 11/02/05 11:33 PM
|
FreeSatter
|
Oke bedankt ook voor die tip, ik heb een werkend image zonder zenders van iemand gekregen en daar ben ik wat verder mee aan het stoeien geweest ik heb nu via het netwerk de kanalen lijst van joske erin gezet .... oef wat ging dat snel zeg. Ik ben nog mijn andere sat ontvanger gewent. Dus nu ga ik stukje bij beetje dingen aanpassen waar mogelijk tot ik ongeveer snap hoe het 1 en ander werkt en dan ga ik weer met de gemini verder om daar alles dan weer in te zetten. Welke image ik er nu in heb zitten is me even onbekend bij info staat alleen beta 1.0.8 04-02-05 maar het werkt wel stabiel ik heb althans nog geen vastlopers gehad.
|
|
|
|
|
|
| Canal Digitaal / TV-Vlaanderen DUO LNB TWIN |  | € 35.95 |
|
|
11012 Members
94 Forums
43863 Topics
135500 Posts
184 Posts past hours
Max Online: 1955 @ 19/03/2009
|
|
|
79 registered (ccdk, bever, byJEFF, Bunyip, astrasat, BRUUT-DREAM, angilo, Bumzel, BLACKBIRD, afred, ayoub, brugsewitte, bobelen1, atlantic, azul, en meer...),
663
Guests and
31
Spiders online. |
|
|
|
|