DreamBox DM500HD (Sat) e-PVR
€ 319.50
You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear.
If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.

Page 1 of 2 1 2 >
Topic Options
Rate This Topic
#65549 - 30/04/10 01:28 PM Vreemd netwerk verschijnsel...
ExtremeDream Offline
Startend lid

Registered: 30/04/10
Loc: Nederland
Hallo allemaal.
Ik heb al jaren een DB7020.
Maar ik heb zins kort een vreemd probleem met met het netwerk.
Het volgende is het geval, ik ben zins kort in het bezit van een nieuw router van sitecom de WL351 dit is een router met een 10/100/1000 netwerk.
Nu als ik mijn DreamBox hier op aansluit dan gaat mijn netwerk uit ( maar dan ook helemaal uit en niet weer aan te kijgen, alleen door een reboot ).
De led's binnen in de DreamBox gaan dan ook uit.
Het maakt niet uit wat voor een Image ik er opzet en maakt ook niet uit van wie ( Gemini, Dream of Pirates, PLiĀ®, Nabilosat, Nutrino )
Het netwerk gaat al uit met het booten van de box en soms loopt hij zelfs vast.
Ik heb er nu een andere router bij tussen gezet (als switch ) en nu werkt het wel, maar ik wilde juist nu die router niet gebruiken.

Wie kan mij hier mee helpen.

Bedankt: ExtremeDream.

O ja bijna vergeten, ik heb het ook al geprobeerd door in de bios (van de box) de netwerk instellingen te veranderen van half naar full duplex en het ip nummer veranderd van de box zelf.
maar het helpt niet.

#65570 - 30/04/10 06:47 PM Re: Vreemd netwerk verschijnsel... [Re: ExtremeDream]
piet12 Online   confused

P
No life than FreeSat life

Registered: 24/12/04
Loc: verweg
Hmmm.
Heb je ook een andere kabel geprobeerd?
Lijkt op een cross / straight kabel probleem.

Bezoek ook eens de DreamBoxSupport webshop.

Als je er geen verstand van hebt dan wordt het tijd om er aan te beginnen.

You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear.
If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.
#65584 - 30/04/10 08:15 PM Re: Vreemd netwerk verschijnsel... [Re: piet12]
FreeSat Offline

Beheerder
Hobbyloos

Registered: 16/05/03
Loc: zichtloos leven
Of is er al een netwerkfix gedaan?

#65600 - 30/04/10 09:57 PM Re: Vreemd netwerk verschijnsel... [Re: FreeSat]
ExtremeDream Offline
Startend lid

Ja ik heb ook al de ander kabels geprobeerd maar niets werkt een netwerk fix nog niet.
Maar ik hoorde van iemand die eigenlijk alleen met linux werkt, Dat het aan het protecol kan liggen, het is dan ook wel een nieuw type router, ik had ook al eem email gestuurd ( 2 maand geleden )naar sitcom maar die geeft niet thuis.

#65606 - 30/04/10 11:11 PM Re: Vreemd netwerk verschijnsel... [Re: ExtremeDream]
FreeSat Offline

Beheerder
Hobbyloos

Op zich heb ik daar geen last van, ik sluit dagelijk vele DM7020's aan op mijn verschillende switchen (varierend van Sitecom, Dlink tot 3Com) maar heb alleen problemen als ze geen netwerkfix hebben gehad, dan krijg ik geen IP adres, na de fix wel. Netwerk is heeeeel traag voor de fixm na de fix gaat ie wel lekker.

#65609 - 01/05/10 12:03 AM Re: Vreemd netwerk verschijnsel... [Re: FreeSat]
ExtremeDream Offline
Startend lid

Wat zo vreemd is, is dat niet alleen het netwerk van de box uit gaat maar ook de poort op de router gaat het lampje uit, alsof er niets is aangestoten.??
Dit gebeurd tijdens het booten...

Wat moet ik verstaan onder een fix , ik ben wel goed met een soldeerbout, is ook een hobby van mij.

Edited by ExtremeDream (01/05/10 12:05 AM)

#65652 - 01/05/10 02:40 PM Re: Vreemd netwerk verschijnsel... [Re: ExtremeDream]
FreeSat Offline

Beheerder
Hobbyloos

Je kunt een 2-tal condensatoren solderen op de C5097 en C5097 (25v 4.7uF) De huidige kun je laten zitten, dus gewoon eroverheen solderen.

#65692 - 01/05/10 07:16 PM Re: Vreemd netwerk verschijnsel... [Re: FreeSat]
ExtremeDream Offline
Startend lid

Ik weet niet of dat wel zo verstandig is, als je de condensatoren parallel schakelt dan moet je de capaciteit bij elkaar optellen, terwijl er bij wikipedia staat dat je er 2 van 4u7F (4.7 micro Farads) moet plaatsen.
Het zelfde wat jij verteld, alleen om de twijfel weg te halen.
Daar zijn de oude weg gehaald.
Ik schrijf ook maar wat ik lees hoor...
Heeft het dan geen nadelige gevolgen als ik de 2 oude laat zitten.
Maar dan kom ik hoger uit dan 4u7F.

Edited by ExtremeDream (01/05/10 07:18 PM)

#65694 - 01/05/10 07:26 PM Re: Vreemd netwerk verschijnsel... [Re: ExtremeDream]
FreeSat Offline

Beheerder
Hobbyloos

Deze tip kreeg ik uit een zeer goede en betrouwbare bron waarna ik nu reeds jaren deze oude laat zitten. Ik verwijderde ze ook eerst, maar dat was wat meer werk en zonder goed materieel kun je zelfs de sporen slopen en dat is helemaal niet best.
Dus ik ben voor laten zitten.

Page 1 of 2 1 2 >

Shout Box

DreamBoxSupport
Color leds Display DM7020
€ 9.50
Top Posters
FreeSat 15819
NSR 10338
Dj Pelleboer 8963
piet12 8617
DutchHornet 5784
edbe 5633
razors 4821
vogelaar 3596
ccdk 3377
minplus 2601
BRUUT-DREAM 2595
Johan1945 1817
dreka 1218
BLACKBIRD 1173
bobelen1 1164
Forum Stats
11014 Members
94 Forums
43872 Topics
135523 Posts
187 Posts past hours

Max Online: 1955 @ 19/03/2009
Who's Online
81 registered (BRUUT-DREAM, Daan3224, afred, ccdk, atlantic, byJEFF, bever, Bunyip, astrasat, angilo, Bumzel, BLACKBIRD, ayoub, brugsewitte, bobelen1, en meer...), 634 Guests and 29 Spiders online.
Foto's van je schotel(s)
C/KU band test met zelfgebouwde combifeed
Wave kabels nu ingekort
Wavefield Toroidal T55 met DVB-T
Mijn nieuwe opstelling

XX