Invacom ADF-120 Feedhorn (Prime focus)
€ 25.00
You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear.
If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.

Page 1 of 5 1 2 3 4 5 >
Topic Options
Rate This Topic
#69275 - 09/06/10 06:22 PM DM500HD doet niks meer,alleen groene lichtje gaat aan.
Starlight 76 Offline
Tiepertje

Registered: 03/09/09
Loc: Botbekcity
Box is ook niet meer te benaderen.
Is gebeurd na een herstart via de ab.

Denk dat ik een pechgeval heb.

Ventilator draait ook niet.

Net 10 dagen in huis frown

#69284 - 09/06/10 07:22 PM Re: DM500HD doet niks meer,alleen groene lichtje gaat aan. [Re: Starlight 76]
piet12 Online   sleepy

P
No life than FreeSat life

Registered: 24/12/04
Loc: verweg
Das wel balen Gerard.
Krijg je hem ook niet meer in de stopmode?

Who who who

Bezoek ook eens de DreamBoxSupport webshop.

Ik ben het er mee eens.

Als je er geen verstand van hebt dan wordt het tijd om er aan te beginnen.

You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear.
If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.
#69287 - 09/06/10 07:38 PM Re: DM500HD doet niks meer,alleen groene lichtje gaat aan. [Re: piet12]
Starlight 76 Offline
Tiepertje

Nee.
Er zijn een flink aantal gevallen hiervan bekend,
en ik was dus ook best wel argwanend toen ik 'm aansloot.

Vraag me gewoon af hoe dit mogelijk is. crazy
Geen gedoe met de stroom,gewoon via de ab uitschakelen.

#69288 - 09/06/10 07:47 PM Re: DM500HD doet niks meer,alleen groene lichtje gaat aan. [Re: Starlight 76]
piet12 Online   sleepy

P

Daar ligt het dan niet aan.

Bij mij draait er ook een 500hd.
Ben mede daarom ook wel nieuwsgierig waarom er uitvallen.

Veel meer dan opsturen zit er niet voor je in dan ......
Succes!

Who who who

Ik ben het er mee eens.

#69289 - 09/06/10 08:02 PM Re: DM500HD doet niks meer,alleen groene lichtje gaat aan. [Re: piet12]
Dj Pelleboer Online   content

Rhodos fan

Registered: 14/12/04
Loc: woerden
Er schijnen idd veel van deze boxen stuk gegaan te zijn , lees dat hier en daar wel , maar ook de mijne doet het super en ik loop er echt veel mee te hobbyèn , flash veel images , maak daar weer backups van en flash die dan naar een poosje weer terug , kortom boxje is vaak druk bezig , ik denk dat er een portie rotte appels tussen heeft gezeten waar jou box helaas ook onder valt , jammer want het zijn echt goeie dreamboxjes...

" 't Kan vriezen 't Kan dooien"

DM8000HD
DM800HD
DM500HD
DM7020

#69291 - 09/06/10 08:31 PM Re: DM500HD doet niks meer,alleen groene lichtje gaat aan. [Re: Dj Pelleboer]
Starlight 76 Offline
Tiepertje

Ja,de box viel mij trouwens op
doordat deze erg snel overal op reageerde.
Hij vliegt door de menu's heen
en start ook razendsnel op vanuit deep sleep.

Ik heb de box vandaag teruggebracht naar de winkel
en deze heeft gebeld met de leverancier.
(dat kan er volgens mij maar eén zijn in NL)
Deze heeft gezegd dat ik binnen 14 dagen de box weer terug heb.

Heb wel m'n best gedaan om ervoor te zorgen
dat ik gewoon een nieuwe moest krijgen.
Dat konden ze vandaag niet garanderen.

Na 10 dagen ( !!! ) al kapot en dan geen nieuwe krijgen. crazy

Aangezien de winkel deze boxen niet voorradig heeft
snap ik best dat de winkel dat dan niet kan,
maar die importeur kan toch,na de box even te checken,
zien dat het één van de vele rotte boxen is???
Dan ga je daar toch coulant mee om,toch? (hoop ik)

Want alle (legale) dreamboxen komen toch via dezelfde importeur NL binnen?

#69292 - 09/06/10 08:37 PM Re: DM500HD doet niks meer,alleen groene lichtje gaat aan. [Re: Starlight 76]

Rhodos fan

verkeerde winkel vrees ik , ben blij dat ik hem bij Rob gekocht heb , na 10 dgn al stuk had rob denk ik wel een betere oplossing voor gehad ..

DM8000HD
DM800HD
DM500HD
DM7020

#69724 - 13/06/10 06:35 PM Re: DM500HD doet niks meer,alleen groene lichtje gaat aan. [Re: Dj Pelleboer]
Starlight 76 Offline
Tiepertje

Las de laatste dagen dat de secondstage bootloader het probleem lijkt te zijn.
Via de laatste dreamup is de box nog te benaderen,
maar slechts enkele images werken erop.

Dus er zit idd iets echt niet goed,
maar 't is niet de hardware,lijkt het nu...

#72829 - 13/07/10 12:54 PM Re: DM500HD doet niks meer,alleen groene lichtje gaat aan. [Re: Starlight 76]
exciter Offline
Startend lid

Registered: 20/12/09
Loc: Capelle aan den IJssel
Had eerst ook zo een probleem. Naar de winkel gegaan en heb daar gelijk een nieuwe meegekregen. Zoals het hoort. Vreemd dat het niet bij ieder zaak zo is. Zou ook niet accepteren als ik moest wachten terwijl ik meer dan 300 euro uitgeef voor iets dat moet werken.

#72866 - 13/07/10 10:21 PM Re: DM500HD doet niks meer,alleen groene lichtje gaat aan. [Re: exciter]
FreeSat Offline

Beheerder
Hobbyloos

Registered: 16/05/03
Loc: zichtloos leven
Precies, zo hoort het te gaan. Als ie enkele maanden ouder is kan ik me voorstellen dat je een leenmodelletje mee krijgt zodat de defecte opgestuurd kan worden maar een nieuwe of bijna nieuwe noem ik een DOA (Dead On Arrival) dus vervangen die hap.

DM500S HD
DM800S HD se
DM8000 HD

#72867 - 13/07/10 10:41 PM Re: DM500HD doet niks meer,alleen groene lichtje gaat aan. [Re: FreeSat]
bobelen1 Online   happy
Erelid
Out of control

Registered: 14/09/08
Loc: almere/de molshoop
duidelijke zaak kopen bij rob dan heb je perfecte
service en dan hoef je niets uit le leggen aan een of andere idioot die er de ballen van begrijpt dat je
eem niewe box wil

yeah

Edited by bobelen1 (13/07/10 10:42 PM)

#74594 - 05/08/10 12:05 AM Re: DM500HD doet niks meer,alleen groene lichtje gaat aan. [Re: exciter]
satjan Offline
Startend lid

Registered: 04/08/10
Loc: antwerpen
Hoi iedereen.
Ik heb namelijk het zelfde probleem na flashen dood.
Alleen rood licht in ventilator en wanneer je het ding opstart gelijk groen lichtje,wat normaal een tijdje rood moest zijn eerst .
en weten jullie het is nu al mijn 2de DreamBox 500hd en deze was nogmaar 2 maanden weer oud ik denk er nu echt aan om met een dikke hamer hem helemaal kapot te slagen.
kijk ik heb hier 2 dreamboxen 7000 staan daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.
Gewoon schandaalig om mensen meer dan 300 euro te laten betalen voor een smurfen box die steeds zommaar dood gaat.
Groeten.

#74595 - 05/08/10 12:09 AM Re: DM500HD doet niks meer,alleen groene lichtje gaat aan. [Re: satjan]
FreeSat Offline

Beheerder
Hobbyloos

Krijg je hem nu ook niet meer geflashed dan?
Dus als je met DreamUp 1.3.3.4 via USB verbinding maakt en dan opnieuw een firmware (Probeer eens de originele en daarna NewNigma2 versie 3.0.1)

FreeSat

DM500S HD
DM800S HD se
DM8000 HD

#74614 - 05/08/10 08:56 AM Re: DM500HD doet niks meer,alleen groene lichtje gaat aan. [Re: FreeSat]

Rhodos fan

Als je hem echt niet meer gefashed krijgt , gewoon weer terug naar de dealer en weer een nieuwe , heb mijn 500HD echt al een tijdje en kan er mee doen wat ik wil , gewoon een geval van ernstige pech , dus laat je niet ontmoedigen de DM 800 was in het begin veel hopelozer en dat is uiteidenlijk helemaal goed gekomen .....

DM8000HD
DM800HD
DM500HD
DM7020

#74624 - 05/08/10 01:32 PM Re: DM500HD doet niks meer,alleen groene lichtje gaat aan. [Re: Dj Pelleboer]
bobelen1 Online   happy
Erelid
Out of control

Registered: 14/09/08
Loc: almere/de molshoop
draait bij mij al 4 maanden probleemloos, ga er juist nog een bestellen voor een fam.lid omdat ik juis zo tevreden ben

#74635 - 05/08/10 07:05 PM Re: DM500HD doet niks meer,alleen groene lichtje gaat aan. [Re: bobelen1]
FreeSat Offline

Beheerder
Hobbyloos

Hier draait ie inmiddels ook al enkele maanden, dat is mijn eerste...

DM500S HD
DM800S HD se
DM8000 HD

#74787 - 08/08/10 12:50 AM Re: DM500HD doet niks meer,alleen groene lichtje gaat aan. [Re: FreeSat]
hotsummer Offline
Startend lid

Registered: 20/08/08
Loc: Belgie
ik heb er ook 2 van bij Rob en moet zeggen,ze lopen als een trein en dat nu ook al enkele maanden...en komt daar nog bij dat de service fantastisch is.
groet
ron

#74792 - 08/08/10 07:50 AM Re: DM500HD doet niks meer,alleen groene lichtje gaat aan. [Re: hotsummer]
ccdk Online   content
FreeSat verslaafd

Registered: 09/10/05
Loc: Oudewater
Toch jammer dat er van die rotte appels tussen zitten. confused16

#74807 - 08/08/10 01:24 PM Re: DM500HD doet niks meer,alleen groene lichtje gaat aan. [Re: ccdk]
angilo Online   happy
FreeSat Freak

Registered: 04/05/09
Loc: limboland
ja ja dat is met al die nieuwe boxen daar valt 15 % van uit vertelde ze mij bij DM.DE alles wat nieuw is zitten fouten maar 15% vindt ik wel erg veel 1 op de 4 smurfen gaat kapot ja das wel jammer als hij werkt doet hij het ook heel goed .
zo was het ook met de dm 800 in het begin .
hoop dat ze de rotte appels er gauw uit halen . thumbs

Edited by angilo (08/08/10 01:25 PM)

DM 8000 HD WIFI + DM 800 HD SE
IMAGE OpenPLi. 4 TUNERS.

#85064 - 27/11/10 01:31 AM Re: DM500HD doet niks meer,alleen groene lichtje gaat aan. [Re: angilo]
acetiner Offline
Startend lid

Registered: 27/11/10
Loc: Tilburg
Precies dezelfde probleem hier.

Omdat mijn DreamBox haperde met decoderen van een HD zender heb ik het eerst uitgezet me ab en daarna de schakelaar op de achterkant uitgezet en na 5 seconden weer aan.

Dat was het dan !!!!!

hij boot gewoon niet meer. Flashen wou hij ook niet. Een goede bekende die er jaren in het flashen van dreamboxen zit, wist er ook geen raad mee.

Ik heb het ook 2 maanden geleden gekocht via een dealer in Eindhoven. Had geen zin om daar naartoe gaan. zij gaan ook opsturen naar DreamBox duitsland en dat zou veel langer duren, dus heb ik zelf een rma ticket aangemaakt via DreamBox duitsland. met de bonnetje kun je opsturen en beloven ze binnen 2 weken terug te sturen.

#85092 - 27/11/10 11:25 AM Re: DM500HD doet niks meer,alleen groene lichtje gaat aan. [Re: acetiner]
piet12 Online   sleepy

P

Vervelend acetiner.
Dat mijn boxje het al een hele tijd perfect doet heb je niks aan natuurlijk.
Is gewoon pech hebben met je boxje, maar het komt weer goed!
We horen graag als je hem weer terug hebt en dat alles weer prima werkt.

ps. Welkom op het forum thumbs

Who who who

Ik ben het er mee eens.

#95574 - 20/02/11 06:52 PM Re: DM500HD doet niks meer,alleen groene lichtje gaat aan. [Re: piet12]
rog Offline
Frequente bezoeker

Registered: 09/10/04
Hier het zelfde alleen heb ik een foutje gemaakt verkeerde bootloader er in gezet nu dus ook alleen groen lampje jullie hadden het over verbinding via USB met dreamup hoe krijg ik dat voor elkaar?

#95575 - 20/02/11 07:07 PM Re: DM500HD doet niks meer,alleen groene lichtje gaat aan. [Re: rog]
NSR Online   content

Registered: 07/06/05
Loc: Netherlands
rog keek hier eens...>Klik maar hier<

#95576 - 20/02/11 07:07 PM Re: DM500HD doet niks meer,alleen groene lichtje gaat aan. [Re: rog]
piet12 Online   sleepy

P

Verkeerde bootloader erin gezet.
Hoe heb je dat dan voor elkaar gekregen?

In dit topic wordt de seriële manier besproken.
We horen graag of het gelukt is of niet.

Who who who

Ik ben het er mee eens.

#95577 - 20/02/11 07:23 PM Re: DM500HD doet niks meer,alleen groene lichtje gaat aan. [Re: piet12]
piet12 Online   sleepy

P

Op deze site kan je de UART - USb driver halen.
Met een usb kabeltje kan je dan de usb poort van je pc gebruiken en de mini usb poort op de DM500HD.
(veelal hetzelfde kabeltje als voor gsm's gebruikt wordt).

Who who who

Ik ben het er mee eens.

#95580 - 20/02/11 07:28 PM Re: DM500HD doet niks meer,alleen groene lichtje gaat aan. [Re: piet12]
rog Offline
Frequente bezoeker

heb net dream up opgestart, maar krijg het niet aan de praat kom tot plaatje 2 maar Use network
Enter the local IP from your PC, enter a remote IP for your Box

press the "Connect" - button
and then connect the box to main power
please wait now

de bovenstaande stappen heb ik gevold maar er gebeurd helemaal niets wat doe ik fout?

heb het geprobeerd met een mini usb aangesloten op de pc naar box, en geprobeerd met de netwerk kabel naar de box maar krijg hem niet aan de praat, zie ook alleen maar com 1 en com 2

#95582 - 20/02/11 07:43 PM Re: DM500HD doet niks meer,alleen groene lichtje gaat aan. [Re: rog]
NSR Online   content

ff mee gaan prullen met die com poorten, box ook eens uit/aangezet zoals het aangeeft?
zet dat netwerk dan eens uit in dreamup
heb zelf toevallig sinds jaren moeten spelen met dat progje.. grin

#95591 - 20/02/11 08:04 PM Re: DM500HD doet niks meer,alleen groene lichtje gaat aan. [Re: NSR]
rog Offline
Frequente bezoeker

heb het ook al zonder network in dreamup gedaan kom ik ook niet verder mee.

moet ik bij aparaatbeheer soms nog wat veranderen voor die com poorten?

#95610 - 20/02/11 08:24 PM Re: DM500HD doet niks meer,alleen groene lichtje gaat aan. [Re: rog]
rog Offline
Frequente bezoeker

heb inmiddels een driver gedownload die een com poort maakt van me me usb, maar krijg het progje niet aan de praat hij moet aan het eind van de instalatie bestanden over kopieren maar naar een poosje reageerd tie steeds niet, moet ik op het moment dat die de bestanden moet over kopieren die mini usb met de box aansluiten op de pc?

#95669 - 21/02/11 11:32 AM Re: DM500HD doet niks meer,alleen groene lichtje gaat aan. [Re: rog]
piet12 Online   sleepy

P

Je hebt 'n driver gedownload zeg je maar heb je wel de juiste gepakt van het linkje wat ik eerder al aangaf?
Klik hier

Wel aansluiten idd.

Wat ook vaak een probleem is is de versie van Dreamup.
Pak eens een oudere versie uit de Downloads Klik hier

Who who who

Ik ben het er mee eens.

#95736 - 21/02/11 07:46 PM Re: DM500HD doet niks meer,alleen groene lichtje gaat aan. [Re: piet12]

Rhodos fan

Het zou moeten werken als je de usb kabel aan je pc hebt , dan doe je de box even aan , proggie opstarten , dan moet ie de com poort herkennen , dan doe je wat het proggie vraagt , waarschijnlijk zet de DB aan , maar die staat al al dus die doe je even uit en weer aan , dan moet de mogelijkheid er zijn om de nfi te flashen , doe dat serieel want je ip zal ondertussen wel verkloot zijn , serieel(usb) kan maar zo een uur of langer duren ......

DM8000HD
DM800HD
DM500HD
DM7020

#95743 - 21/02/11 08:25 PM Re: DM500HD doet niks meer,alleen groene lichtje gaat aan. [Re: Dj Pelleboer]
piet12 Online   sleepy

P

Doe verder geen moeite meer DJ.
Het is al opgelost las ik op een ander board.

Edited by piet12 (22/02/11 07:53 AM)
Edit Reason: Genuanceerd

Who who who

Ik ben het er mee eens.

#95748 - 21/02/11 08:47 PM Re: DM500HD doet niks meer,alleen groene lichtje gaat aan. [Re: piet12]
NSR Online   content

Origineel bericht van: piet12
Doe verder geen moeite meer DJ.
Het is al opgelost las ik op een ander board.

shithappens

#95752 - 21/02/11 10:04 PM Re: DM500HD doet niks meer,alleen groene lichtje gaat aan. [Re: NSR]
rog Offline
Frequente bezoeker

Ik will jullie ook hartelijk danken want dankzij beide fora ben ik er uitgekomen door een mini usb kabel te gebruiken die dan een driver gaat downloaden waardoor er een nieuwe compoort beschikbaar komt vervolgens de wordt de computer opnieuw opgestart n krijg ik de nieuwe compoort te zien in dreamup waardoor ik een officielle image kon flashen en vervolgens daarna de secondstage bootloader er in kon flashen en daarna de nieuwe image van newenigma kon in brengen. Zodat ik nu weer dankzij jullie kan genieten van mijn spring levende box Nog maals allen hartelijk dank.

Edited by rog (21/02/11 10:06 PM)

#95789 - 22/02/11 07:38 AM Re: DM500HD doet niks meer,alleen groene lichtje gaat aan. [Re: rog]
piet12 Online   sleepy

P

Oke rog, fijn dat je hier ook laat weten hoe het er voor staat.
We stoppen hier pas met oplossingen aanreiken als het probleem opgelost is.
En zolang we geen terugkoppeling krijgen dat het allemaal werkt blijft het een actiepunt.
Maar goed dat het opgelost is smile

Who who who

Ik ben het er mee eens.

#112247 - 09/08/11 01:41 AM Re: DM500HD doet niks meer,alleen groene lichtje gaat aan. [Re: rog]
Moost Offline
Startend lid

Registered: 08/08/11
Loc: Eindhoven
Origineel bericht van: rog
Ik will jullie ook hartelijk danken want dankzij beide fora ben ik er uitgekomen door een mini usb kabel te gebruiken die dan een driver gaat downloaden waardoor er een nieuwe compoort beschikbaar komt vervolgens de wordt de computer opnieuw opgestart n krijg ik de nieuwe compoort te zien in dreamup waardoor ik een officielle image kon flashen en vervolgens daarna de secondstage bootloader er in kon flashen en daarna de nieuwe image van newenigma kon in brengen. Zodat ik nu weer dankzij jullie kan genieten van mijn spring levende box Nog maals allen hartelijk dank.

Hoi,

Ik heb een soort gelijk probleem en probeer de box te benaderen via de COM-poort. Zodra dat lukt zal er nieuwe software in moeten.
Kan je zeggen welke image (originele) je erin hebt gezet, en welke versie van de second bootloader, en waar deze te halen zijn ??

#112266 - 09/08/11 09:32 AM Re: DM500HD doet niks meer,alleen groene lichtje gaat aan. [Re: Moost]
loek56 Online   content
FreeSatter

Registered: 26/02/11
Loc: Hoogvliet
Dit verhaal lezen vanaf het begin en je vindt alles.

#112405 - 10/08/11 08:49 PM Re: DM500HD doet niks meer,alleen groene lichtje gaat aan. [Re: loek56]
BRUUT-DREAM Online   sleepy

Erelid
FreeSat verslaafd

Registered: 05/11/04
Loc: Dordrecht
kijk eens hier : www.dm500hd.de

Maar als je Newnigma2 voor de Dm500 Download... en uitpakt kan je die er ook zo inzettten.
als het Flashen via de webbrowser niet wil lukken kan je het proberen met de Mini USB naar USB kabel , dmv DreamUp

Bezoek ook eens : www.dreamboxsupport.nl

PS3 MW3 & Black Ops
www.bruut.com
.

#112537 - 12/08/11 02:14 AM Re: DM500HD doet niks meer,alleen groene lichtje gaat aan. [Re: BRUUT-DREAM]
Moost Offline
Startend lid

Origineel bericht van: BRUUT-DREAM
kijk eens hier : www.dm500hd.de

Maar als je Newnigma2 voor de Dm500 Download... en uitpakt kan je die er ook zo inzettten.
als het Flashen via de webbrowser niet wil lukken kan je het proberen met de Mini USB naar USB kabel , dmv DreamUp

Ik heb inmiddels deze gevonden:

- release-dm500hd-3.0.3
- DreamBox-secondstage_83-r0_dm500hd

De drivers voor de virtuele COM-poort heb ik ook gedownload.
Nu nog een USB-kabeltje, en dan proberen te connecten.
De "oude" optie via netwerk (uit/knop inhouden/aan --> Ip adres) werkt niet.

Kan ik met DreamUP ook de bootloader (DreamBox-secondstage_83-r0_dm500hd) erin zetten ??
En als ik het goed begrijp kan ik de originele firmware (release-dm500hd-3.0.3) direct vervangen door Newnigma2 of OpenPLi 2.1, en hoef ik deze niet eerst te installeren ??

Edited by Moost (12/08/11 02:18 AM)

#112549 - 12/08/11 08:55 AM Re: DM500HD doet niks meer,alleen groene lichtje gaat aan. [Re: Moost]

Erelid
FreeSat verslaafd

bij alle enigma2 Images zit de bootloader in het Image .

als je Met dreamUp gaat Flashen kan je gewoonnewnigma2 erin zetten.

Let Op ...

Sommige DreamUp versies werken niet lekker met sommige Type boxen , pak dan ff een andere versie.

PS3 MW3 & Black Ops
www.bruut.com
.

#112760 - 14/08/11 03:47 PM Re: DM500HD doet niks meer,alleen groene lichtje gaat aan. [Re: BRUUT-DREAM]
Moost Offline
Startend lid

Origineel bericht van: BRUUT-DREAM
bij alle enigma2 Images zit de bootloader in het Image .

als je Met dreamUp gaat Flashen kan je gewoonnewnigma2 erin zetten.

Let Op ...

Sommige DreamUp versies werken niet lekker met sommige Type boxen , pak dan ff een andere versie.

Het is gelukt.
Na connect met USB-kabel via COM3 laadde er automatisch een flashfile.
Daarna kon ik weer via het netwerk een ip adres krijgen, en kon ik de box flashen met newnigma2.
Nu nog ff stoeien met een kanalenlijst.... :-)

#112775 - 14/08/11 05:37 PM Re: DM500HD doet niks meer,alleen groene lichtje gaat aan. [Re: Moost]

Erelid
FreeSat verslaafd

Ik kan je de settings van Satje07 adviseren ( kijk bij zenderlijsten op dit board .

gebruik de tool Dreamset om je settings erin te zetten.

PS3 MW3 & Black Ops
www.bruut.com
.

Page 1 of 5 1 2 3 4 5 >

Moderator:  BRUUT-DREAM, piet12, vogelaar 
Shout Box

DreamBoxSupport
Scart adapter
€ 2.50
Top Posters
FreeSat 15771
NSR 9708
Dj Pelleboer 8614
piet12 7963
DutchHornet 5775
edbe 5205
razors 4593
ccdk 3289
vogelaar 3008
minplus 2451
BRUUT-DREAM 2407
Johan1945 1443
dreka 1192
bobelen1 1149
BLACKBIRD 1090
Forum Stats
10326 Members
95 Forums
39877 Topics
127136 Posts
99 Posts past hours

Max Online: 1813 @ 19/03/2009
Who's Online
101 registered (Bunyip, BRUUT-DREAM, Bumzel, adem68, byJEFF, blink, den beiren, ccdk, angilo, age, alpha1, BLACKBIRD, bobelen1, Cactus Jack, 000000, en meer...), 920 Guests and 32 Spiders online.
Foto's van je schotel(s)
Mijn nieuwe opstelling
wavefield T90 in de winter
Mijn 3 wokkies
voorlopig eindresultaat

XX