#71674 - 01/07/10 07:27 PM
Ondertitel keuze weg uit menu
|
Frequente bezoeker
Registered: 04/05/10
Loc: Dessel (BE)
|
Mijn gegevens; DM500HD, NewEnigma2 3.01 (nieuwste dus), Glass HD skin. Vroeger had ik in het gewone menu (knop Menu op de AB) altijd een keuze voor Ondertitels, deze is verdwenen. Het probleem is nu dat ik dit altijd gebruikte om vanaf een gekoppelde harddisk de .srt file af te spelen, drukte ik op Ondertitels aan in het menu speelde die netjes af, evenwel de gehele optie Ondertitels is verdwenen. Ook viel me op dat ik een bepaalde avi die ik eerder wel kon afspelen nu niet meer draait. Kortom kan iemand me helpen deze standaard weer terug te krijgen of heeft iemand een tip om mijn films met subtitle af te spelen, wat is DE manier om een goede mediaplayer te maken van de DM500HD Bij voorbaat dank!!
|
|
|
|
|
|
#71679 - 01/07/10 08:16 PM
Re: Ondertitel keuze weg uit menu
[Re: meriac]
|
Rhodos fan
No life than FreeSat life
Registered: 14/12/04
Loc: woerden
|
Ondertitels zijn te activeren via het menu van het image op je DB . Ik weet niet wat voor box je vroeger had enigma 1 of 2 , maar avi is volgens mij met vlc player of de dvd speler optie toch wel te doen ?? Een media player van je DM500HD maken zal beperkt blijven tot het afspelen van muziek en films via een mount met je pc bijvoorbeeld , zelf knal ik een hoop op mijn hdd en de rest stream ik via vlc vanaf mijn pc of nas ... Ik denk by the way dat je nog wel wat verdere goede info krijgt van andere members en die zullen mijn info ook wel wat verbeteren vrees ik 
|
|
|
|
|
|
You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear. If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.
|
#71690 - 01/07/10 09:01 PM
[Re: Dj Pelleboer]
|
Frequente bezoeker
|
Beste DJDakman, Ten eerste mijn dank voor de snelle reply. Het vreemde is dat de gehele optie Ondertitels dus verdwenen is en inderdaad als ik me goed herinner eerder altijd helemaal bovenaan stond in het menu, hiervoor draaide ik 3.00 daar was ie wel, dat is dus het rare. VLC player, OK ik heb dat inderdaad ook eens zien staan tussen de plug-ins, is dit installeren afdoende of moet ik op mijn laptop(Win7) ook nog wat aanpassen en NAS is mij nog nooit gelukt te streamen naar mijn DM500HD, gezien mijn NAS waarschijnlijk te oud is en zeer waarschijnlijk alleen op samba (SMB) kan draaien als server. Streamen via de DVD speler optie? Hoe zou dat dan werken? Nogmaals mijn dank..
Edited by meriac (01/07/10 09:02 PM)
|
|
|
|
|
|
#71691 - 01/07/10 09:09 PM
|
Rhodos fan
|
Om vlc te gebruiken moet je ook inderdaad vlc op je pc instaleren , deze vind je hier wel bij de downloads . Eerst altijd vlc op je pc opstarten en webif instellen dit doe je bij weergave interface toevoegen . Dan op de DreamBox vlc plugin starten en daar het ip van je pc/laptop instellen en evt de gewenste resolutie .. Als je deze server dan start zie je de hdd , dvd rom , externe hdd , kortom alles van je pc ... Samba is ook op de DreamBox te instaleren bij een hoop images volgens mij ....
Edited by DJDakman (01/07/10 09:13 PM)
|
|
|
|
|
|
You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear. If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.
|
#71732 - 02/07/10 10:35 AM
|
Frequente bezoeker
|
DJDakman, bedankt weer voor je snelle antwoord :-) Ik ga maar eens met die VLC player stoeien maar toch irriteert het mij dat ik de ondertitel optie kwijt ben, dus ik ga maar eens een orgineel image erop zetten puur om te testen of ik dan mij ondertitel weer in het menu krijg, dan 3.00 erop etc. Samba heb ik welleens geinstalleerd op de Dream maar toen kwam ik er niet uit hoe ik daarmee mijn NAS kon verbinden, wellicht nog eens proberen. Overigens is er ook een optie om de gehele DreamBox eens op te schonen, een flash erase of iets dergelijks, ik ken dit wel van andere systemen (vaak flashen met een leeg bestand), maar hoe dit te doen op een DM500HD kan ik nergens vinden. Ik zal laten weten wat mijn ervaringen zijn.
|
|
|
|
|
|
|
#71736 - 02/07/10 12:07 PM
|
Frequente bezoeker
|
Sjonge DJDakman, wat reageer jij super snel het lijkt wel alsof je in dit forum woont. Ik heb ondertussen ff wat flashes uitgevoerd, orgineel image; yep Ondertitels is terug in het menu. Newenigma 3.00 Ondertitels in het menu. En tada... zo gauw ik Newenigma 3.01 erin zet -> Ondertitels verdwenen uit het hoofdmenu. Kortom probleem gelokaliseerd ik denk dat ik niet de enige ben dus ze zullen wel met een oplossing komen, of er is qua dit iets veranderd wat ik niet doorzie nog..
|
|
|
|
|
|
|
#71738 - 02/07/10 12:34 PM
|
Frequente bezoeker
|
Hahaha jij bent goed bezig DJDakman, klopt van die error op 2Subs zat ook al op die lijn te denken en error idd. Ik heb nu bij de Newnigma mannen zelf dit gepost op hun forum, dus ben benieuwd wat ze ervan gaan zeggen. Natuurlijk zal ik het hier melden als er een oplossing komt. Enjoy the weather en straks het voetbal (als je Oranje kijker/fan bent dan). Ik persoonlijk vrees dat dit de laatste pot wordt voor Oranje.. geen goed gevoel over..
|
|
|
|
|
|
|
#71741 - 02/07/10 01:37 PM
|
Frequente bezoeker
|
DE OPLOSSING: Ik kreeg heel snel response op het forum van Newnigma. Het is zoiets tsja je moet het maar ff net weten. De Ondertitel functie is verplaatst naar de Audio button vanaf 3.01. Dus op Audio op je AB drukken, dan kiezen voor geel en de rest wijst zichzelf. Dus wat mij betreft een vooruitgang maar je moet het dan wel weten ;-)
Greetz Meriac
3-0 hahaha een wel zeer positieve instelling, maar goed als het net zo simpel uiteindelijk gaat worden voor onze jongens als de oplossing van dit probleem dan zou het kunnen
Edited by meriac (02/07/10 01:39 PM)
|
|
|
|
|
|
|
#71746 - 02/07/10 02:29 PM
|
Frequente bezoeker
|
LOL!!!!!!!!!!!
Ik denk dat ons Oranje dan wel moet winnen... we spreken elkaar na de wedstrijd wens je veel plezier, enne als je die 3-0 gaat wegzetten bij een bookmaker dan heb je enorme winst denk ik.. Rest van de wereld denkt namelijk dat we niet winnen.. Wij weten beter LOL
|
|
|
|
|
|
#71781 - 02/07/10 07:39 PM
|
Frequente bezoeker
|
DJDakman WE DID IT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ook al wisten wij het samen al het is een feit al had je de doelpunten verdeling ietwat fout ;-)
|
|
|
|
|
|
|
#72021 - 05/07/10 05:13 PM
|
Frequente bezoeker
|
Ondertussen even met de VLC player aan de gang geweest maar dat gaat niet werken vrees ik. Installeren gaat prima, maar bij het afspelen is continu het beeld en geluid asynchroon welke resolutie ik ook pak. Aan mijn netwerk kan het niet liggen denk ik immers zelfs HD bestanden speelt ie met de standaard mediaplayer prima af..
|
|
|
|
|
|
|
#72036 - 05/07/10 08:40 PM
|
Frequente bezoeker
|
Hoi DJ,
Yep ik stream draadloos, echter dat doe ik ook wanneer ik de mediaspeler gewoon gebruik waar dus alles OK is, zelfs bij zeer hoge resoluties (HD).
Greetz
Enne wat wordt het morgen? Ik schat in 2-1 voor NL
|
|
|
|
|
|
|
#72037 - 05/07/10 08:45 PM
|
Rhodos fan
|
Sluit ik me bij aan 2-1  Maar dat streamen kan wel degelijk aan wlan liggen hoor , tv beelden streamen gaat weer anders in zijn werk dan dvd en mp3 enzo , probeer eens een utp kabeltje voor de zekerheid om dat uit te sluiten ... Regards 
|
|
|
|
|
|
|
| DM800HD se Color OLED PCB incl. IR |  | € 44.00 |
|
|
10326 Members
95 Forums
39877 Topics
127136 Posts
99 Posts past hours
Max Online: 1813 @ 19/03/2009
|
|
|
101 registered (Bunyip, BRUUT-DREAM, Bumzel, adem68, byJEFF, blink, den beiren, ccdk, angilo, age, alpha1, BLACKBIRD, bobelen1, Cactus Jack, 000000, en meer...),
917
Guests and
31
Spiders online. |
|
|
|
|