#75487 - 17/08/10 02:42 PM
Re: hoe herken ik een cloon?
[Re: vogelaar]
|
Frequente bezoeker
Registered: 12/08/10
Loc: Duitsland
|
ik heb een DM500S gekregen van een oud collega, hij had geen idee of het een cloon of een oude was (heeft hem ook maar gekregen)
Als ik de foto's in het begin van dit topic ga vergelijken lijkt ie verdomd echt op enkele puntjes na waardoor ik vermoed dat het "een betere" cloon is
-geen gaatje noch schroefje bij de antenne aansluiting achterop -warranty-sticker is zilverkleurig zonder hologram -ronde sticker op bodem met een afbeelding en"dream on" er in (humor als het een cloon is) -WEL open aan de zijkant bij tunerdeel -WEL de grotere schroefjes bij de scartstekker maar ook -de antenne aansluitingen lager zitten -zwart van kleur
aan de voorkant staat links "DREAM multimedia" in opgedikt logo (zwart) met chrome gestreepte lettertjes en daaronder in wit gedrukt "DM 500-S"en een wit ovaaltje met DVB erin
rechts chrome knopje met in wit "standby"erboven
onderkant"
ronde hologramsticker met een tovenaartje, wat sterren en bogen en een vakje met enkele keren "dream on" erin. daarnaast een wit rechthoekig label met:
MODEL: DM500-S, een steepjescode en een s/n en mac nummer 4 rubberen voetjes die allesbehalve netjes in de ronde uitsparingen van de bodemplaat geplakt zijn.
van de binnenkant kan ik weinig beoordelen omdat ik hem niet wil openschroeven en door het rooster bovenin weinig met zekerheid kan zien....
Is dit nu (wat ik vermoed) een cloon? en zoja, kan ik daar dan toch gewoon een pli image en cccam opzetten om de smartcard van Canaldigitaal te gebruiken? (en mocht het een cloon zijn en je zet het PLI image voor een originele erop, heb je dan een probleem??
|
|
|
|
|
|
You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear. If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.
|
#75542 - 17/08/10 09:02 PM
[Re: FreeSat]
|
Frequente bezoeker
|
zou newnigma2 v 2.3 voor de DM500 ook werken? wil proberen te voorkomen dat ie straks niet meer werk als ik hem terug geef (mocht er wel ander image op zetten van hem)
|
|
|
|
|
|
You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear. If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.
|
#75572 - 17/08/10 11:55 PM
[Re: FreeSat]
|
Startend lid
Registered: 30/07/10
Loc: Rotterdam
|
Inderdaad, zoals DJ het al schrijft, dat hoeft inderdaad niet zo te zijn, maar nadeel is dat veel mensen hem voor origineel aanzien en als je er dan dik voor betaald (400+) dan heb je zwaar veel te veel betaald voor een apparaat die aan gort gaat als je er nieuwe software op zet die je gewoon via NewNigma2, Gemini of PLi download en plaatst. Dan begint de ellende. Ik heb het gezien, die man voelde zich behoorlijk gebokt omdat hem was verteld door de verkoper dat het een originele was. Zolang je niet flashed is er niets aan de hand. Garantie is natuurlijk ook wel benauwd want je moet hem opsturen naar een verre locatie waar je niemand te spreken kan krijgen of verstaan. Vervolgens kost dat natuurlijk klauwen met geld omdat het niet echt de straat uit is. Uiteindelijk komt ie na 2 maanden terug, blijkt dat je een 2e handse vertimmerde ontvanger hebt gekregen die het soms wel en soms niet doet. En ja hoor, dat gebeurd, heb het aan den lijve ondervonden. Uiteindelijk gaat het apparaat de kliko in omdat je niet weer 45 euro verzendkosten wil betalen want voor die 250 euro en 2 x 45 euro had je een goede gebruikte kunnen kopen of voor een paar tientjes erbij een nieuwe originele.
Maar het is gewoon maar hopen dat er nooit iets kapot gaat ofzo.
FreeSat Dan moet je er gepatchte NewNigma2, Gemini of PLi of andere images erin doen. Mocht je de verkeerde erin hebben geflashed kan je dit volgens mij simpel weer herstellen met een gepatchde versie. Maar idd als je in de veronderstelling was dat je een officiele had en daar ook dik voor betaald dan kan je jezelf aardig genaaid voelen.
Edited by Hans B. (17/08/10 11:55 PM)
|
|
|
|
|
|
#75589 - 18/08/10 09:15 AM
[Re: Hans B.]
|
Frequente bezoeker
|
denk dat ik het ding ,aar zo terug ga geven en niet ga proberen te gebruiken... of werkt zo'n gepatchte newnigma op elke kloon?(anders kun je weer eerst proberen uit te vissen welke kloon je hebt)
|
|
|
|
|
|
|
|
| HDMI > DVI-D kabel verguld 2.5 mtr |  | € 8.95 |
|
|
11014 Members
94 Forums
43889 Topics
135558 Posts
170 Posts past hours
Max Online: 1955 @ 19/03/2009
|
|
|
79 registered (Betjeha, ayoub, byJEFF, atlantic, angilo, BRUUT-DREAM, Bumzel, afred, bck, Daan3224, ccdk, bever, Bunyip, astrasat, devennen, en meer...),
615
Guests and
29
Spiders online. |
|
|
|
|