#75046 - 12/08/10 11:31 AM
hoe herken ik een cloon?
|
Frequente bezoeker
Registered: 12/08/10
Loc: Duitsland
|
Ik kan een gebruikte DM500 kopen, maar ben op internet al zoekend geweest naar een DM800HD (is me op dit moment nog net te duur vanwege andere hoge kosten die ik onverwacht heb) en daar vind je diverse aanbieders die voor pakweg 200 euro een "Dream multimedia DreamBox DM 800 HD" aanbieden, op het plaatje ziet het er allemaal hetzelfde uit.....logo links voorop, verpakking, sticker met serienummer en dreamlogo op de verpakking, de handleiding alles lijkt echt..... maar als je mail stuurt met de vraag of het een echte is krijg je antwoord dat het een cloon is die 100% dezelfde functionaliteit heeft.... Nu lees ik veel over problemen met cloon-dreamboxen, dus ik wil the real thing (dan maar 400-500 uitgeven straks) Nu is helaas mijn Philips decoder van de week ter ziele gegaan (alle canaldigitaalzenders op zwart met rode punt rechtsonder en als ik zenders ga zoeken vind ie 700+ zenders in de noemer "Andere kanalen" en 0 in de noemer "Canaldigitaal kanalen" ) dus ik moet een andere ontvanger hebben. Deze DM500 kan ik voor 100 euro kopen, maar ik wil geen cloon 500 kopen voor 100 euro (nieuw zou dan goedkoper zijn) Ik wil een DreamBox kopen nu omdat ik dan straks, als ik een 800HD voor in de woonkamer heb, deze in de slaapkamer kan zetten en via interne cardsharing TV kan kijken zonder dat ik via zo'n pyramid-IR ding de decoder in de woonkamer moet bedienen (scartkabel van woonkamer naar slaapkamer voor beeld) DUS...de vraag, hoe herken ik of deze DM500 een echte is?
Edited by Roger B. (12/08/10 11:40 AM)
|
|
|
|
|
|
#75047 - 12/08/10 12:01 PM
Re: hoe herken ik een cloon?
[Re: Roger B.]
|
Out of control
Registered: 29/09/06
Loc: Veluwe
|
Hey Roger, welkom op Freesat! Een clone is (volgens mij) niet zo een-twee-drie te herkennen. Ik heb er een originele DM500 gekocht nadat een behulpzame dealer het Serienr. gechecked had. Ik kan niet in je budget kijken maar het beeld van een DM500 (dus niet de HD) vond ik ruk, t.ov. de 7025. Misschien beter die 2e hands kopen? Hier staat ergens een 2e handse, met garantie en een behulpzaam board met allemaal lieve mede satters  Post je Philips probleem een met wat meer info in dat forum gedeelte. Ook Freesat (eigenaar van Dreamboxsupport) heeft vaak wat meer achtergrond kennis.
|
|
|
|
You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear. If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.
|
#75083 - 12/08/10 03:06 PM
[Re: BLACKBIRD]
|
FreeSat verslaafd
Registered: 11/04/09
Loc: Het Westland
|
|
|
|
|
|
|
You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear. If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.
|
#75092 - 12/08/10 04:44 PM
[Re: BLACKBIRD]
|
Frequente bezoeker
|
thnx voor de beelden met de verschillen.
|
|
|
|
|
|
#75097 - 12/08/10 05:36 PM
|
Erelid
Out of control
Registered: 14/09/08
Loc: almere/de molshoop
|
effe mailtje naar freesat, die heeft goede 2 e hand spullen, met hulp en service.
haar kan ook alles opsturen
succes
|
|
|
|
|
#75147 - 13/08/10 01:23 PM
[Re: bobelen1]
|
Startend lid
Registered: 20/08/08
Loc: Belgie
|
over cloons kan ik meevertellen,had er zo eentje beet,nogal goed dat freesat wel de stielkennis heeft en de deskundige ogen om de mijne even open te doen,waar ik hem eeuwig voor dankbaar ben...dus moraal van het verhaal...wil je niet met een kat in de zak thuis komen,even freesatten mannen. groetjes ron
|
|
|
|
#75151 - 13/08/10 03:16 PM
[Re: hotsummer]
|
Frequente bezoeker
|
en jullie bedoelen dan de gebruiker Freesat hier op het forum (meen forumbeheerder)?
|
|
|
|
|
|
|
#75154 - 13/08/10 03:38 PM
|
Tiepertje
Registered: 15/08/06
Loc: NL
|
Precies die, the one and only. Edit; Vogelaar was me net even voor.
Edited by mistrale (13/08/10 03:39 PM)
|
|
|
|
|
|
|
|
#75255 - 14/08/10 09:40 PM
[Re: hotsummer]
|
Startend lid
Registered: 30/07/10
Loc: Rotterdam
|
over cloons kan ik meevertellen,had er zo eentje beet,nogal goed dat freesat wel de stielkennis heeft en de deskundige ogen om de mijne even open te doen,waar ik hem eeuwig voor dankbaar ben...dus moraal van het verhaal...wil je niet met een kat in de zak thuis komen,even freesatten mannen. groetjes ron Een kloon is niet bijvoorbaat een "kat in de zak" integendeel zelfs.
|
|
|
|
|
|
#75269 - 15/08/10 09:56 AM
[Re: Hans B.]
|
Rhodos fan
No life than FreeSat life
Registered: 14/12/04
Loc: woerden
|
Een kloon is niet bijvoorbaat een "kat in de zak" integendeel zelfs. Als je hem bewust koopt niet , als je er niet op rekent dan zekers wel lijkt mij . Maar er is zoveel software voor die cloon dat je in ieder geval goed kunt kijken en zolang ze mijn schoonmoeder niet clonen vind ik alles best 
|
|
|
|
|
|
|
|
#75303 - 15/08/10 03:40 PM
[Re: Dj Pelleboer]
|
Frequente bezoeker
|
maar als ik als newbie een cloon koop (al dan niet bewust) dan wordt het nog lastiger dan met een originele om info en hulp te vinden.
|
|
|
|
|
|
|
#75487 - 17/08/10 02:42 PM
[Re: vogelaar]
|
Frequente bezoeker
|
ik heb een DM500S gekregen van een oud collega, hij had geen idee of het een cloon of een oude was (heeft hem ook maar gekregen)
Als ik de foto's in het begin van dit topic ga vergelijken lijkt ie verdomd echt op enkele puntjes na waardoor ik vermoed dat het "een betere" cloon is
-geen gaatje noch schroefje bij de antenne aansluiting achterop -warranty-sticker is zilverkleurig zonder hologram -ronde sticker op bodem met een afbeelding en"dream on" er in (humor als het een cloon is) -WEL open aan de zijkant bij tunerdeel -WEL de grotere schroefjes bij de scartstekker maar ook -de antenne aansluitingen lager zitten -zwart van kleur
aan de voorkant staat links "DREAM multimedia" in opgedikt logo (zwart) met chrome gestreepte lettertjes en daaronder in wit gedrukt "DM 500-S"en een wit ovaaltje met DVB erin
rechts chrome knopje met in wit "standby"erboven
onderkant"
ronde hologramsticker met een tovenaartje, wat sterren en bogen en een vakje met enkele keren "dream on" erin. daarnaast een wit rechthoekig label met:
MODEL: DM500-S, een steepjescode en een s/n en mac nummer 4 rubberen voetjes die allesbehalve netjes in de ronde uitsparingen van de bodemplaat geplakt zijn.
van de binnenkant kan ik weinig beoordelen omdat ik hem niet wil openschroeven en door het rooster bovenin weinig met zekerheid kan zien....
Is dit nu (wat ik vermoed) een cloon? en zoja, kan ik daar dan toch gewoon een pli image en cccam opzetten om de smartcard van Canaldigitaal te gebruiken? (en mocht het een cloon zijn en je zet het PLI image voor een originele erop, heb je dan een probleem??
|
|
|
|
|
|
|
#75542 - 17/08/10 09:02 PM
[Re: FreeSat]
|
Frequente bezoeker
|
zou newnigma2 v 2.3 voor de DM500 ook werken? wil proberen te voorkomen dat ie straks niet meer werk als ik hem terug geef (mocht er wel ander image op zetten van hem)
|
|
|
|
|
|
|
#75572 - 17/08/10 11:55 PM
[Re: FreeSat]
|
Startend lid
Registered: 30/07/10
Loc: Rotterdam
|
Inderdaad, zoals DJ het al schrijft, dat hoeft inderdaad niet zo te zijn, maar nadeel is dat veel mensen hem voor origineel aanzien en als je er dan dik voor betaald (400+) dan heb je zwaar veel te veel betaald voor een apparaat die aan gort gaat als je er nieuwe software op zet die je gewoon via NewNigma2, Gemini of PLi download en plaatst. Dan begint de ellende. Ik heb het gezien, die man voelde zich behoorlijk gebokt omdat hem was verteld door de verkoper dat het een originele was. Zolang je niet flashed is er niets aan de hand. Garantie is natuurlijk ook wel benauwd want je moet hem opsturen naar een verre locatie waar je niemand te spreken kan krijgen of verstaan. Vervolgens kost dat natuurlijk klauwen met geld omdat het niet echt de straat uit is. Uiteindelijk komt ie na 2 maanden terug, blijkt dat je een 2e handse vertimmerde ontvanger hebt gekregen die het soms wel en soms niet doet. En ja hoor, dat gebeurd, heb het aan den lijve ondervonden. Uiteindelijk gaat het apparaat de kliko in omdat je niet weer 45 euro verzendkosten wil betalen want voor die 250 euro en 2 x 45 euro had je een goede gebruikte kunnen kopen of voor een paar tientjes erbij een nieuwe originele.
Maar het is gewoon maar hopen dat er nooit iets kapot gaat ofzo.
FreeSat Dan moet je er gepatchte NewNigma2, Gemini of PLi of andere images erin doen. Mocht je de verkeerde erin hebben geflashed kan je dit volgens mij simpel weer herstellen met een gepatchde versie. Maar idd als je in de veronderstelling was dat je een officiele had en daar ook dik voor betaald dan kan je jezelf aardig genaaid voelen.
Edited by Hans B. (17/08/10 11:55 PM)
|
|
|
|
|
|
#75589 - 18/08/10 09:15 AM
[Re: Hans B.]
|
Frequente bezoeker
|
denk dat ik het ding ,aar zo terug ga geven en niet ga proberen te gebruiken... of werkt zo'n gepatchte newnigma op elke kloon?(anders kun je weer eerst proberen uit te vissen welke kloon je hebt)
|
|
|
|
|
|
|
|
| DreamMultimedia DVB-S2 tuner BCM4505 (DM8000/DM800HDse) |  | € 89.00 |
|
|
10322 Members
95 Forums
39855 Topics
127093 Posts
192 Posts past hours
Max Online: 1813 @ 19/03/2009
|
|
|
93 registered (BLACKBIRD, age, BRUUT-DREAM, Bunyip, Cactus Jack, byJEFF, bobelen1, 000000, Bumzel, baaaaas, angilo, atlantic, bertone75, bck, ayoub, en meer...),
916
Guests and
23
Spiders online. |
|
|
|
|