Ik kan een gebruikte DM500 kopen, maar ben op internet al zoekend geweest naar een DM800HD (is me op dit moment nog net te duur vanwege andere hoge kosten die ik onverwacht heb) en daar vind je diverse aanbieders die voor pakweg 200 euro een "Dream multimedia
DreamBox DM 800 HD" aanbieden, op het plaatje ziet het er allemaal hetzelfde uit.....logo links voorop, verpakking, sticker met serienummer en dreamlogo op de verpakking, de handleiding alles lijkt echt..... maar als je mail stuurt met de vraag of het een echte is krijg je antwoord dat het een cloon is die 100% dezelfde functionaliteit heeft....
Nu lees ik veel over problemen met cloon-dreamboxen, dus ik wil the real thing (dan maar 400-500 uitgeven straks)
Nu is helaas mijn Philips decoder van de week ter ziele gegaan (alle canaldigitaalzenders op zwart met rode punt rechtsonder en als ik zenders ga zoeken vind ie 700+ zenders in de noemer "Andere kanalen" en 0 in de noemer "Canaldigitaal kanalen" ) dus ik moet een andere ontvanger hebben.
Deze DM500 kan ik voor 100 euro kopen, maar ik wil geen cloon 500 kopen voor 100 euro (nieuw zou dan goedkoper zijn)
Ik wil een
DreamBox kopen nu omdat ik dan straks, als ik een 800HD voor in de woonkamer heb, deze in de slaapkamer kan zetten en via interne cardsharing TV kan kijken zonder dat ik via zo'n pyramid-IR ding de decoder in de woonkamer moet bedienen (scartkabel van woonkamer naar slaapkamer voor beeld)
DUS...de vraag, hoe herken ik of deze DM500 een echte is?