DreamBox DM800HD SE (Sat) PVR
€ 449.00
You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear.
If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.

Topic Options
Rate This Topic
#75118 - 12/08/10 09:59 PM philips dsx 6073 ontvangt geen canaldigitaalkanalen
Roger B. Offline
Frequente bezoeker

Registered: 12/08/10
Loc: Duitsland
Van de week was ik in de EPG aan het kijken welke programma's er te zien waren, zoals wel vaker gebeurd liep de decoder hierop vast (reageert niet meer op de AB) dus het ding uitgezet en weer aangezet....sindsdien geen beeld en geluid meer op de Canaldigitaalkanalen. zwart beeld met rode punt rechtsonder.
Dus naar het menu, en naar technische info en signaalsterkte, dit was 4 (5 is max) terwijl het regende.

toen geprobeerd de kaart te verwijderen en weer terug te plaatsen, bood ook geen soelaas.

daarna kanalen opnieuw installeren, eerst snel, maar dan krijg ik na een tijdje de melding "geen signaal gevonden"

toen gewoon volledig installeren, hij gaat dan scannen en vindt ruim 700 kanalen in "andere kanalen" en 0 in "Canaldigitaalkanalen"

Ik heb een quad LNB, kabels al gewisseld, geen verschil, oude reciever zonder kaartslot aangesloten, dan ontvang ik zenders die eerst op zwart met rode punt stonden wel (vox, 9live, zdf enz)

ik vermoed dat de receiver de geest gegeven heeft .... iemand nog ideeen?

#75167 - 13/08/10 04:23 PM Re: philips dsx 6073 ontvangt geen canaldigitaalkanalen [Re: Roger B.]
FreeSat Online   content

Beheerder
Hobbyloos

Registered: 16/05/03
Loc: zichtloos leven
Dat is beste simpel op te lossen. Druk op menu, 5, 5, dan gaat hij na een keer op OK gedrukt te hebben kanalen scannen, als hij 5 seconden bezig is trek je de coaxkabel los, dan springt hij naar 25% na enkele ogenblikken en dan steek je gauw weer de coax terug. Vervolgens is hij binnen 5 minuten klaar en alles staat netjes op volgorde.

Reden: Astra 1 heeft teveel kanalen voor die ouwe bakken die maar tot 999 gaan, de kanalen om de CD lijst te kunnen maken beginnen ergens in de 2e helft en vervolgens is de lijst vol en is de NL lijst niet compleet. Op deze manier gaat hij de eerste 25% van de scan overslaan en scant hij bij 50% netjes de NL kanalen in en zet hij alles op volgorde.

FreeSat

You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear.
If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.
#75186 - 13/08/10 09:28 PM Re: philips dsx 6073 ontvangt geen canaldigitaalkanalen [Re: FreeSat]
Roger B. Offline
Frequente bezoeker

nee, kanalenlijst is niet vol als ie klaar is met scannen en dan heeft ie iets van 723 kanalen gevonden waarvan geen enkele in de groep "canaldigitaal kanalen"

hij heeft dan dus nog 276 vrije kanaalplaatsen over.

ik heb wel vaker de kanalenlijst ververst en dan vindt ie ook canaldigitaal kanalen, ook al aardig in het begin van de zoekaktie

#75188 - 13/08/10 09:45 PM Re: philips dsx 6073 ontvangt geen canaldigitaalkanalen [Re: Roger B.]
Roger B. Offline
Frequente bezoeker

zag net ook (en dat schijnt ie al langer af en toe te doen zegt mijn echtgenote) dat het display uit was terwijl ik gewoon (een van de nog te ontvangen kanalen) tv zit te kijken......

#75229 - 14/08/10 12:52 PM Re: philips dsx 6073 ontvangt geen canaldigitaalkanalen [Re: Roger B.]
BLACKBIRD Offline
Out of control

Registered: 29/09/06
Loc: Veluwe
Ik zeg: niet meer aankomen/benaderen maar investeren in een nieuwe laugh

Geld moet rollen nuts

#75291 - 15/08/10 01:41 PM Re: philips dsx 6073 ontvangt geen canaldigitaalkanalen [Re: BLACKBIRD]
Roger B. Offline
Frequente bezoeker

heb deze gelegenheid ook aangegrepen om de al langer geplande overstap naar DreamBox te maken.... nu eventjes met een 500, straks uitbreiden met 500HD en de 500 naar de slaapkamer

#75309 - 15/08/10 04:36 PM Re: philips dsx 6073 ontvangt geen canaldigitaalkanalen [Re: Roger B.]
BLACKBIRD Offline
Out of control

Registered: 29/09/06
Loc: Veluwe
Ik kan niet in je banksaldo kijken, maar aub gel;ijk de DM500HD, zo veel beter beeld!

Nu een gewone 500 kopen is eigenlijk goedkoop, maar later duurkoop...

#75386 - 16/08/10 02:31 PM Re: philips dsx 6073 ontvangt geen canaldigitaalkanalen [Re: BLACKBIRD]
Roger B. Offline
Frequente bezoeker

tja, aangezien ik een nieuwe auto (de huidige staat met stukgelopen motor) even net iets belangrijker vind dan TV kijken..... (heb de auto nodig voor het werk namelijk) en deze defecte phlipsdecoder mij toch al erg slecht uitkomt....

snappie..... bovendien, hoe slecht kan het beeld zijn..... nu komt het beeld via 35m verlengkabel (1x beeld 2x geluid) met tulpstekkertjes vanaf de decoder in de woonkamer naar de slaapkamer...... en daar staat een 11 jaar oud Philips TVtje (51cm)
prachtig haarscherp beeld uit je decoder.......maar als het beeldscherm pixels van 0,5x0,5mm heeft wordt het nooit scherper dan dat natuurlijk..... ik denk dat het wel mee zal vallen op ons scherm straks..... voorlopig in de woonkamer is het natuurlijk wel effe behelpen op die plasma..... maar ja...........een 500HD kost dik 250 euro meer dan de 500 nu kost......

Shout Box

DreamBoxSupport
HDMI > DVI-D kabel verguld 2.5 mtr
€ 8.95
Top Posters
FreeSat 15819
NSR 10338
Dj Pelleboer 8964
piet12 8623
DutchHornet 5784
edbe 5635
razors 4821
vogelaar 3599
ccdk 3377
minplus 2602
BRUUT-DREAM 2597
Johan1945 1817
dreka 1218
BLACKBIRD 1173
bobelen1 1164
Forum Stats
11014 Members
94 Forums
43889 Topics
135558 Posts
170 Posts past hours

Max Online: 1955 @ 19/03/2009
Who's Online
79 registered (Betjeha, ayoub, byJEFF, atlantic, angilo, BRUUT-DREAM, Bumzel, afred, bck, Daan3224, ccdk, bever, Bunyip, astrasat, devennen, en meer...), 615 Guests and 29 Spiders online.
Foto's van je schotel(s)
C/KU band test met zelfgebouwde combifeed
Wave kabels nu ingekort
Wavefield Toroidal T55 met DVB-T
Mijn nieuwe opstelling

XX