DreamBox DM800HD SE (Sat) PVR
€ 449.00
You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear.
If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.

Topic Options
Rate This Topic
#7528 - 03/05/05 10:01 AM Re: Ontvangst Problemen Met De Dm 7020-s Opgelost? [Re: ]
FreeSat Online   content

Beheerder
Hobbyloos

Registered: 16/05/03
Loc: zichtloos leven
Ik heb de DreamBox DM 7020-S even onder handen genomen en ben iets wijzer geworden omtrend de problematiek ontvangstproblemen.
Voorheen plaatste ik de satslope signaal verzwakker of een omgekeerde lijnversterker, maar dat is nu verleden tijd na wat aanpassingen in de configuratie van de software in de DreamBox.
ipv 2 of 4 satellieten via <a href="http://nl.wikipedia.org/wiki/DiSEqC" target="_blank">DiSEqC</a> te kiezen heb ik gekozen voor afwijkende configuratie en daar kun je het voltage naar de <a href="http://nl.wikipedia.org/wiki/LNB" target="_blank">LNB</a> instellen. Deze heb ik op H/V gezet en het zaakje opgeslagen en ben eens rond gaan zappen. Nu bleken alle zenders beeld te geven waar ik voorheen totaal geen verbinding mee kon krijgen. M.a.w. de tuner problemen lijken hiermee opgelost in deze configuratie.
Graag hoor ik van jullie (van de mensen die deze problemen ook hebben) of dit bij jullie het geval is. Dan kunnen we de hardware problemen uitsluiten en de oplossing zit hem dan in het voltage van de <a href="http://nl.wikipedia.org/wiki/LNB" target="_blank">LNB</a> aanpassen in de nieuwe images die uitgebracht worden. Misschien een idee om dit in het menu te bouwen waar we het makkelijker kunnen vinden.

FreeSat

#7529 - 03/05/05 10:20 AM Re: Ontvangst Problemen Met De Dm 7020-s Opgelost? [Re: ]
DutchHornet Online   content

Global Moderator
No life than FreeSat life

Registered: 02/06/04
Loc: nouenof
Zo zie je waar een beetje expirimenteren toe kan leiden. Dit moet een uitdaging zijn voor DJ om het dak nog eens op te gaan en de kabeltjes te wisselen en het even uit te testen. lol Weten we ook of dit van toepassing is op een Duo <a href="http://nl.wikipedia.org/wiki/Monoblock" target="_blank">Monoblock</a>

Bezoek ook eens de DreamBoxSupport webshop.

You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear.
If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.
#7530 - 03/05/05 10:25 AM Re: Ontvangst Problemen Met De Dm 7020-s Opgelost? [Re: ]
Johan1945 Online   content
Out of control

Registered: 30/04/04
Loc: Hutje op de Heide
Als je goed kijkt staat die instelling al standaard op H/V.

Johan

#7531 - 03/05/05 03:13 PM Re: Ontvangst Problemen Met De Dm 7020-s Opgelost? [Re: ]
Dj Pelleboer Online   content

Rhodos fan
No life than FreeSat life

Registered: 14/12/04
Loc: woerden
<!--QuoteBegin-DutchHornet+May 3 2005, 09:20 AM--><div class='quotetop'>QUOTE(DutchHornet &#064; May 3 2005, 09:20 AM)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--> Zo zie je waar een beetje expirimenteren toe kan leiden. Dit moet een uitdaging zijn voor DJ om het dak nog eens op te gaan en de kabeltjes te wisselen en het even uit te testen. lol  Weten we ook of dit van toepassing is op een Duo <a href="http://nl.wikipedia.org/wiki/Monoblock" target="_blank">Monoblock</a> <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Haha dutch dat zou een mogelijkheid zijn , maar dat bewaar ik voor later .
Het loopt nu goed en t.z.t wil ik dat wel eens proberen , maar deze tip is ook weer waardevol van rob thumbs

" 't Kan vriezen 't Kan dooien"

DM8000HD
DM800HD
DM500HD
DM7020

#7532 - 04/05/05 07:07 PM Re: Ontvangst Problemen Met De Dm 7020-s Opgelost? [Re: ]
FreeSat Online   content

Beheerder
Hobbyloos

Registered: 16/05/03
Loc: zichtloos leven
Gelukkig is gebleken dat het zou schelen op de hotbird om meer zenders te krijgen die voorheen niet werkte, maar als je inderdaad naar die apparte settings gaat staan ze al op h/v maar volgens mij doet ie er toch iets mee als je deze apparte configuratie kiest. Ik heb het diverse malen geprobeerd en het bleek steeds te werken. Niet met alle boxen, maar op de meeste met Gemini werkt het goed...

FreeSat

Shout Box

DreamBoxSupport
HDMI > DVI-D kabel verguld 2.5 mtr
€ 8.95
Top Posters
FreeSat 15819
NSR 10338
Dj Pelleboer 8964
piet12 8623
DutchHornet 5784
edbe 5635
razors 4821
vogelaar 3599
ccdk 3377
minplus 2602
BRUUT-DREAM 2597
Johan1945 1817
dreka 1218
BLACKBIRD 1173
bobelen1 1164
Forum Stats
11014 Members
94 Forums
43889 Topics
135558 Posts
170 Posts past hours

Max Online: 1955 @ 19/03/2009
Who's Online
79 registered (Betjeha, ayoub, byJEFF, atlantic, angilo, BRUUT-DREAM, Bumzel, afred, bck, Daan3224, ccdk, bever, Bunyip, astrasat, devennen, en meer...), 615 Guests and 29 Spiders online.
Foto's van je schotel(s)
C/KU band test met zelfgebouwde combifeed
Wave kabels nu ingekort
Wavefield Toroidal T55 met DVB-T
Mijn nieuwe opstelling

XX