#75381 - 16/08/10 02:21 PM
nulmodem nodig?
|
Frequente bezoeker
Registered: 12/08/10
Loc: Duitsland
|
ik zie her en der dat je voor het herprogrammeren van een DreamBox een nulmodemkabel moet hebben...... als ik me goed herinner is dat een seriele kabel (van rs232 naar rs232)...... nu is het zo dat ik in huis geen computers meer heb met een rs232 stekker uitgang (werken alleen nog met laptops en die hebben beiden geen RS232 uitgang.... kan ik mijn DM 500 (en later DM 500 HD) nou dus niet zelf voorzien van een ander image en dergelijke? of werkt het ook via de netwerkaansluiting of USB aansluiting?
|
|
|
|
|
|
You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear. If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.
|
#75486 - 17/08/10 02:32 PM
Re: nulmodem nodig?
[Re: vogelaar]
|
Frequente bezoeker
|
die USB to serial cable heeft een male seriele stekker (zo lijkt het op het plaatje), en de kabel die (ook van Sweex) bij Gistron te koop was had ook male stekker.....de DreamBox ook, dus da'pasnie toch?
|
|
|
|
|
|
You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear. If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.
|
#75539 - 17/08/10 08:47 PM
[Re: FreeSat]
|
Frequente bezoeker
|
ah, dacht dat er een usb-nulmodemkabel was.... maar op die fiets kan het ook natuurlijk......
|
|
|
|
|
|
|
#75640 - 19/08/10 12:12 AM
[Re: Roger B.]
|
Frequente bezoeker
|
werkt een gender-changer ook (zo'n blokje van twee females aan elkaar dat je tussen twee maleconnectors zet)?
|
|
|
|
|
|
|
#75702 - 19/08/10 03:37 PM
[Re: FreeSat]
|
Frequente bezoeker
|
ik bedoelde dus of zo'n gender-changer hetzelfde "bedraad" is als een nulmodemkabel (aangezien je over twist spreekt neem ik aan dat er een aantal connecties niet parallel liggen, dan kan het dus niet.
ik bedoelde dus een usb-serieel interface met dan een gender changer om het op de DB aan te sluiten.
hier in de buurt heeft geen enkele PC shop een nulmodemkabel namelijk
|
|
|
|
|
|
|
| HDMI > DVI-D kabel verguld 2.5 mtr |  | € 8.95 |
|
|
11014 Members
94 Forums
43889 Topics
135558 Posts
170 Posts past hours
Max Online: 1955 @ 19/03/2009
|
|
|
79 registered (Betjeha, ayoub, byJEFF, atlantic, angilo, BRUUT-DREAM, Bumzel, afred, bck, Daan3224, ccdk, bever, Bunyip, astrasat, devennen, en meer...),
615
Guests and
29
Spiders online. |
|
|
|
|