DreamBox DM8000HDTV (Sat) PVR WiFi
€ 875.00
You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear.
If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.

Page 3 of 6 < 1 2 3 4 5 6 >
Topic Options
Rate This Topic
#76103 - 23/08/10 11:16 PM Re: Canaldigitaal op Dreambox ***** [Re: BRUUT-DREAM]
Koehave Offline
Startend lid

Registered: 18/08/10
Loc: Hoorn
Ik stuur de DreamBox terug naar het bedrijf waar dat ding vandaan komt.
Hopelijk komt 't dan ook wel goed.

#76127 - 24/08/10 11:56 AM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: Koehave]
BLACKBIRD Online   content
Out of control

Registered: 29/09/06
Loc: Veluwe
Je had 'm toch van een kennis? lol

You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear.
If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.
#76213 - 24/08/10 11:26 PM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: BLACKBIRD]
Koehave Offline
Startend lid

Dat klopt!
Diegene heeft de DreamBox bij de zelfde firma vandaan als waar wij onze receivers vandaan hebben smile

#76641 - 29/08/10 04:31 PM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: Koehave]
piet12 Online   sleepy

P
No life than FreeSat life

Registered: 24/12/04
Loc: verweg
Ik lees dat je al een aantal receivers hebt op een bestaande schotel.
Staat je sat setting van je dm7000 wel goed?
Die moet wel zodanig ingesteld staan als je schotel/LNB's is ingericht.

Who who who

Bezoek ook eens de DreamBoxSupport webshop.

Ik ben het er mee eens.

Als je er geen verstand van hebt dan wordt het tijd om er aan te beginnen.

#76742 - 30/08/10 01:12 PM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: piet12]
Koehave Offline
Startend lid

Dat klopt... we hebben 1 schotel met daarop, momenteel, 4 receivers. De DreamBox heb ik niet aangesloten omdat deze niet wilt werken zoals ik dat wil.
Wat ik ook doe, het lukt niet. Althans, ik krijg geen beeld!
I heb een engelstalige handleiding, maar er staat alleen in hoe je bepaalde configuratie moet instelle voor netwerk etc, maar niet over het instellen van Canaldigitaal.
Ik snap dat de tuners van Dreamboxen gevoeliger zijn dan andee receivers, maar als de andere het perfect doen, dan snap ik niet dat de DreamBox het niet wilt doen,terwijl hij gewoon aangesloten is aan de schotel (COAX).
Ik krijg wel FREE-TO-AIR radio zenders, maar geen tv. Heb gewoon zwart beeld zonder geluid en signaal sterkte schijnt goed te zijn.
Maargoed, het gaat er mij om dat ik Canaldigitaal kan kijken. Dat is voor mij het probleem.
Als er iemand is die een speciale handleiding heeft of kan geven voor het instellen van CanalDigitaal, zou ik daar blij mee zijn.
Ik ben wat dat betreft echt een domme digibeet als het gaat om receivers. Dus een stapsgewijze handleiding zou perfect zijn.
Welk knop om wat te zien of wat te krijgen. welke exacte instellingen voor CanalDigitaal etc etc ga zo maar door.
Ik heb al met moeite de DreamBox aangesloten op internet, want we hebben alleen WiFi-verbinding en geen bekabelde verbinding. Dat was al een probleem.
Als er iemand is die vanaf fabrieksinstellingen naar CanalDigitaal, stapsgewijs mij goed en duidelijk kan helpen, zou dat echt super zijn. Tot die tijd blijft de DreamBox onaangesloten in de kast staan tot er een dikke laag stof op zit frown Want tsjah... een apparaat dat niet werkt hoeft ook niet aangesloten te blijven :p

#76758 - 30/08/10 04:40 PM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: Koehave]
bobelen1 Online   happy
Erelid
Out of control

Registered: 14/09/08
Loc: almere/de molshoop
je hebt mail

#84647 - 23/11/10 12:04 AM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: bobelen1]
Koehave Offline
Startend lid

hallo,
sorry dat ik een tijd lang niets van me hebt laten horen.
helaas heb ik nog steeds problemen met de DB frown
de DreamBox is terug geweest naar het bedrijf waar de DB gekocht is. hier hebben ze de DB zodanig klaar gestoomt dat hij hoort te werken. Echter was ik er zelf niet bij en heb hem dus niet werkend gezien. Door drukte heb ik nog geen tijd gevonden om de DB aan te sluiten.
Nu, dat ik weer eens tijd heb, heb ik de DB aangesloten.
Bijna alles werkt, behalve de CanalDigitaal SmartCard.
Iemand op dit forum heeft mij destijds een uitleg gestuurd over het instellen van de Smartcard. Echter kan ik niets van deze uitleg terug vinden. Niet in me mailbox en ook niet op dit forum.
Zou iemand mij nogmaals kunnen uitleggen (geschikt voor groentjes) hoe ik Canaldigitaal kan kijken?
Anders breng ik dat ***** ding maar weer terug of zet 'm buiten in de regen :s

Groetjes

#84696 - 23/11/10 02:04 PM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: Koehave]
FreeSat Offline

Beheerder
Hobbyloos

Registered: 16/05/03
Loc: zichtloos leven
Welk image staat erop?
Meeste images kun je CCcam 2.2.1 downloaden zodat de kaart alsnog gaat werken.

Dit is nu een typisch geval van een hobbybox kopen. De boxen die ik verkoop is in de winkel enkel aan mensen die er ook een hobby in zien om het apparaat zelf aan de praat te krijgen, ik verwijt jou natuurlijk niet dat je daar geen hobby in ziet, maar de DreamBox is een dusdanige hobbybox dat niets meteen werkt. Daar heb je downloads, config files en tools voor nodig.

FreeSat

DM500S HD
DM800S HD se
DM8000 HD

#84851 - 24/11/10 05:36 PM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: FreeSat]
BLACKBIRD Online   content
Out of control

Registered: 29/09/06
Loc: Veluwe
@Freesat, Gelukkig zijn er dus ook nog leveranciers met het hart op de juiste plaats! thumbs

Koehave, stop je je Canal+ kaart er wel op de goede manier in?
Chip moet aan de onderkant zitten, dacht ik... doos
En als de kaart niet meer geactiveerd is doet ie het ook niet.

Page 3 of 6 < 1 2 3 4 5 6 >

Shout Box

DreamBoxSupport
DreamMultimedia DVB-S2 tuner BCM4505 (DM8000/DM800HDse)
€ 89.00
Top Posters
FreeSat 15771
NSR 9707
Dj Pelleboer 8611
piet12 7960
DutchHornet 5775
edbe 5205
razors 4593
ccdk 3289
vogelaar 3001
minplus 2450
BRUUT-DREAM 2405
Johan1945 1441
dreka 1192
bobelen1 1149
BLACKBIRD 1090
Forum Stats
10322 Members
95 Forums
39855 Topics
127093 Posts
192 Posts past hours

Max Online: 1813 @ 19/03/2009
Who's Online
93 registered (BLACKBIRD, age, BRUUT-DREAM, Bunyip, Cactus Jack, byJEFF, bobelen1, 000000, Bumzel, baaaaas, angilo, atlantic, bertone75, bck, ayoub, en meer...), 916 Guests and 23 Spiders online.
Foto's van je schotel(s)
Mijn nieuwe opstelling
wavefield T90 in de winter
Mijn 3 wokkies
voorlopig eindresultaat

XX