DreamBox DM8000HDTV (Sat) PVR WiFi
€ 875.00
You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear.
If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.

Page 5 of 6 < 1 2 3 4 5 6 >
Topic Options
Rate This Topic
#86167 - 06/12/10 12:06 AM Re: Canaldigitaal op Dreambox ***** [Re: bobelen1]
Koehave Offline
Startend lid

Registered: 18/08/10
Loc: Hoorn
Kent iemand van jullie het bedrijf *******?
Daar komt dat ding vandaan.
Zelf woon ik niet meer in NL, dus opsturen kost nog wat geld, zeker met dit soort (kwetsbare) goederen.
Een tijd geleden heb ik de DB terug laten brengen naar dat bedrijf.
Met in bijzijn van mijn ouders is dat ding getest. Schijnt.
Ik heb wel eens vaker een expert van iets gesproken, die er eigenlijk de ballen verstand van hebben. Dus tsjah... I don't know.
In iedergeval, had ik door gegeven dat de DB zo ingesteld moet zijn dat het voor mij alleen een kwestie van aansluiten is.
Echter, werkt het alsnog niet
Astra1 19.2. CCam is geïnstalleerd en nog iets.
Internet aansluiting... leuke uitvinden met in anno 2010 en WiFi.
Antwoord of de DB aangesloten is op internet: NEE
De vorige keer moest ik ook opzoek gaan naar kabels etc om dat ding aan te sluiten op het internet.
Het gaat er mij om dat dat ding z'n werk doet... TV... CanalDigitaal! De rest komt later wel een keer.
Enige wat ik wil, is dat CanalDigitaal werkt, niet meer niet minder.

Ik heb al eerder gevraagd of iemand een duidelijke uitleg kon geven.. maar zelfs daar kwam ik niet uit. Mijn excuus!

Voor mij zit er momenteel geen andere oplossing op om dat ding weg te zetten en onder te laten stoffen, en wachten tot iemand er interesse in heeft. Dus, Als er iemand geinteresseerd is in een "Gestoffeerde DreamBox DM 7000S" (zeer uniek exemplaar!)

Edited by piet12 (06/12/10 01:13 PM)
Edit Reason: Bedrijfsnaam gemaskeerd

#86171 - 06/12/10 01:34 AM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: Koehave]
Koehave Offline
Startend lid

De 2 bestanden dat ik hoor te hebben, staan uitgekruist.

Datgene wat in het onderstaande tekst staat heb ik, geloof ik al 8 keer opnieuw ingestelt. Dat ding doet het nog steeds niet.

=========================================
Wel, als je er PLi op hebt staan, druk je even de blauwe knop, softwarebeheer, laatste menu downloaden, daarna automatisch menu downloaden inschakelen, dan naar downloads, softcams, kies hier CCcam (2.1.4) en CCcam config file. Heeft ie dat gedaan, druk je 2 x exit tot je weer in het menu bent waar je kon kiezen voor softwarebeheer, kies nu softcam, stel de 3e regel (Standard softcam) even in op CCcam en steek de kaart met chipje naar beneden in de reader en je hebt beeld.
=========================================

Voordat ik het apparaat terug liet brengen naar het bedrijf die hem geleverd had aan diegene waarvan ik dat ding heb van overgekocht, was de DB kaal. Fabrieksinstelling.
Die instellingen die jullie mij hebben gegeven, staan er ook nu in. Dat heeft dat bedrijf dus al gedaan.
Maar dat rare dinggeval werkt nog steeds niet!
Is er niet een manier om te testen of dat ding wel goed functioneerd...?
Bijv.: een testbeeld. Cardreader wel goed functioneerd?
Virussen? weet ik veel wat allemaal.

Ik blijf dat dinggeval niet van oost naar west EU transporteren.
Dat ding hoort het gewoon te doen waar dat ding voor gemaakt is. TV kijken dmv een Smartcard. Een cd-speler dat geen cd's kan afspelen als je er een cd in doet, zou bij mij allang al op de schroothoop liggen. Ik heb al een keer zo'n apparaat van paar 100 euro, een week na aankoop aan de vuilniswagen meegegeven.
Zonde van het geld, maar zo'n hoort te functioneren.
Niet goed? Geld terug!
Geen geld terug? Troep!
Troep hoort niet in huis!

You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear.
If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.
#86187 - 06/12/10 09:48 AM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: Koehave]
bobelen1 Offline
Erelid
Out of control

Registered: 14/09/08
Loc: almere/de molshoop
lijkt me duidelijk zo snel mogelijk verkopen,
jij ergert je niet meer, en probleeem is opgelost

#86206 - 06/12/10 12:52 PM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: bobelen1]
BLACKBIRD Offline
Out of control

Registered: 29/09/06
Loc: Veluwe
Quote:
Ik heb al een keer zo'n apparaat van paar 100 euro, een week na aankoop aan de vuilniswagen meegegeven.
...

Bel mij gerust als je zoiets weer gaat doen!

Ik denk dat bij jou de schotel wellicht niet helemaal goed staat, gegeven het feit dat het ding bij de dealer in het bijzijn van ouders werkte.
Een andere receiver geeft dan nog wel beeld, maar de DM's zijn daar gevoelig voor.
Ik vraag me eerlijk gezegd af waarom jij in hemelsnaam een Linux apparaat hebt gekocht? Het is een liefhebbers machine en dus wat handigheid is gewenst. Koop je een out-of-the-box Philips, Topfield of weet ik veel daar hoef je niks aan te prutsen.

Heel voorzichtig komt het me voor dat je niet zo'n prutser bent en dan wordt het lastig.
Maar ik zou het ding gewoon eens opnieuw laten scannen en hier stap voor stap mee laten lezen wat je doet.

Als dat niet werkt stuur ik je wat geld voor de verzending naar mij kerst11

#86551 - 10/12/10 01:07 AM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: BLACKBIRD]
Koehave Offline
Startend lid

Hallo,
Op 8 december heb ik een e-mail gestuurd naar: info @ freesat .nl
Echter heb ik hier nog geen reactie op ontvangen, dus zet ik maar het bericht hier wel op. Hopelijk gaat dit sneller dan E-mail.

Helaas kon ik hier op de site geen optie vinden om mijn account/lidmaatschap op te zeggen.
Na zoekende zijn geweest op de FAQ-pagina, kon ik echter niets vinden hoe ik mijn account kan verwijderen.
Is het mogelijk om mijn account zelf te verwijderen?
Indien dit niet mogelijk is, gelieve mijn account onder deze gebruikersnaam te verwijderen.
Helaas was de Forum niet goed genoeg geweest om mijn probleem op te lossen en wenst ook niet langer meer deel te nemen aan het Forum in welke vorm dan ook.

Wachtend zal ik een reactie tegemoet zien of een bevestiging wanneer mijn account volledig is verwijderd.

Vriendelijke Groet

#86563 - 10/12/10 09:22 AM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: Koehave]
razors Online   content
Erelid
FreeSat verslaafd

Registered: 17/05/05
Loc: thuis, op het werk en in de kr...
nou nou 5 pagina's besteed en dan dit schrijven loser

Origineel bericht van: Koehave
Hallo,
Helaas was de Forum niet goed genoeg geweest om mijn probleem op te lossen en wenst ook niet langer meer deel te nemen aan het Forum in welke vorm dan ook.

Vriendelijke Groet

grtz

razors

Edited by razors (10/12/10 09:24 AM)

DM8000sstc 500GB HD, 4GB CF, DVD burner Newnigma2 3.3.2
DM500HDs 1TB esata Newnigma2 3.3.2
DM7000s 250GB + 256mb ( nu ff PLI-JADE )
A.C.Ryan Playon!HD2 mini in combinatie met DS211
2x wave t55 dual nlb's 13-19.2-23.5-28.2

#86566 - 10/12/10 10:31 AM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: razors]
bobelen1 Offline
Erelid
Out of control

Registered: 14/09/08
Loc: almere/de molshoop
je hoeft dus niet in een boom te hangen om een
eikel te zijn /offtopic

#86572 - 10/12/10 11:06 AM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: bobelen1]
FreeSat Online   content

Beheerder
Hobbyloos

Registered: 16/05/03
Loc: zichtloos leven
lol3

Makkelijk zat Koehave, dan kom je toch gewoon niet meer...
Accounts worden niet verwijderd omdat dan de auteur van het bericht niet meer te zien is waardoor er een hele grote warboel ontstaat.
En ja, 24 uur later nog steeds geen email beantwoord is toch ook te belachelijk voor woorden want sja.. iedere andere satellietboer zit 24 uur per dag achter zijn pc om accounts te verwijderen van het forum. Nou, deze satboer heeft vakantie en heeft nog een sociaal leven langs zijn emailbox.

/offtopic

#86579 - 10/12/10 12:20 PM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: Koehave]
vogelaar Online   embarrased

FreeSat verslaafd

Registered: 11/04/09
Loc: Het Westland
Origineel bericht van: Koehave
Hallo,
Helaas was de Forum niet goed genoeg geweest om mijn probleem op te lossen

Vriendelijke Groet

Nou nou, als ik dit zo lees dan was een psychiater inderdaad beter voor je geweest. confused59
Echostar7000 met chaparral 2.4Mtr C-band

Page 5 of 6 < 1 2 3 4 5 6 >

Shout Box

DreamBoxSupport
HDMI > DVI-D kabel verguld 2.5 mtr
€ 8.95
Top Posters
FreeSat 15819
NSR 10338
Dj Pelleboer 8964
piet12 8623
DutchHornet 5784
edbe 5635
razors 4821
vogelaar 3599
ccdk 3377
minplus 2602
BRUUT-DREAM 2597
Johan1945 1817
dreka 1218
BLACKBIRD 1173
bobelen1 1164
Forum Stats
11014 Members
94 Forums
43889 Topics
135558 Posts
170 Posts past hours

Max Online: 1955 @ 19/03/2009
Who's Online
79 registered (Betjeha, ayoub, byJEFF, atlantic, angilo, BRUUT-DREAM, Bumzel, afred, bck, Daan3224, ccdk, bever, Bunyip, astrasat, devennen, en meer...), 615 Guests and 29 Spiders online.
Foto's van je schotel(s)
C/KU band test met zelfgebouwde combifeed
Wave kabels nu ingekort
Wavefield Toroidal T55 met DVB-T
Mijn nieuwe opstelling

XX