DreamBox DM500HD (Sat) e-PVR
€ 329.95
You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear.
If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.

Page 1 of 6 1 2 3 4 5 6 >
Topic Options
Rate This Topic
#75590 - 18/08/10 11:27 AM Canaldigitaal op Dreambox *****
Koehave Offline
Startend lid

Registered: 18/08/10
Loc: Hoorn
Hallo,
Ik heb van een goede kennis de DM7000S voor een leuk prijsje kunnen overnemen.
Na het er in stoppen van een CanalDigitaal-smartcard kreeg ik geen beeld.
Dus ik dacht...kwestie van de DB instellen op CanalDigitaal, oig de smartcard herkenbaar maken op de DB.
Echter wilt mij dat niet lukken.
Ik heb al de DB terug naar de Fabrieksinstellingen gedaan en opnieuw geprobeerd.
Wat ik ook doe... de (engelstalige-)handleiding, Forums op IE, zoeken naar NL-handleidingen... ik vind maar niet wat ik hebben wil.
Mijn vraag op dit Forum zal zijn:
Wie kan er mij duidelijk uitleggen (geschrikt voor domme mensen die geen verstand hebben van DreamBox'n) hoe ik de CanalDigitaal smartcard aan het werk kan krijgen op de DB?
Welke knoppen ik moet gebruiken om wat te krijgen.
Welke instellingen. Stapsgewijs.
Wat dat betreft ben ik net een Digibeet als het gaat om DreamBox'n.

Wij hebben meerdere receivers, maar geen DB's. Kwestie van smartcard er in doen, kanalen/zenders zoeken en kijken maar. Naast de handleiding voor de DM7000S kunnen ze beter ook een handleiding voor digibeten er bij doen (gratis weliswaar).

Vriendelijke Groet,
Koehave

#75659 - 19/08/10 01:29 AM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: Koehave]
FreeSat Offline

Beheerder
Hobbyloos

Registered: 16/05/03
Loc: zichtloos leven
Wel, als je er PLi op hebt staan, druk je even de blauwe knop, softwarebeheer, laatste menu downloaden, daarna automatisch menu downloaden inschakelen, dan naar downloads, softcams, kies hier CCcam (2.1.4) en CCcam config file. Heeft ie dat gedaan, druk je 2 x exit tot je weer in het menu bent waar je kon kiezen voor softwarebeheer, kies nu softcam, stel de 3e regel (Standard softcam) even in op CCcam en steek de kaart met chipje naar beneden in de reader en je hebt beeld.

FreeSat

DM500S HD
DM800S HD se
DM8000 HD

You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear.
If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.
#75681 - 19/08/10 11:45 AM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: FreeSat]
Koehave Offline
Startend lid

Ehhh... zonder om iets geprobeerd te hebben op de DB... wat is een PLi? xD
En de rest ga ik wel eens proberen.
Wat betreft het downloaden... daar heb ik toch geen ethernet verbinding voor nodig? Want dat gaat nu dan wel een groot probleem worden :p
En wat betreft de kaart... de chip moet onder zitten?
Waarschijnlijk is dat 't probleem (slechte handleiding!) :s

Groet,
Koehave

#75686 - 19/08/10 12:25 PM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: Koehave]
Koehave Offline
Startend lid

Met heel veel moeite en zoeken en met verlengstukjes werken heb ik de DB aangesloten op ethernet. We hebben alleen draadloos dus was ff zoeken naar kabeltjes enzo.
Maar nu: nu heb ik nog steeds geen beeld.
Als ik ga naar Softcam Instellingen (zelfde scherm als voor Standaard Softcam: CCcam-2.1.4) en klik op Kaartinfo komt het volgende te staan.
CCcam Smartcard information
Welcome to the CCcam Information client.
card reader /dev/sci0
no or unknown card inserted

card reader /dev/sci1
handled 0(0) ecms and 0(0) emms
SECA card 00.571.430.606 entitlement:
0000 MANAGMENT : 2010-09-09
006a CANALDIGITAAL : 2010-09-09

Toen na het instellen voor standaard Softcam heb ik het opgeslagen (blauwe knop)
toen ik als nog geen beeld had, ben ik terug gegaan en nogmaals opgeslagen en cam herstarten (groene knop)
Geen resultaat. Toen Kaartserver herstarten (rode knop)
Geen resultaat!
DreamBox uitgezet. Minuutje wachten. Aangezet.
En tot m'n grote verbazing... nog steeds niks :s
Ik heb toch echt de ship van de smartcard naar onderen er in gestopt :s of zou het nog uitmaken in welke gleuf die zit. Onderste of bovenste gleuf?

Dus tsjah... wat nu?

#75691 - 19/08/10 01:29 PM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: Koehave]
Koehave Offline
Startend lid

Ik niet begrijp.
Ik heb alweer de DreamBox terug gezet naar de fabrieksinstellingen en nu kom ik niet eens in het menu voor al die instellingen bij Software beheer.
Geen downloads kunnen er gedaan worden. Geeft aan dat er geen verbinding is met ethernet/internet enzo...
Zelfs de signaalmeting doet niks meer terwijl de coax aangesloten is :s
Ben ik zo a-technisch of is het een apparaat met een extra handleiding dat niet bestaat frown

Erg frustrerend zoiets :s

#75697 - 19/08/10 01:57 PM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: Koehave]
Koehave Offline
Startend lid

hè hè, eindelijk heb ik 't voor elkaar.
Kwestie van regelmatig de stekker eruit halen en er weer in doen.
(Hij 's nog niet gecrashed en ook niet de zelfvernietiginggeactiveerd, of moet dat laatste handmatig gedaan worden? :p)

Maar nu het volgende...
Ik heb dus weer die 2 updates gedaan... en bij softcam instellingen CCcam-2.1.4 geselecteerd, maar ik heb nu nog steeds geen tv, geen Canaldigitaal... en vanavond komt er een goeie film die ik graag wil zien.

Wat nu?

Groet.

#75701 - 19/08/10 03:16 PM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: Koehave]
vogelaar Online   kerst1

FreeSat verslaafd

Registered: 11/04/09
Loc: Het Westland
Heb je wel beeld op BVN??

#75742 - 20/08/10 12:00 AM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: vogelaar]
Koehave Offline
Startend lid

ik heb helemaal geen beeld wat betreft zenders.
aan de bekabeling ligt 't ook niet, want als ik een andere receiver aansluit, doet alles 't gewoon zoals 't hoort (aansluiten, smartcard erin en 't werkt)
Behalve de DB werkt niet naar behoren.
Als ik naar de zenderlijst ga, zie ik allerlij zenders, maar ik zie geen beeld, ook geen geluid.
En de smartcard in een andere receiver doen, doet 't wel.
Snap er werkelijk niets van.

Heb ook al contact gehad met het bedrijf waar de DB is gekocht, en die willen 't wel voor me oplossen, maar daar betaal ik nog een aardig bedrag voor, nog meer dan ik dat ding voor hebt overgenomen. Dus dat gaat 'n niet worden.

Ik weet 't zo ook niet meer.

#75750 - 20/08/10 09:17 AM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: Koehave]
Dj Pelleboer Online   content

Rhodos fan
No life than FreeSat life

Registered: 14/12/04
Loc: woerden
Als je helemaal geen beeld hebt dus ook gen fta zoals bvn , dan heb je gewoon geen ontvangst controleer of je wel signaal hebt op de astra 19,2 zoniet staat alles goed uitgericht , LNB goed , kabel goed enz... of die zenderlijst deugd niet .

" 't Kan vriezen 't Kan dooien"

DM8000HD
DM800HD
DM500HD
DM7020

#75759 - 20/08/10 11:13 AM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: Dj Pelleboer]
Koehave Offline
Startend lid

ik denk het laatste, of de DB zelf xD
we hebben 1 schotel, in totaal 5 receivers (waarvan 1 DreamBox.)
alle receivers doen met alle kaarten van CanalDigitaal.
Alle aansluitingen werken goed (geen draadbreuken oid).
We hebben een Arion AF-9300PVR. Ook met HD.
Met dat ding was het heel simpel... aansluiten, smartcard erin, hier en daar wat instellingen doen zodat ie dus Canaldigitaal ontvangt.
Niet zoals een DB, software downloaden. (wat nou als je niet beschrikt over bekabelt internet?)
Smartcard er in. bij elk apparaat, zelfs een pinautomaat. Ship altijd aan de bovenzijde. Behalve de DB frown
Het grappige is eigenlijk, dat ding komt dus vandaan bij een bedrijf dat alleen maar receivers, schotels etc, allesvoor Canaldigitaal, verkoopt.
Ipv van dat dat soort bedrijven, dat soort ingewikkelde apparaten standaard instellen op Canaldigitaal (kaart erin en klaar) zou 't leven een stuk makkelijker maken smile

Wat ik al eerder zijn... ik heb totaal geen verstand van DreamBox.
een vraagje of ik een bepaalde software heb hoef je mij niet te vragen. Zo technisch ben ik niet als het gaat om receivers.
Sommige apparaten moet je kunnen aansluiten, stekker erin en het moet 't gewoon doen! Net als een koelkast (vergeet het powerknopje niet)

hopelijk ben ik niet veeleisend of moeilijk.
Ik geef eerlijk toe dat ik er totaal geen verstand hebt, net als een digbeet, maar dan over DB's.

#75763 - 20/08/10 11:38 AM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: Koehave]
vogelaar Online   kerst1

FreeSat verslaafd

Origineel bericht van: Koehave
Sommige apparaten moet je kunnen aansluiten, stekker erin en het moet 't gewoon doen! Net als een koelkast (vergeet het powerknopje niet)

Dan moet je nou net geen DreamBox koppen. (hobbybox)

Heb je je coax soms op de uitgang aangesloten. (Coax uit)

#75806 - 20/08/10 07:38 PM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: vogelaar]
BRUUT-DREAM Online   sleepy

Erelid
FreeSat verslaafd

Registered: 05/11/04
Loc: Dordrecht
Een DreamBox werkt alleen FTA ( Free to Air ) met standaard software.

Om Canaal digitaal te kunnen kijken zal je alternative aoftware in de Box moeten zetten. ( bijv. met het gratis programma DreamUp )

Als die alternative software erin staat , kan je het beste de Box aan het Internet hangen om via de blauwe knop een Emulator te Downloaden en te Installeren.

Let Op !! Als je software van Gemini erin zet moet je ook Kaartconfiguratie Downloaden en Installeren / dan selecteren en ff de Box herstarten.

Als je fabrieksinstelling doet, ben je alles kwijt en is alles wat je gedownload en geinstalleert heb weer kwijt.

wat zeer belangrijk is , is je Signaal.

Dat moet boven de 70 % zijn anders heb je geen beeld .

De Tuner van de DreamBox is veel gevoeliger dan andere Merken , dus met een andere Box goed Signaal zegt nix bij DreamBox.

Check altijd eerst of je schotel wel goed staat op je DreamBox.

Bezoek ook eens : www.dreamboxsupport.nl

PS3 MW3 & Black Ops
www.bruut.com
.

#75913 - 21/08/10 07:28 PM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: BRUUT-DREAM]
Koehave Offline
Startend lid

Bedankt.
wat betreft het richten van de schotel, zal wel goed zijn.
Hij staat iig in de richten naar het oosten.
Alle receivers die we hebben, werken prima. Signaal is perfect. kwaliteit van beeld is super. Dus ik zou het niet snappen als dat de schotel voor de DreamBox anders gericht zou moeten zijn (zie ik geen logika in dan)

Ik heb de DreamBox voor een zacht prijsje kunnen overnemen van een bekende van ons. En die is zo vriendelijk om niet te helpen. Zegt dat ie 't niet weet, terwijl ie dat ding zelf gebruikt heeft. Maarjah...
Als ik wil internetten koop ik wel een computer en een receiver en een schotel voor tv kijken. en een mobiele telefoon om te bellen en smsen laugh

#75914 - 21/08/10 07:36 PM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: vogelaar]
Koehave Offline
Startend lid

ennuh, over het aansluiten van de coax op de DreamBox...
ik heb geen tv...wel radio zenders. Die ontvang ik niet via de uitgang :p

#75920 - 21/08/10 08:24 PM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: Koehave]
FreeSat Offline

Beheerder
Hobbyloos

Dus je hoort wel radio maar als je hem op tv zet heb je geen beeld? Ook niet op BVN en ZDF, ARD, Das erste, 3sat enzo?

DM500S HD
DM800S HD se
DM8000 HD

#75922 - 21/08/10 09:02 PM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: FreeSat]
BLACKBIRD Online   content
Out of control

Registered: 29/09/06
Loc: Veluwe
Een DreamBox is véél gevoeliger qua schotelafstelling dan welk andere ontvanger.

Als tig andere "goed" werken, kan je bij de Dream geen beeld hebben.
"Het zal wel goed zijn" doet mij het ergste vrezen...

#75997 - 23/08/10 12:08 AM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: BLACKBIRD]
Koehave Offline
Startend lid

aha okee.
Stel dat ik CanalDigitaal werkende krijg... en daarbij de schotel voor de DreamBox beter afstel... hoe zit het dan met de andere receivers? Hebben die dan helemaal geen signaal meer en de DreamBox wel?
Dan zou ik het wel weten. liever 1 DreamBox buiten gebruik dan 4 andere receivers frown
Bovendien hebben we een apparaatje (aanbevolen door Canaldigitaal-dealer) zodat je de schotel nauwkeurig kan afstellen.

Ik denk toch dat het beter is als ik de DreamBox weg ga brengen en 'm na laat kijken en alvast in te stellen zodat ik simpel de kaart er in hoeft te doen en hij doet het. Kost helaas een hoop geld, maar dan heb ik hopelijk wel een werkend apparaatje.
Hoe erg ik jullie hulp waardeer. Denk alleen niet het werkelijk gaat helpen. Ik vind (persoonlijke mening) de reacties te verschillend en afwijkend van het ene of het andere bericht.
En voor wat betreft iemand die totaal geen verstand heeft van DreamBox, zijn bepaalde dingen kwa uitleg mij nog te technisch of te moeilijk.

In ieder geval bedankt voor jullie hulp, tijd en moeite.
En wieweet laat ik het weten als ie (ooit eens) eindelijk werkende is.

Alvast mijn excuses voor alles!

#76070 - 23/08/10 07:08 PM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: Koehave]

Erelid
FreeSat verslaafd

Een optie is dat je de Dm 7000 naar www.dreamboxsupport.nl opstuur ( naar Rob ).

Voor een algemene check.

Ook kan hij Image / Software zenderslijst er voor je inzetten .

Ik weet zeker dat je dan niet veel geld kwijt ben , en je de Box Perfect terug ontvangt.

PS3 MW3 & Black Ops
www.bruut.com
.

#76103 - 23/08/10 11:16 PM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: BRUUT-DREAM]
Koehave Offline
Startend lid

Ik stuur de DreamBox terug naar het bedrijf waar dat ding vandaan komt.
Hopelijk komt 't dan ook wel goed.

#76127 - 24/08/10 11:56 AM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: Koehave]
Out of control

Je had 'm toch van een kennis? lol

#76213 - 24/08/10 11:26 PM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: BLACKBIRD]
Koehave Offline
Startend lid

Dat klopt!
Diegene heeft de DreamBox bij de zelfde firma vandaan als waar wij onze receivers vandaan hebben smile

#76641 - 29/08/10 04:31 PM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: Koehave]
piet12 Online   sleepy

P

Registered: 24/12/04
Loc: verweg
Ik lees dat je al een aantal receivers hebt op een bestaande schotel.
Staat je sat setting van je dm7000 wel goed?
Die moet wel zodanig ingesteld staan als je schotel/LNB's is ingericht.

Who who who

Bezoek ook eens de DreamBoxSupport webshop.

Ik ben het er mee eens.

Als je er geen verstand van hebt dan wordt het tijd om er aan te beginnen.

#76742 - 30/08/10 01:12 PM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: piet12]
Koehave Offline
Startend lid

Dat klopt... we hebben 1 schotel met daarop, momenteel, 4 receivers. De DreamBox heb ik niet aangesloten omdat deze niet wilt werken zoals ik dat wil.
Wat ik ook doe, het lukt niet. Althans, ik krijg geen beeld!
I heb een engelstalige handleiding, maar er staat alleen in hoe je bepaalde configuratie moet instelle voor netwerk etc, maar niet over het instellen van Canaldigitaal.
Ik snap dat de tuners van Dreamboxen gevoeliger zijn dan andee receivers, maar als de andere het perfect doen, dan snap ik niet dat de DreamBox het niet wilt doen,terwijl hij gewoon aangesloten is aan de schotel (COAX).
Ik krijg wel FREE-TO-AIR radio zenders, maar geen tv. Heb gewoon zwart beeld zonder geluid en signaal sterkte schijnt goed te zijn.
Maargoed, het gaat er mij om dat ik Canaldigitaal kan kijken. Dat is voor mij het probleem.
Als er iemand is die een speciale handleiding heeft of kan geven voor het instellen van CanalDigitaal, zou ik daar blij mee zijn.
Ik ben wat dat betreft echt een domme digibeet als het gaat om receivers. Dus een stapsgewijze handleiding zou perfect zijn.
Welk knop om wat te zien of wat te krijgen. welke exacte instellingen voor CanalDigitaal etc etc ga zo maar door.
Ik heb al met moeite de DreamBox aangesloten op internet, want we hebben alleen WiFi-verbinding en geen bekabelde verbinding. Dat was al een probleem.
Als er iemand is die vanaf fabrieksinstellingen naar CanalDigitaal, stapsgewijs mij goed en duidelijk kan helpen, zou dat echt super zijn. Tot die tijd blijft de DreamBox onaangesloten in de kast staan tot er een dikke laag stof op zit frown Want tsjah... een apparaat dat niet werkt hoeft ook niet aangesloten te blijven :p

#76758 - 30/08/10 04:40 PM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: Koehave]
bobelen1 Online   happy
Erelid
Out of control

Registered: 14/09/08
Loc: almere/de molshoop
je hebt mail

#84647 - 23/11/10 12:04 AM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: bobelen1]
Koehave Offline
Startend lid

hallo,
sorry dat ik een tijd lang niets van me hebt laten horen.
helaas heb ik nog steeds problemen met de DB frown
de DreamBox is terug geweest naar het bedrijf waar de DB gekocht is. hier hebben ze de DB zodanig klaar gestoomt dat hij hoort te werken. Echter was ik er zelf niet bij en heb hem dus niet werkend gezien. Door drukte heb ik nog geen tijd gevonden om de DB aan te sluiten.
Nu, dat ik weer eens tijd heb, heb ik de DB aangesloten.
Bijna alles werkt, behalve de CanalDigitaal SmartCard.
Iemand op dit forum heeft mij destijds een uitleg gestuurd over het instellen van de Smartcard. Echter kan ik niets van deze uitleg terug vinden. Niet in me mailbox en ook niet op dit forum.
Zou iemand mij nogmaals kunnen uitleggen (geschikt voor groentjes) hoe ik Canaldigitaal kan kijken?
Anders breng ik dat ***** ding maar weer terug of zet 'm buiten in de regen :s

Groetjes

#84696 - 23/11/10 02:04 PM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: Koehave]
FreeSat Offline

Beheerder
Hobbyloos

Welk image staat erop?
Meeste images kun je CCcam 2.2.1 downloaden zodat de kaart alsnog gaat werken.

Dit is nu een typisch geval van een hobbybox kopen. De boxen die ik verkoop is in de winkel enkel aan mensen die er ook een hobby in zien om het apparaat zelf aan de praat te krijgen, ik verwijt jou natuurlijk niet dat je daar geen hobby in ziet, maar de DreamBox is een dusdanige hobbybox dat niets meteen werkt. Daar heb je downloads, config files en tools voor nodig.

FreeSat

DM500S HD
DM800S HD se
DM8000 HD

#84851 - 24/11/10 05:36 PM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: FreeSat]
Out of control

@Freesat, Gelukkig zijn er dus ook nog leveranciers met het hart op de juiste plaats! thumbs

Koehave, stop je je Canal+ kaart er wel op de goede manier in?
Chip moet aan de onderkant zitten, dacht ik... doos
En als de kaart niet meer geactiveerd is doet ie het ook niet.

#86078 - 05/12/10 12:40 AM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: BLACKBIRD]
Koehave Offline
Startend lid

ehhh... kaart doet het gewoon zoals het hoort in een andere receiver, dus waarom zou hij het niet in een DB doen?
en tsjah... ik heb de kaart erin gestopt zoals mij destijds is uitgelegd, onderste boven/omgekeerd.
In iedergeval, heb ik die kaart er op allelei manier erin gestop... kon 'm helaas niet dubbelgevouwen er in doen xD

Maar ff een andere vraag...
Wat kost een 2e-hands Dreamsbox 7000S tegewoordig?
Wat kan je er voor vragen?

De rede is: ben er helemaal klaar mee met dat k*tding!

#86094 - 05/12/10 10:10 AM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: Koehave]
piet12 Online   sleepy

P

Niet te vlug opgeven lol

Nogmaals wat voor schotel heb je en hoeveel LNB's heb je er op zitten?
En op welke satellieten staan die?
DAT wordt bedoeld met sat settings.

Het bedrijf dat hem voor je heeft ingesteld zal dat wel hebben gedaan voor een sat setting die niet overeenkomt met die van jouw.
En dan krijg je NOOIT beeld.

Dus kijk effe naar bovenstaande vraagjes en dan horen we het wel.

Who who who

Ik ben het er mee eens.

#86101 - 05/12/10 11:07 AM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: piet12]
Koehave Offline
Startend lid

ik geef niet op, dat geval irriteert me mateloos dat zo'n ding niet simpel tv kan kijken, dus dan maar weg ermee.

wbt schotel:
1 LNB (8 aansluitingen)
in totaal al 4 receivers aangesloten zonder problemen CanalDigitaal. Scherp beeld, goede kwaliteit, goed ontvangst. Geen problemen.
Ik heb er verders ook geen verstand van. 4 receivers die allemaal werken, behalve de 5e, DB.

Aan een apparaat dat niet werkt heb ik weinig aan.
Is geen hobbybox maar een irritatingbox.

Dat ding doet 't niet eens, hoezo hobbybox? xD

Net op Marktplaats gekeken.. voor €150 staan die dingen al te koop.
Hoe eerder ik er vanaf ben, hoe beter. Anders ga ik er op een andere manier er lol mee maken. Maak er liever iemand anders blij.

#86103 - 05/12/10 11:22 AM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: Koehave]
piet12 Online   sleepy

P

Ik neem aan dat je schotel met die ene LNB staat uitgericht op 19,2Oost.
Staat dan je satelliet setting via het menu op eenvoudig en AA op astra1 19,2E

Who who who

Ik ben het er mee eens.

#86117 - 05/12/10 12:41 PM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: Koehave]
bobelen1 Online   happy
Erelid
Out of control

is mijn posting weg???

#86121 - 05/12/10 03:08 PM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: bobelen1]
piet12 Online   sleepy

P

Origineel bericht van: bobelen1
is mijn posting weg???

Ik zou het niet weten.
Weet je zeker dat je op versturen hebt gedrukt?

Who who who

Ik ben het er mee eens.

#86124 - 05/12/10 03:54 PM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: piet12]
bobelen1 Online   happy
Erelid
Out of control

geeft niks piet was ook geen aardige posting

#86127 - 05/12/10 04:00 PM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: bobelen1]
FreeSat Offline

Beheerder
Hobbyloos

De DM7000 levert tussen de 50 en 100 euro op, maar dat apparaat moet gewoon doen wat hij hoort te doen.
Is er wel een emulator actief, dat wil zeggen dat er dan een kaartlezer actief gesteld wordt.
Heb je hem aan internet hangen? Zoek dan in de box even het IP adres op, type dit nu in de webbrowser waar je normaal www.google.nl type maar maak er dan van:
http://192.168.x.x:16001
Vervang 192.168.x.x. door het IP adres van je box
Krijg je nu een foutmelding (404 error) dan is er geen CCcam actief, dat wil zeggen dat je die actief moet zetten of zelfs nog even in het menu moet downloaden.

FreeSat

DM500S HD
DM800S HD se
DM8000 HD

#86131 - 05/12/10 04:16 PM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: FreeSat]
bobelen1 Online   happy
Erelid
Out of control

als hij op zijn andere ontvangers beeld heeft, kunnen we ervan uitgaan dat de schotel goed staat.

dus het zit in zijn instellingen, wat ik denk dat de sat niet goed geconf.staan in de box

en dat hij geen cccam heeft draaien

als hij het geduld heeft om het stap voor stap te doen
moeten we eruit komen, maar als hij denkt knop om en hij doet het, dan adviseer ik zo snel mogenlijk verkopen die box en geen ergenissen kweken,

Edited by bobelen1 (05/12/10 04:16 PM)

#86167 - 06/12/10 12:06 AM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: bobelen1]
Koehave Offline
Startend lid

Kent iemand van jullie het bedrijf *******?
Daar komt dat ding vandaan.
Zelf woon ik niet meer in NL, dus opsturen kost nog wat geld, zeker met dit soort (kwetsbare) goederen.
Een tijd geleden heb ik de DB terug laten brengen naar dat bedrijf.
Met in bijzijn van mijn ouders is dat ding getest. Schijnt.
Ik heb wel eens vaker een expert van iets gesproken, die er eigenlijk de ballen verstand van hebben. Dus tsjah... I don't know.
In iedergeval, had ik door gegeven dat de DB zo ingesteld moet zijn dat het voor mij alleen een kwestie van aansluiten is.
Echter, werkt het alsnog niet
Astra1 19.2. CCam is geïnstalleerd en nog iets.
Internet aansluiting... leuke uitvinden met in anno 2010 en WiFi.
Antwoord of de DB aangesloten is op internet: NEE
De vorige keer moest ik ook opzoek gaan naar kabels etc om dat ding aan te sluiten op het internet.
Het gaat er mij om dat dat ding z'n werk doet... TV... CanalDigitaal! De rest komt later wel een keer.
Enige wat ik wil, is dat CanalDigitaal werkt, niet meer niet minder.

Ik heb al eerder gevraagd of iemand een duidelijke uitleg kon geven.. maar zelfs daar kwam ik niet uit. Mijn excuus!

Voor mij zit er momenteel geen andere oplossing op om dat ding weg te zetten en onder te laten stoffen, en wachten tot iemand er interesse in heeft. Dus, Als er iemand geinteresseerd is in een "Gestoffeerde DreamBox DM 7000S" (zeer uniek exemplaar!)

Edited by piet12 (06/12/10 01:13 PM)
Edit Reason: Bedrijfsnaam gemaskeerd

#86171 - 06/12/10 01:34 AM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: Koehave]
Koehave Offline
Startend lid

De 2 bestanden dat ik hoor te hebben, staan uitgekruist.

Datgene wat in het onderstaande tekst staat heb ik, geloof ik al 8 keer opnieuw ingestelt. Dat ding doet het nog steeds niet.

=========================================
Wel, als je er PLi op hebt staan, druk je even de blauwe knop, softwarebeheer, laatste menu downloaden, daarna automatisch menu downloaden inschakelen, dan naar downloads, softcams, kies hier CCcam (2.1.4) en CCcam config file. Heeft ie dat gedaan, druk je 2 x exit tot je weer in het menu bent waar je kon kiezen voor softwarebeheer, kies nu softcam, stel de 3e regel (Standard softcam) even in op CCcam en steek de kaart met chipje naar beneden in de reader en je hebt beeld.
=========================================

Voordat ik het apparaat terug liet brengen naar het bedrijf die hem geleverd had aan diegene waarvan ik dat ding heb van overgekocht, was de DB kaal. Fabrieksinstelling.
Die instellingen die jullie mij hebben gegeven, staan er ook nu in. Dat heeft dat bedrijf dus al gedaan.
Maar dat rare dinggeval werkt nog steeds niet!
Is er niet een manier om te testen of dat ding wel goed functioneerd...?
Bijv.: een testbeeld. Cardreader wel goed functioneerd?
Virussen? weet ik veel wat allemaal.

Ik blijf dat dinggeval niet van oost naar west EU transporteren.
Dat ding hoort het gewoon te doen waar dat ding voor gemaakt is. TV kijken dmv een Smartcard. Een cd-speler dat geen cd's kan afspelen als je er een cd in doet, zou bij mij allang al op de schroothoop liggen. Ik heb al een keer zo'n apparaat van paar 100 euro, een week na aankoop aan de vuilniswagen meegegeven.
Zonde van het geld, maar zo'n hoort te functioneren.
Niet goed? Geld terug!
Geen geld terug? Troep!
Troep hoort niet in huis!

#86187 - 06/12/10 09:48 AM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: Koehave]
bobelen1 Online   happy
Erelid
Out of control

lijkt me duidelijk zo snel mogelijk verkopen,
jij ergert je niet meer, en probleeem is opgelost

#86206 - 06/12/10 12:52 PM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: bobelen1]
Out of control

Quote:
Ik heb al een keer zo'n apparaat van paar 100 euro, een week na aankoop aan de vuilniswagen meegegeven.
...

Bel mij gerust als je zoiets weer gaat doen!

Ik denk dat bij jou de schotel wellicht niet helemaal goed staat, gegeven het feit dat het ding bij de dealer in het bijzijn van ouders werkte.
Een andere receiver geeft dan nog wel beeld, maar de DM's zijn daar gevoelig voor.
Ik vraag me eerlijk gezegd af waarom jij in hemelsnaam een Linux apparaat hebt gekocht? Het is een liefhebbers machine en dus wat handigheid is gewenst. Koop je een out-of-the-box Philips, Topfield of weet ik veel daar hoef je niks aan te prutsen.

Heel voorzichtig komt het me voor dat je niet zo'n prutser bent en dan wordt het lastig.
Maar ik zou het ding gewoon eens opnieuw laten scannen en hier stap voor stap mee laten lezen wat je doet.

Als dat niet werkt stuur ik je wat geld voor de verzending naar mij kerst11

#86551 - 10/12/10 01:07 AM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: BLACKBIRD]
Koehave Offline
Startend lid

Hallo,
Op 8 december heb ik een e-mail gestuurd naar: info @ freesat .nl
Echter heb ik hier nog geen reactie op ontvangen, dus zet ik maar het bericht hier wel op. Hopelijk gaat dit sneller dan E-mail.

Helaas kon ik hier op de site geen optie vinden om mijn account/lidmaatschap op te zeggen.
Na zoekende zijn geweest op de FAQ-pagina, kon ik echter niets vinden hoe ik mijn account kan verwijderen.
Is het mogelijk om mijn account zelf te verwijderen?
Indien dit niet mogelijk is, gelieve mijn account onder deze gebruikersnaam te verwijderen.
Helaas was de Forum niet goed genoeg geweest om mijn probleem op te lossen en wenst ook niet langer meer deel te nemen aan het Forum in welke vorm dan ook.

Wachtend zal ik een reactie tegemoet zien of een bevestiging wanneer mijn account volledig is verwijderd.

Vriendelijke Groet

#86563 - 10/12/10 09:22 AM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: Koehave]
Happy Birthday razors Online   happy
Erelid
FreeSat verslaafd

Registered: 17/05/05
Loc: thuis, op het werk en in de kr...
nou nou 5 pagina's besteed en dan dit schrijven loser

Hallo,
Helaas was de Forum niet goed genoeg geweest om mijn probleem op te lossen en wenst ook niet langer meer deel te nemen aan het Forum in welke vorm dan ook.

Vriendelijke Groet

grtz

razors

Edited by razors (10/12/10 09:24 AM)

DM8000sstc 500GB HD, 4GB CF, DVD burner Newnigma2 3.3.1
DM500HDs 1TB esata Newnigma2 3.3.1
DM7000s 250GB + 256mb ( nu ff PLI-JADE )
A.C.Ryan Playon!HD2 mini in combinatie met DS211
2x wave t55 dual nlb's 13-19.2-23.5-28.2

#86566 - 10/12/10 10:31 AM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: razors]
bobelen1 Online   happy
Erelid
Out of control

je hoeft dus niet in een boom te hangen om een
eikel te zijn /offtopic

#86572 - 10/12/10 11:06 AM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: bobelen1]
FreeSat Offline

Beheerder
Hobbyloos

lol3

Makkelijk zat Koehave, dan kom je toch gewoon niet meer...
Accounts worden niet verwijderd omdat dan de auteur van het bericht niet meer te zien is waardoor er een hele grote warboel ontstaat.
En ja, 24 uur later nog steeds geen email beantwoord is toch ook te belachelijk voor woorden want sja.. iedere andere satellietboer zit 24 uur per dag achter zijn pc om accounts te verwijderen van het forum. Nou, deze satboer heeft vakantie en heeft nog een sociaal leven langs zijn emailbox.

/offtopic

DM500S HD
DM800S HD se
DM8000 HD

#86579 - 10/12/10 12:20 PM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: Koehave]
vogelaar Online   kerst1

FreeSat verslaafd

Hallo,
Helaas was de Forum niet goed genoeg geweest om mijn probleem op te lossen

Vriendelijke Groet

Nou nou, als ik dit zo lees dan was een psychiater inderdaad beter voor je geweest. confused59

#86592 - 10/12/10 01:41 PM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: vogelaar]
Dj Pelleboer Online   content

Rhodos fan

Registered: 14/12/04
Loc: woerden
lol3

" 't Kan vriezen 't Kan dooien"

DM8000HD
DM800HD
DM500HD
DM7020

#86615 - 10/12/10 03:29 PM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: Dj Pelleboer]
hotsummer Offline
Startend lid

Registered: 20/08/08
Loc: Belgie

Hallo,

Vriendelijke Groet

...tja je zal maar freesat heten,goed wetende dat je zowat alles opzij zet om de mensen te helpen en dan 1 weekje verlof neemt en dit voor je kiezen krijgt....bha..das durven.
groetjes
hotsummer

#86645 - 10/12/10 07:28 PM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: hotsummer]
Out of control

Quote:

Was freesat geen hobbyboard?
Dus mensen met liefde voor satelliet komen hier samen en proberen nono's gratis te helpen en een beetje te zwetsen over van alles en nog wat.

Sommige verwachten blijkbaar dat het een soort gratis klantenservice is, voor spulletjes elders gekocht?

@Koehave, wat had je verwacht, dat iemand GRATIS bij jou in Hoorn de boel ff zou gaan checken?

Rot lekker op zeg.

#86655 - 10/12/10 08:19 PM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: BLACKBIRD]

Erelid
FreeSat verslaafd

Vind het belachelijk dat de beste Man niet snel geholpen is ,

Minste wat de Freesat staf had kunnen doen is een Groepje Moderators in een Bussie zetten en naar de beste man te sturen.

Denk dat we van het A-Team nog wat kunnen leren .

blush

PS3 MW3 & Black Ops
www.bruut.com
.

#86806 - 12/12/10 11:28 AM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: BRUUT-DREAM]
DutchHornet Online   content

Global Moderator

Registered: 02/06/04
Loc: nouenof
Onze welgemeende excuses dat we tekort geschoten zijn. De bus was helaas stuk en de NS niet betrouwbaar genoeg om via rail te gaan. Maar gezien de warme en invoelende reactie voel ik geen spijt, ook mijn welgemeende excuses daarvoor. frown

#97393 - 06/03/11 10:15 AM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: Koehave]
keizerkarel Offline
Startend lid

Registered: 05/03/11
Loc: lommel
beste,
Heeft u soms een joskedraaibaardream zenderlijst

#97394 - 06/03/11 10:18 AM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: DutchHornet]
keizerkarel Offline
Startend lid

Registered: 05/03/11
Loc: lommel
Beste,
Heb een 7000s heeft iemand soms een zenderlijst voor dit toestel heb een joskedraaibaardream nodig

#97395 - 06/03/11 10:25 AM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: keizerkarel]
NSR Online   content

Registered: 07/06/05
Loc: Netherlands
Joske draaibaar is voor het laatst bijgewerkt ergens in 2009 dacht ik, dus ik weet niet waarom je perse die lijst wil!, er zijn ook draaibare lijsten van Henksat of Satje die veel actueler zijn....maar goed
Jij wil Joske, hier is Joske..

Attachments
joskedraaibaardream.zip (4 downloads)
Description: Joske draaibaar.

Page 1 of 6 1 2 3 4 5 6 >

Shout Box

DreamBoxSupport
SatConn 10/1 DiSEqC switch programmer
€ 22.95
Top Posters
FreeSat 15771
NSR 9707
Dj Pelleboer 8611
piet12 7960
DutchHornet 5775
edbe 5205
razors 4593
ccdk 3289
vogelaar 3001
minplus 2451
BRUUT-DREAM 2405
Johan1945 1441
dreka 1192
bobelen1 1149
BLACKBIRD 1090
Forum Stats
10322 Members
95 Forums
39855 Topics
127095 Posts
193 Posts past hours

Max Online: 1813 @ 19/03/2009
Who's Online
93 registered (BRUUT-DREAM, bobelen1, BLACKBIRD, age, Bunyip, Cactus Jack, byJEFF, 000000, Bumzel, baaaaas, angilo, atlantic, ccdk, bertone75, bck, en meer...), 910 Guests and 23 Spiders online.
Foto's van je schotel(s)
Mijn nieuwe opstelling
wavefield T90 in de winter
Mijn 3 wokkies
voorlopig eindresultaat

XX