DreamBox DM800HD SE (Sat) PVR
€ 449.00
You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear.
If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.

Page 1 of 6 1 2 3 4 5 6 >
Topic Options
Rate This Topic
#75590 - 18/08/10 11:27 AM Canaldigitaal op Dreambox *****
Koehave Offline
Startend lid

Registered: 18/08/10
Loc: Hoorn
Hallo,
Ik heb van een goede kennis de DM7000S voor een leuk prijsje kunnen overnemen.
Na het er in stoppen van een CanalDigitaal-smartcard kreeg ik geen beeld.
Dus ik dacht...kwestie van de DB instellen op CanalDigitaal, oig de smartcard herkenbaar maken op de DB.
Echter wilt mij dat niet lukken.
Ik heb al de DB terug naar de Fabrieksinstellingen gedaan en opnieuw geprobeerd.
Wat ik ook doe... de (engelstalige-)handleiding, Forums op IE, zoeken naar NL-handleidingen... ik vind maar niet wat ik hebben wil.
Mijn vraag op dit Forum zal zijn:
Wie kan er mij duidelijk uitleggen (geschrikt voor domme mensen die geen verstand hebben van DreamBox'n) hoe ik de CanalDigitaal smartcard aan het werk kan krijgen op de DB?
Welke knoppen ik moet gebruiken om wat te krijgen.
Welke instellingen. Stapsgewijs.
Wat dat betreft ben ik net een Digibeet als het gaat om DreamBox'n.

Wij hebben meerdere receivers, maar geen DB's. Kwestie van smartcard er in doen, kanalen/zenders zoeken en kijken maar. Naast de handleiding voor de DM7000S kunnen ze beter ook een handleiding voor digibeten er bij doen (gratis weliswaar).

Vriendelijke Groet,
Koehave

#75659 - 19/08/10 01:29 AM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: Koehave]
FreeSat Online   content

Beheerder
Hobbyloos

Registered: 16/05/03
Loc: zichtloos leven
Wel, als je er PLi op hebt staan, druk je even de blauwe knop, softwarebeheer, laatste menu downloaden, daarna automatisch menu downloaden inschakelen, dan naar downloads, softcams, kies hier CCcam (2.1.4) en CCcam config file. Heeft ie dat gedaan, druk je 2 x exit tot je weer in het menu bent waar je kon kiezen voor softwarebeheer, kies nu softcam, stel de 3e regel (Standard softcam) even in op CCcam en steek de kaart met chipje naar beneden in de reader en je hebt beeld.

FreeSat

You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear.
If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.
#75681 - 19/08/10 11:45 AM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: FreeSat]
Koehave Offline
Startend lid

Ehhh... zonder om iets geprobeerd te hebben op de DB... wat is een PLi? xD
En de rest ga ik wel eens proberen.
Wat betreft het downloaden... daar heb ik toch geen ethernet verbinding voor nodig? Want dat gaat nu dan wel een groot probleem worden :p
En wat betreft de kaart... de chip moet onder zitten?
Waarschijnlijk is dat 't probleem (slechte handleiding!) :s

Groet,
Koehave

#75686 - 19/08/10 12:25 PM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: Koehave]
Koehave Offline
Startend lid

Met heel veel moeite en zoeken en met verlengstukjes werken heb ik de DB aangesloten op ethernet. We hebben alleen draadloos dus was ff zoeken naar kabeltjes enzo.
Maar nu: nu heb ik nog steeds geen beeld.
Als ik ga naar Softcam Instellingen (zelfde scherm als voor Standaard Softcam: CCcam-2.1.4) en klik op Kaartinfo komt het volgende te staan.
CCcam Smartcard information
Welcome to the CCcam Information client.
card reader /dev/sci0
no or unknown card inserted

card reader /dev/sci1
handled 0(0) ecms and 0(0) emms
SECA card 00.571.430.606 entitlement:
0000 MANAGMENT : 2010-09-09
006a CANALDIGITAAL : 2010-09-09

Toen na het instellen voor standaard Softcam heb ik het opgeslagen (blauwe knop)
toen ik als nog geen beeld had, ben ik terug gegaan en nogmaals opgeslagen en cam herstarten (groene knop)
Geen resultaat. Toen Kaartserver herstarten (rode knop)
Geen resultaat!
DreamBox uitgezet. Minuutje wachten. Aangezet.
En tot m'n grote verbazing... nog steeds niks :s
Ik heb toch echt de ship van de smartcard naar onderen er in gestopt :s of zou het nog uitmaken in welke gleuf die zit. Onderste of bovenste gleuf?

Dus tsjah... wat nu?

#75691 - 19/08/10 01:29 PM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: Koehave]
Koehave Offline
Startend lid

Ik niet begrijp.
Ik heb alweer de DreamBox terug gezet naar de fabrieksinstellingen en nu kom ik niet eens in het menu voor al die instellingen bij Software beheer.
Geen downloads kunnen er gedaan worden. Geeft aan dat er geen verbinding is met ethernet/internet enzo...
Zelfs de signaalmeting doet niks meer terwijl de coax aangesloten is :s
Ben ik zo a-technisch of is het een apparaat met een extra handleiding dat niet bestaat frown

Erg frustrerend zoiets :s

#75697 - 19/08/10 01:57 PM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: Koehave]
Koehave Offline
Startend lid

hè hè, eindelijk heb ik 't voor elkaar.
Kwestie van regelmatig de stekker eruit halen en er weer in doen.
(Hij 's nog niet gecrashed en ook niet de zelfvernietiginggeactiveerd, of moet dat laatste handmatig gedaan worden? :p)

Maar nu het volgende...
Ik heb dus weer die 2 updates gedaan... en bij softcam instellingen CCcam-2.1.4 geselecteerd, maar ik heb nu nog steeds geen tv, geen Canaldigitaal... en vanavond komt er een goeie film die ik graag wil zien.

Wat nu?

Groet.

#75701 - 19/08/10 03:16 PM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: Koehave]
vogelaar Online   embarrased

FreeSat verslaafd

Registered: 11/04/09
Loc: Het Westland
Heb je wel beeld op BVN??
Echostar7000 met chaparral 2.4Mtr C-band

#75742 - 20/08/10 12:00 AM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: vogelaar]
Koehave Offline
Startend lid

ik heb helemaal geen beeld wat betreft zenders.
aan de bekabeling ligt 't ook niet, want als ik een andere receiver aansluit, doet alles 't gewoon zoals 't hoort (aansluiten, smartcard erin en 't werkt)
Behalve de DB werkt niet naar behoren.
Als ik naar de zenderlijst ga, zie ik allerlij zenders, maar ik zie geen beeld, ook geen geluid.
En de smartcard in een andere receiver doen, doet 't wel.
Snap er werkelijk niets van.

Heb ook al contact gehad met het bedrijf waar de DB is gekocht, en die willen 't wel voor me oplossen, maar daar betaal ik nog een aardig bedrag voor, nog meer dan ik dat ding voor hebt overgenomen. Dus dat gaat 'n niet worden.

Ik weet 't zo ook niet meer.

#75750 - 20/08/10 09:17 AM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: Koehave]
Dj Pelleboer Online   content

Rhodos fan
No life than FreeSat life

Registered: 14/12/04
Loc: woerden
Als je helemaal geen beeld hebt dus ook gen fta zoals bvn , dan heb je gewoon geen ontvangst controleer of je wel signaal hebt op de astra 19,2 zoniet staat alles goed uitgericht , LNB goed , kabel goed enz... of die zenderlijst deugd niet .

" 't Kan vriezen 't Kan dooien"

DM8000HD
DM800HD
DM500HD
DM7020

Page 1 of 6 1 2 3 4 5 6 >

Shout Box

DreamBoxSupport
HDMI > DVI-D kabel verguld 2.5 mtr
€ 8.95
Top Posters
FreeSat 15819
NSR 10338
Dj Pelleboer 8964
piet12 8623
DutchHornet 5784
edbe 5635
razors 4821
vogelaar 3599
ccdk 3377
minplus 2602
BRUUT-DREAM 2597
Johan1945 1817
dreka 1218
BLACKBIRD 1173
bobelen1 1164
Forum Stats
11014 Members
94 Forums
43889 Topics
135558 Posts
170 Posts past hours

Max Online: 1955 @ 19/03/2009
Who's Online
79 registered (Betjeha, ayoub, byJEFF, atlantic, angilo, BRUUT-DREAM, Bumzel, afred, bck, Daan3224, ccdk, bever, Bunyip, astrasat, devennen, en meer...), 615 Guests and 29 Spiders online.
Foto's van je schotel(s)
C/KU band test met zelfgebouwde combifeed
Wave kabels nu ingekort
Wavefield Toroidal T55 met DVB-T
Mijn nieuwe opstelling

XX