Invacom ADF-120 Feedhorn (Prime focus)
€ 25.00
You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear.
If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.

Page 2 of 6 < 1 2 3 4 5 6 >
Topic Options
Rate This Topic
#75759 - 20/08/10 11:13 AM Re: Canaldigitaal op Dreambox ***** [Re: Dj Pelleboer]
Koehave Offline
Startend lid

Registered: 18/08/10
Loc: Hoorn
ik denk het laatste, of de DB zelf xD
we hebben 1 schotel, in totaal 5 receivers (waarvan 1 DreamBox.)
alle receivers doen met alle kaarten van CanalDigitaal.
Alle aansluitingen werken goed (geen draadbreuken oid).
We hebben een Arion AF-9300PVR. Ook met HD.
Met dat ding was het heel simpel... aansluiten, smartcard erin, hier en daar wat instellingen doen zodat ie dus Canaldigitaal ontvangt.
Niet zoals een DB, software downloaden. (wat nou als je niet beschrikt over bekabelt internet?)
Smartcard er in. bij elk apparaat, zelfs een pinautomaat. Ship altijd aan de bovenzijde. Behalve de DB frown
Het grappige is eigenlijk, dat ding komt dus vandaan bij een bedrijf dat alleen maar receivers, schotels etc, allesvoor Canaldigitaal, verkoopt.
Ipv van dat dat soort bedrijven, dat soort ingewikkelde apparaten standaard instellen op Canaldigitaal (kaart erin en klaar) zou 't leven een stuk makkelijker maken smile

Wat ik al eerder zijn... ik heb totaal geen verstand van DreamBox.
een vraagje of ik een bepaalde software heb hoef je mij niet te vragen. Zo technisch ben ik niet als het gaat om receivers.
Sommige apparaten moet je kunnen aansluiten, stekker erin en het moet 't gewoon doen! Net als een koelkast (vergeet het powerknopje niet)

hopelijk ben ik niet veeleisend of moeilijk.
Ik geef eerlijk toe dat ik er totaal geen verstand hebt, net als een digbeet, maar dan over DB's.

#75763 - 20/08/10 11:38 AM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: Koehave]
vogelaar Online   embarrased

FreeSat verslaafd

Registered: 11/04/09
Loc: Het Westland
Origineel bericht van: Koehave
Sommige apparaten moet je kunnen aansluiten, stekker erin en het moet 't gewoon doen! Net als een koelkast (vergeet het powerknopje niet)

Dan moet je nou net geen DreamBox koppen. (hobbybox)

Heb je je coax soms op de uitgang aangesloten. (Coax uit)
Echostar7000 met chaparral 2.4Mtr C-band

You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear.
If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.
#75806 - 20/08/10 07:38 PM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: vogelaar]
BRUUT-DREAM Online   happy

Erelid
FreeSat verslaafd

Registered: 05/11/04
Loc: Dordrecht
Een DreamBox werkt alleen FTA ( Free to Air ) met standaard software.

Om Canaal digitaal te kunnen kijken zal je alternative aoftware in de Box moeten zetten. ( bijv. met het gratis programma DreamUp )

Als die alternative software erin staat , kan je het beste de Box aan het Internet hangen om via de blauwe knop een Emulator te Downloaden en te Installeren.

Let Op !! Als je software van Gemini erin zet moet je ook Kaartconfiguratie Downloaden en Installeren / dan selecteren en ff de Box herstarten.

Als je fabrieksinstelling doet, ben je alles kwijt en is alles wat je gedownload en geinstalleert heb weer kwijt.

wat zeer belangrijk is , is je Signaal.

Dat moet boven de 70 % zijn anders heb je geen beeld .

De Tuner van de DreamBox is veel gevoeliger dan andere Merken , dus met een andere Box goed Signaal zegt nix bij DreamBox.

Check altijd eerst of je schotel wel goed staat op je DreamBox.

Your Kungfu is No Good! .

Bezoek ook eens : www.dreamboxsupport.nl

PS3 MW3 & Black Ops
www.bruut.com
.

#75913 - 21/08/10 07:28 PM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: BRUUT-DREAM]
Koehave Offline
Startend lid

Bedankt.
wat betreft het richten van de schotel, zal wel goed zijn.
Hij staat iig in de richten naar het oosten.
Alle receivers die we hebben, werken prima. Signaal is perfect. kwaliteit van beeld is super. Dus ik zou het niet snappen als dat de schotel voor de DreamBox anders gericht zou moeten zijn (zie ik geen logika in dan)

Ik heb de DreamBox voor een zacht prijsje kunnen overnemen van een bekende van ons. En die is zo vriendelijk om niet te helpen. Zegt dat ie 't niet weet, terwijl ie dat ding zelf gebruikt heeft. Maarjah...
Als ik wil internetten koop ik wel een computer en een receiver en een schotel voor tv kijken. en een mobiele telefoon om te bellen en smsen laugh

#75914 - 21/08/10 07:36 PM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: vogelaar]
Koehave Offline
Startend lid

ennuh, over het aansluiten van de coax op de DreamBox...
ik heb geen tv...wel radio zenders. Die ontvang ik niet via de uitgang :p

#75920 - 21/08/10 08:24 PM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: Koehave]
FreeSat Online   content

Beheerder
Hobbyloos

Registered: 16/05/03
Loc: zichtloos leven
Dus je hoort wel radio maar als je hem op tv zet heb je geen beeld? Ook niet op BVN en ZDF, ARD, Das erste, 3sat enzo?

#75922 - 21/08/10 09:02 PM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: FreeSat]
BLACKBIRD Offline
Out of control

Registered: 29/09/06
Loc: Veluwe
Een DreamBox is véél gevoeliger qua schotelafstelling dan welk andere ontvanger.

Als tig andere "goed" werken, kan je bij de Dream geen beeld hebben.
"Het zal wel goed zijn" doet mij het ergste vrezen...

#75997 - 23/08/10 12:08 AM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: BLACKBIRD]
Koehave Offline
Startend lid

aha okee.
Stel dat ik CanalDigitaal werkende krijg... en daarbij de schotel voor de DreamBox beter afstel... hoe zit het dan met de andere receivers? Hebben die dan helemaal geen signaal meer en de DreamBox wel?
Dan zou ik het wel weten. liever 1 DreamBox buiten gebruik dan 4 andere receivers frown
Bovendien hebben we een apparaatje (aanbevolen door Canaldigitaal-dealer) zodat je de schotel nauwkeurig kan afstellen.

Ik denk toch dat het beter is als ik de DreamBox weg ga brengen en 'm na laat kijken en alvast in te stellen zodat ik simpel de kaart er in hoeft te doen en hij doet het. Kost helaas een hoop geld, maar dan heb ik hopelijk wel een werkend apparaatje.
Hoe erg ik jullie hulp waardeer. Denk alleen niet het werkelijk gaat helpen. Ik vind (persoonlijke mening) de reacties te verschillend en afwijkend van het ene of het andere bericht.
En voor wat betreft iemand die totaal geen verstand heeft van DreamBox, zijn bepaalde dingen kwa uitleg mij nog te technisch of te moeilijk.

In ieder geval bedankt voor jullie hulp, tijd en moeite.
En wieweet laat ik het weten als ie (ooit eens) eindelijk werkende is.

Alvast mijn excuses voor alles!

#76070 - 23/08/10 07:08 PM Re: Canaldigitaal op Dreambox [Re: Koehave]
BRUUT-DREAM Online   happy

Erelid
FreeSat verslaafd

Registered: 05/11/04
Loc: Dordrecht
Een optie is dat je de Dm 7000 naar www.dreamboxsupport.nl opstuur ( naar Rob ).

Voor een algemene check.

Ook kan hij Image / Software zenderslijst er voor je inzetten .

Ik weet zeker dat je dan niet veel geld kwijt ben , en je de Box Perfect terug ontvangt.

Your Kungfu is No Good! .

Bezoek ook eens : www.dreamboxsupport.nl

PS3 MW3 & Black Ops
www.bruut.com
.

Page 2 of 6 < 1 2 3 4 5 6 >

Shout Box

DreamBoxSupport
HDMI > DVI-D kabel verguld 2.5 mtr
€ 8.95
Top Posters
FreeSat 15819
NSR 10338
Dj Pelleboer 8964
piet12 8623
DutchHornet 5784
edbe 5635
razors 4821
vogelaar 3599
ccdk 3377
minplus 2602
BRUUT-DREAM 2597
Johan1945 1817
dreka 1218
BLACKBIRD 1173
bobelen1 1164
Forum Stats
11014 Members
94 Forums
43889 Topics
135558 Posts
170 Posts past hours

Max Online: 1955 @ 19/03/2009
Who's Online
79 registered (Betjeha, ayoub, byJEFF, atlantic, angilo, BRUUT-DREAM, Bumzel, afred, bck, Daan3224, ccdk, bever, Bunyip, astrasat, devennen, en meer...), 615 Guests and 29 Spiders online.
Foto's van je schotel(s)
C/KU band test met zelfgebouwde combifeed
Wave kabels nu ingekort
Wavefield Toroidal T55 met DVB-T
Mijn nieuwe opstelling

XX