Firewall op de pc misschien ......
Bij mij (Windows7) staat voor thuisnetwerken de firewall uit, maar bij 'Binnenkomende verbindingen' staat 'Alle verbindingen blokkeren met programma's die niet in de lijst met toegestane programma's voorkomen'.
Bij 'Programma's toestaan via Windows Firewall te communiceren' staan beide vinkjes aan bij VLC media player.
Maar toch staat de firewall (voor binnenkomende verbindingen) niet helemaal uit? Heb er even naar gekeken hoe ik dat moet aanpassen maar wat is dat ingewikkeld geworden zeg onder Windows7. Ik zal er nog eens in moeten duiken of iemand moet het me snel kunnen uitleggen hoe ik dus alleen mijn
DreamBox toegang geef, desnoods alle poorten.
Hier werkt versie 1.0.3 gewoon goed op de 8000, versie 0.86 word geadviseerd bij enigma1 boxen omdat daar de nieuwere versies niet goed werken.
Ik heb gedowngrade naar 0.9.8a (had 0.86 niet bij de hand) omdat ik niet kon browsen in de mappen van de PC waar VLC op staat, in plaats daarvan als ik op OK klik bij C: ging VLC proberen C: of zoiets af te spelen.
Wat overigens nu nog niet helemaal opgelost is, bij sommige mappen kan ik ineens niet meer verder bladeren maar gaat VLC de map zelf als video-bestand openen...
Eventueel kan je de video Norm naar eigen keuze aanpassen, maar dat heeft niks te maken met de verbinding, het zou gewoon moeten werken..
Waar heeft die Video Norm wel mee te maken dan? Want ik merkte wel een kwaliteitsverschil tussen VLC en Mediaspeler van de box zelf...
Wat bij mij nog niet (goed) werkt:
a) het niet kunnen browsen naar sommige mappen, andere mappen gaan wel goed.
b) het niet kunnen afspelen van sommige bestanden
c) het niet kunnen kiezen van het juiste audio-spoor
d) ontbreken van ondertiteling (als ik een .srt bestand met dezelfde bestandsnaam in dezelfde map zet als waar het videobestand ook staat, op de PC werkt dat wel automatisch met VLC) Ik kan de ondertiteling ook niet kiezen (met de TEXT-knop of Menu > Ondertiteling)
e) het kunnen bekijken van live-streams (ook dat zou via VLC moeten kunnen)
Ik zal e.e.a. nog eens moeten testen om gedetailleerder te zijn maar wellicht kan iemand me al zeggen welke bestandsformaten wel of niet werken met VLC en/of Mediaspeler. Zijn er beperkingen? Bijv. HD/BluRay bestanden?
Ik heb een DM800S met momenteel OpenPLi, bedraad netwerk.