Ik heb een soortgelijk probleem met het afspelen van (o.a.) mkv-bestanden. Eerste paar seconden gaat goed, daarna schokkerig met meer stilstaan dan afspelen, de Mediaspeler reageert dan ook enorm traag, ook als het bestand op de harde schijf staat die op de eSATA aansluiting zit. Ik gebruik een zo recent mogelijke versie van OpenPLi.
Nu zijn er m.i. diverse manieren om video-bestanden af te spelen op de
DreamBox en elke manier is weer wel of niet voor bepaalde bestanden geschikt.
Even een opsomming en correct me if I'm wrong:
-Via de Video knop kan je de door de
DreamBox zelf opgenomen programma's (.TS) bekijken, andere formaten niet.
-Via de DVD-speler: DVD's of DVD-rips (VIDEO_TS-bestanden).
-Via de Mediaplayer: diverse formaten, mij is nog niet duidelijk welke wel en vooral welke niet.
-Via de VLC-plugin i.c.m. een PC die als server dient: Alles (?) maar ik merk dat de beeldkwaliteit minder is en dat er bij sommige bestanden performance ontbreekt, ook kan ik om de één of andere reden niet naar sommige mappen browsen.
Al met al wil het afspelen dus niet altijd lukken, behalve de .TS-bestanden, ook op de PC (met VLC) zijn die bestanden geen probleem.
Iemand tips? Ik wil graag het afspelen van alle soorten van bestanden (ook HD) met audio-keuze en ondertiteling (ook via bijv. een apart .srt-bestand) via de
DreamBox (DM800S) kunnen bedienen maar als daar beperkingen in zijn wil ik graag weten welke en of die nog te verhelpen zijn door bestanden om te zetten in een ander formaat bijvoorbeeld maar liever niet omdat dat weer een extra handeling is.