DreamBox DM8000HDTV (Sat) PVR WiFi
€ 875.00
You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear.
If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.

Page 1 of 2 1 2 >
Topic Options
Rate This Topic
#76539 - 28/08/10 08:56 AM HD Handycam filmpje afspelen via de nas op de dm
Stimpy Offline
Tiepertje

Registered: 02/09/09
Loc: vlagtwedde
Ik heb in de vakantie aardig wat gefilmd in hd kwaliteit.
Deze filmpjes staan momenteel in m2ts formaat op mijn Synology diskstation. Als ik deze via de mediaplayer app op de dm800 newnigma uitgerust af probeer te spelen dan laat hij 2 seconden zien en dan stopt hij met de film.
Die 2 seconden zijn haarscherp en super mooi, alleen waarom stopt hij. Als hij 2 seconden af kan spelen dan zou hij toch ook alles af moeten kunnen spelen lijkt mij.

Of moet ik ze toch omzetten naar een andere formaat, alleen dan ben ik denk ik mijn hd kwaliteit kwijt.
Multihouder 19.2, 28.2, 23.5, 13 alps
Netwerk met Synology ds 209 met 2 x 1,5 tb in raid1

#76562 - 28/08/10 09:34 PM Re: HD Handycam filmpje afspelen via de nas op de dm [Re: Stimpy]
Lexzie Online   content
FreeSatter

Registered: 05/12/06
Loc: ZHZ
Ik heb een soortgelijk probleem met het afspelen van (o.a.) mkv-bestanden. Eerste paar seconden gaat goed, daarna schokkerig met meer stilstaan dan afspelen, de Mediaspeler reageert dan ook enorm traag, ook als het bestand op de harde schijf staat die op de eSATA aansluiting zit. Ik gebruik een zo recent mogelijke versie van OpenPLi.

Nu zijn er m.i. diverse manieren om video-bestanden af te spelen op de DreamBox en elke manier is weer wel of niet voor bepaalde bestanden geschikt.
Even een opsomming en correct me if I'm wrong:
-Via de Video knop kan je de door de DreamBox zelf opgenomen programma's (.TS) bekijken, andere formaten niet.
-Via de DVD-speler: DVD's of DVD-rips (VIDEO_TS-bestanden).
-Via de Mediaplayer: diverse formaten, mij is nog niet duidelijk welke wel en vooral welke niet.
-Via de VLC-plugin i.c.m. een PC die als server dient: Alles (?) maar ik merk dat de beeldkwaliteit minder is en dat er bij sommige bestanden performance ontbreekt, ook kan ik om de één of andere reden niet naar sommige mappen browsen.

Al met al wil het afspelen dus niet altijd lukken, behalve de .TS-bestanden, ook op de PC (met VLC) zijn die bestanden geen probleem.

Iemand tips? Ik wil graag het afspelen van alle soorten van bestanden (ook HD) met audio-keuze en ondertiteling (ook via bijv. een apart .srt-bestand) via de DreamBox (DM800S) kunnen bedienen maar als daar beperkingen in zijn wil ik graag weten welke en of die nog te verhelpen zijn door bestanden om te zetten in een ander formaat bijvoorbeeld maar liever niet omdat dat weer een extra handeling is.

You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear.
If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.
#76778 - 30/08/10 06:48 PM Re: HD Handycam filmpje afspelen via de nas op de dm [Re: Stimpy]
NSR Online   content

Hobbyloos

Registered: 07/06/05
Loc: Netherlands
M2TS Is wel af te spelen, van de week gezien bij iemand die had een speelfilm op zn server staan en speelde prima af met de mediaspeler van de DreamBox...was toevallig ook een 800.

Daarin tegen hoor ik ook weer een ander verhaal, ging ook over een opname met een camera
bestand was: MTS

ook na een paar sec kapte het zaakje ermee, filmke is me toegestuurd en idd het werkte niet.

Wat je zou kunnen doen is filmkes van kamera's converteren naar MKV dan werkt het wel en heb je ook geen kwaliteidsverlies.

En wat me verders opvalt, ik heb een demofilmpje gedownload in M2TS formaat..wil ik deze gaan streamen vanaf de pc via de Vlc video player vanuit de DreamBox dan werkt dat niet, copieer ik het zaakje naar de hdd van de box dan speelt ie dat filmpje perfect af. (Zie screenshot)

Nog iets, onder de knop pvr van de ab worden MKV en M2ts bestanden ook weergegeven.

Attachments
screenshot.jpg

Description: m2ts

#76780 - 30/08/10 06:56 PM Re: HD Handycam filmpje afspelen via de nas op de dm [Re: NSR]
NSR Online   content

Hobbyloos

De resolutie van m2ts word ook netjes weergegeven in 1080p30

Zelf ondervind ik ook problemen met de laatste versie van vlc op de pc betreft weergave van de mappen

lees hier de laatste postings
http://www.freesat.nl/forum/ubbthreads.php/topics/56193/2/VLC_plugin

Attachments
screenshot1.jpg

Description: m2ts resolutie weergave

#76782 - 30/08/10 07:03 PM Re: HD Handycam filmpje afspelen via de nas op de dm [Re: NSR]
Dj Pelleboer Online   content

Rhodos fan
No life than FreeSat life

Registered: 14/12/04
Loc: woerden
Heb gisteren toevallig een film van 6 gig op mijn hdd van de 800HD gezet en die speelt het met mediaspeler in MKV 1080p af , pracht beeld overigins , dus iets omzetten naar mkv is niet slecht bedacht dan idd....

" 't Kan vriezen 't Kan dooien"

DM8000HD
DM800HD
DM500HD
DM7020

#76813 - 30/08/10 08:28 PM Re: HD Handycam filmpje afspelen via de nas op de dm [Re: Dj Pelleboer]
Stimpy Offline
Tiepertje

Ik heb de filmpjes eerst omgezet naar mpeg met hoge kwaliteit. Daarin merk ik dat het beeld wat schokkerig is.

Op een ander forum was er iemand die vertelde de bestanden te hernoemen naar .ts en dat hij dan wel af speelt.

dat heb ik ook geprobeerd en dan speelt hij inderdaad wel af, maar dan heb ik bovenin blokkerig beeld dat net over de helft naar onder toe zwart wordt.

#76817 - 30/08/10 08:37 PM Re: HD Handycam filmpje afspelen via de nas op de dm [Re: Stimpy]
NSR Online   content

Hobbyloos

Quote:
Op een ander forum was er iemand die vertelde de bestanden te hernoemen naar .ts en dat hij dan wel af speelt.

dat heb ik ook geprobeerd en dan speelt hij inderdaad wel af, maar dan heb ik bovenin blokkerig beeld dat net over de helft naar onder toe zwart wordt.

Ja das niet om aan te zien idd, heb ik hier ook mee getest..ik denk toch dat het probleem iets met die camera bestanden te maken heeft
dan lijkt me het beste te converteren naar MKV, of rechtstreeks naar je hdd van je box copieren..dat al eens geprobeerd?

Toch vreemd ammel, een gewone film in M2TS speelt wel gewoon vanuit de hdd van de DreamBox denker

#76818 - 30/08/10 08:40 PM Re: HD Handycam filmpje afspelen via de nas op de dm [Re: NSR]
Stimpy Offline
Tiepertje

Ik heb geen hdd in de box zitten, ik doe alles via de synology.
zal eens een proggie zoeken die naar mkv kan converteren.

#76819 - 30/08/10 08:44 PM Re: HD Handycam filmpje afspelen via de nas op de dm [Re: Stimpy]
NSR Online   content

Hobbyloos

google eens naar: Portable Wondershare Video Converter Ultimate v5.4.1

Page 1 of 2 1 2 >

Shout Box

DreamBoxSupport
DUO single LNB voor 78/88Cm
€ 15.00
Top Posters
FreeSat 15819
NSR 10338
Dj Pelleboer 8964
piet12 8623
DutchHornet 5784
edbe 5635
razors 4821
vogelaar 3599
ccdk 3377
minplus 2602
BRUUT-DREAM 2597
Johan1945 1818
dreka 1218
BLACKBIRD 1173
bobelen1 1164
Forum Stats
11014 Members
94 Forums
43891 Topics
135561 Posts
129 Posts past hours

Max Online: 1955 @ 19/03/2009
Who's Online
79 registered (Betjeha, ayoub, byJEFF, atlantic, angilo, BRUUT-DREAM, Bumzel, afred, bck, Daan3224, ccdk, bever, Bunyip, astrasat, devennen, en meer...), 616 Guests and 24 Spiders online.
Foto's van je schotel(s)
C/KU band test met zelfgebouwde combifeed
Wave kabels nu ingekort
Wavefield Toroidal T55 met DVB-T
Mijn nieuwe opstelling

XX