#79366 - 25/09/10 11:48 AM
Automatisch over schakelen tv als ik DB aanzet via HDMI
|
Startend lid
Registered: 28/09/06
Loc: eindhoven
|
Als ik de tv via schart heb aangesloten op de DreamBox schakeld deze automatisch over naar de DreamBox als ik deze aan zet nu met hdmi aan sluiting krijg ik dit niet voor elkaar weet iemand of dit wel gaat of ligt dat aan de tv dit is een philips lcd kan in de tv geen instelingen hiervoor vinden Groetjes Tjeu
|
|
|
|
|
|
You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear. If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.
|
#79370 - 25/09/10 12:15 PM
Re: Automatisch over schakelen tv als ik DB aanzet via HDMI
[Re: tjeu100]
|
Hobbyloos
Registered: 07/06/05
Loc: Netherlands
|
Je moet in je DreamBox naar menu/instellingen/systeem/audio/video gaan En daar kun je het zaakje verranderen bij de optie >video uitgang< daar zal wel scart staan, kies daar voor hdmi.
Edited by NSR (25/09/10 12:18 PM)
|
|
|
|
|
|
You are a non-registered user? Please apply for an account!!! By logging in this banner will disappear. If you log in, you have many more functions like more forums, you can download attachements and you can use the search function.
|
#79381 - 25/09/10 01:08 PM
[Re: Dj Pelleboer]
|
Erelid
FreeSat verslaafd
Registered: 17/05/05
Loc: thuis, op het werk en in de kr...
|
is een van de problemen met hdmi
er komt nog een update van de hdmi protocol voor het automatisch omschakelen ( philips )
heb ik dus ook, dat "probleem" tjeu
grtz
razors
No body is perfect, my name is "RAZORS" DM8000sstc 500GB HD, 4GB CF, DVD burner Newnigma2 3.3.2 DM500HDs 1TB esata Newnigma2 3.3.2 DM7000s 250GB + 256mb ( nu ff PLI-JADE ) A.C.Ryan Playon!HD2 mini in combinatie met DS211 2x wave t55 dual nlb's 13-19.2-23.5-28.2
|
|
|
|
|
|
#79393 - 25/09/10 04:04 PM
[Re: razors]
|
Out of control
Registered: 29/09/06
Loc: Veluwe
|
Ik heb het ook met mijn Panasonic, moet 'm steeds handmatig naar HDMI uitgang schakelen. Is dus niet alleen een Phillips probleem 
|
|
|
|
|
#79421 - 25/09/10 07:58 PM
[Re: BLACKBIRD]
|
Hobbyloos
Registered: 07/06/05
Loc: Netherlands
|
Ik heb het ook met mijn Panasonic, moet 'm steeds handmatig naar HDMI uitgang schakelen. Is dus niet alleen een Phillips probleem Dat kan je bij panasonic verranderen in de hotelmode Hotel = -/V (op tv) + 3x AV (op afstandsbediening)
Met behulp van de Hotel mode kun je enkele standaard instellingen wijzigen. Je moet hiervoor de Hotel Mode op ON zetten (Hotel menu: [-/V] knop op de TV ingedrukt houden en gelijktijdig 3x de AV knop op de afstandsbediening indrukken).
Ongevaarlijk zijn de volgende opties:
* - Initial INPUT. Als je de TV aan zet maakt deze standaard gebruik van de analoge tuner. Kijk je alleen via digitale kabel decoder die je op een HDMI, Scart of component ingang hebt aangesloten, dan kun je hier instellen dat bij het aanzetten van de TV niet de analoge tuner selecteerd wordt, maar de HDMI, Scart of component ingang. * Initial VOL level. Het volume level dat de TV gebruikt bij het aanzetten. Loopt je geluid altijd via je surround set, dan kun je deze op 0 zetten. * Maximum VOL level. Handig als je kleine kinderen hebt. Je kunt hiermee nl. instellen hoe hard de TV kan. * Initial POS. Het analoge kanaal dat standaard geselecteerd wordt bij analoge ontvangst. Kijk je vaak naar RTL4, dan kun je deze op 4 zetten zodat kanaal 4 direct geselecteerd wordt op het moment dat je de TV aan zet. (Alleen nuttig wanneer je analoog kijkt).
Gevaarlijke opties (DUS NIET GEBRUIKEN!) Als je de Remote lock of de Button lock aan zet, dan kun je NIET meer in het hotel menu komen. Je kunt deze wijzigingen dan dus NIET meer ongedaan maken, dit kan enkel een service monteur!
* Remote lock. Zorgt er voor dat je je afstandsbediening niet meer kunt gebruiken. * Button lock. Zorgt er voor dat de knoppen op de TV niet meer werken.
|
|
|
|
|
|
#79748 - 29/09/10 09:20 AM
[Re: NSR]
|
Startend lid
Registered: 15/11/08
Loc: Aalten
|
Ook ik ben in het bezit van een mooie Panasonic Plasma tv. De geboden oplossing via de instellingen van de "hotelfunctie" werkt prima. Bedankt voor de tip.
|
|
|
|
|
|
|
#79756 - 29/09/10 09:45 AM
[Re: Hermie50]
|
Erelid
FreeSat verslaafd
Registered: 17/05/05
Loc: thuis, op het werk en in de kr...
|
maar als je de tv aanzet start die op met hdmi, toch?
dat kan ik ook met mijn philips
maar automatisch net als bij scart......
grtz
razors
Edited by razors (29/09/10 09:45 AM)
No body is perfect, my name is "RAZORS" DM8000sstc 500GB HD, 4GB CF, DVD burner Newnigma2 3.3.2 DM500HDs 1TB esata Newnigma2 3.3.2 DM7000s 250GB + 256mb ( nu ff PLI-JADE ) A.C.Ryan Playon!HD2 mini in combinatie met DS211 2x wave t55 dual nlb's 13-19.2-23.5-28.2
|
|
|
|
|
|
|
| Dymo LabelWriter 450 |  | € 95.00 |
|
|
11014 Members
94 Forums
43891 Topics
135563 Posts
122 Posts past hours
Max Online: 1955 @ 19/03/2009
|
|
|
80 registered (CJ7, Betjeha, ayoub, byJEFF, atlantic, angilo, BRUUT-DREAM, Bumzel, afred, bck, Daan3224, ccdk, bever, Bunyip, astrasat, en meer...),
623
Guests and
24
Spiders online. |
|
|
|
|